Συντάκτης: Σταύρος Γανωτής

Τα μέλη της Ένωση Σεναριογράφων Αμερικής ανακοίνωσαν τους εκλεκτούς τους για τις καλύτερες δουλειές των συναδέλφων τους, που θα διαγωνιστούν στα 73α βραβεία της ένωσης. Μη σας παραξενέψουν κάποιες ταινίες που ακούγονται για τα αντίστοιχα Όσκαρ και λείπουν εδώ, μια και κάθε έτος η WGA “διαγράφει” από τις λίστες της συναδέλφους που δεν ανήκουν σε αυτήν. Έτσι, μην αναζητάτε ούτε Minari, ούτε Mank, ούτε Soul στα αυθεντικά, αλλά ούτε Nomadland, Ο Πατέρας και Ο Διαφορετικός Κύριος Κόπερφιλντ στα διασκευασμένα. Όσο για “νόμιμες” απώλειες, αυτές ακούν στους τίτλους Η Πρώτη Αγελάδα, Σκέφτομαι να Βάλω Τέλος, Da 5 Bloods και Ποτέ Σπάνια Μερικές Φορές Πάντα, που μπορούσαν αλλά δεν έφτασαν στις λίστες. Τι απέμεινε; Αυτά τα μη αμελητέα…

Αυθεντικό Σενάριο

Judas and the Black Messiah (Warner Bros) – Will Berson, Shaka King

Palm Springs (Hulu/Neon) – Andy Siara

Promising Young Woman (Focus Features) – Emerald Fennell

Ήχος από Μέταλλο (Amazon Studios) – Darius Marder, Abraham Marder

Η Δίκη των 7 του Σικάγου (Netflix) – Aaron Sorkin

Διασκευασμένο Σενάριο

Borat Subsequent Moviefilm (Amazon Studios) – Sacha Baron Cohen, Anthony Hines, Dan Swimer, Peter Baynham, Erica Rivinoja, Dan Mazer, Jena Friedman, Lee Kern

Η Θρυλική Μα Ρέινι (Netflix) – Ruben Santiago-Hudson

Του Κόσμου τα Νέα (Universal Pictures) – Luke Davies, Paul Greengrass

One Night in Miami (Amazon Studios) – Kemp Powers

Ο Λευκός Τίγρης (Netflix) – Ramin Bahrani

Σενάριο Ντοκιμαντέρ

All In: The Fight for Democracy (Amazon Studios) – Jack Youngelson

The Dissident (Briarcliff Entertainment) – Mark Monroe, Bryan Fogel

Herb Alpert Is… (Abramorama) – John Scheinfeld

Red Penguins (Universal Pictures) – Gabe Polsky

Totally Under Control (Neon) – Alex Gibney

Τα υπόλοιπα στις 21 Μαρτίου, όπου θα έχουμε την online απονομή.

Για υπεκφυγή κερδών κατηγόρησε ανοιχτά η Ομοσπονδία Ευρωπαίων Σκηνοθετών (FERA) τις streaming πλατφόρμες, μια και η πολιτική τους είναι η απόκρυψη ή μερική απόκρυψη των στοιχείων-νούμερων θέασης. Με αυτό τον τρόπο, όπως δίκαια επιμένει η FERA, οι δημιουργοί ταινιών και σειρών δεν γνωρίζουν εκείνα τα μεγέθη πάνω στα οποία θα μπορούσαν να διαπραγματεύονται με τις πλατφόρμες αυτές για τα δικαιώματα αποζημίωσης τους.

Σε συνέντευξη του στο NME, ο John Carpenter δεν δείχνει σοκαρισμένος μπροστά στο ενδεχόμενο το Halloween Kills να καταλήξει στο ίντερνετ. Μάλιστα, θεωρεί όλη αυτή την κατάσταση μια πικρή πραγματικότητα με την οποία πρέπει να συμβιβαστούμε, δίνοντας κατανόηση και στην κίνηση της Warner για ταυτόχρονη έξοδο των ταινιών της σε μικρή και μεγάλη οθόνη, αντίθετα με το “επαναστατικό λάβαρο” που ύψωσαν πολλοί συνάδελφοι του.

Για την ταινία πάντως έχει μόνο τα καλύτερα να πει, και συγκεκριμένα τη χαρακτηρίζει ως την υπέρτατη slasher ταινία, εγκωμιάζοντας τη σκηνοθετική δουλειά του David Gordon Green. Το Halloween Kills αναμένονταν αρχικά πέρυσι τον Οκτώβρη, κι ενώ έχει μετατεθεί για τον αντίστοιχο φετινό, τίποτα δεν είναι σίγουρο σύμφωνα και με τον δημιουργό του μακρόχρονου franchise.

Ανήσυχος για το παρόν και το μέλλον της έβδομης τέχνης εμφανίστηκε ο Martin Scorsese σε κείμενο του στο περιοδικό Harper… “Πρόσφατα πριν από 15 χρόνια, ο όρος “περιεχόμενο” ακούγονταν μονάχα όταν άνθρωποι συζητούσαν για το σινεμά σε ένα σοβαρό επίπεδο, και έρχονταν σε αντίθεση με τη “φόρμα”. Έκτοτε και σταδιακά, χρησιμοποιείται ολοένα και περισσότερο από ανθρώπους που έχουν αναλάβει τα μεγάλα στούντιο-πλατφόρμες, με τους περισσότερους από τους οποίους να μη γνωρίζουν τίποτα για την ιστορία της τέχνης, ή να νοιάζονται αρκετά ώστε να μάθουν”.

Και πριν μπει στο προκείμενο της αναφοράς του στον μεγάλο δάσκαλο Federico Fellini, έθεσε ένα ερώτημα για την ψηφιοποιημένη μας εποχή: “Εάν η αναζήτηση επιπλέον επιλογών παρακολούθησης (σ.σ. κάτι που αυτή τη στιγμή φαντάζει καθεστώς τόσο στις πλατφόρμες ταινιών, όσο και τα μεγάλα site) βασίζεται σε αυτά που έχουμε ήδη δει, και οι επιλογές έχουν ως βάση το θέμα ή το είδος ταινίας, τι αποτέλεσμα θα έχει αυτό στην τέχνη του κινηματογράφου;”…

Σε μια πρωτόγνωρη “λούπα” έπεσε το Barb and Star Go to Vista Del Mar του Josh Greenbaum, που δεν τα πήγε καθόλου άσχημα από πλευράς κριτικών. Εν ολίγης, η κωμωδία με τις Annie Mumolo και Kristen Wiig δεν ήταν εντός των ημερομηνιών που θα μπορούσε να κατατεθεί για τις Χρυσές Σφαίρες και τα βραβεία της Ένωσης Ηθοποιών, και όπως είναι η παρούσα κατάσταση, δεν θα μπορεί να διαγωνιστεί ούτε και του χρόνου. Και ειδικά για τις Χρυσές Σφαίρες μετρούσε πιθανότητες, μια και η κατηγορία της κωμωδίας/μιούζικαλ είναι ανοιχτή σε μικρές επιτυχίες του είδους.

Η όλη “παρεξήγηση” έγινε με τη μετάθεση της πρεμιέρας της από τη Lionsgate στις 11 Ιανουαρίου, και από τον Ιούλη του 2021 πήγε πίσω στις 12 Φλεβάρη. Κι ενώ δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα με τα Όσκαρ (έχοντας μια ελπίδα για την κατηγορία του τραγουδιού), το deadline για υποβολή ταινιών των Σφαιρών έληγε στις 30/11/2020, όταν δηλαδή η ταινία δεν ήταν στο πρόγραμμα για τη φετινή σαιζόν. Επιπροσθέτως, μια και οι ημερομηνίες συμπερίληψης στα επόμενα βραβεία του -υπόλοιπου- 2021 ξεκινούν για τις Σφαίρες και τα SAG στην 1η Μαρτίου του 2021, η Μπαρμπ και η Σταρ θα είναι και πάλι “απόκληρες”. Μακάρι βέβαια να ήταν μόνο αυτό το παράδοξο που γεννήθηκε στον χώρο εν μέσω της πανδημίας…


⇓ Το Trailer της Ημέρας


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΑΙ...

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *