Συντάκτης: Σταύρος Γανωτής

Εν αναμονή της 9ης Δεκεμβρίου, όπου και θα έχουμε την 32η απονομή στο Βερολίνο, τα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου ανακοίνωσαν τις υποψηφιότητες τους, ως απόρροια των προτιμήσεων περισσότερων από 3.600 μελών της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Παρότι όλοι οι υποψήφιοι βρέθηκαν στις λίστες με το σπαθί τους, παρατηρεί εύκολα κανείς την απουσία σκηνοθετών όπως ο Roy Andersson (Η Ομορφιά της Ύπαρξης), Francois Ozon (Θέλημα Θεού), Elia Suleiman (Επίγειος Παράδεισος), Ken Loach (Δυστυχώς Απουσιάζατε), Nadav Lapid (Συνώνυμα), Rodrigo Sorogoyen (Ο Έκπτωτος), αλλά και άλλων σπουδαίων ονομάτων και ταινιών που βρίσκονταν στη λίστα της ακαδημίας για τα φετινά βραβεία.

Ο Polanski είχε την τιμητική του, με το J’Accuse να ακούγεται σε 4 κατηγορίες, μία ημέρα μετά την καταδικαστική απόφαση κατά αυτού στις ΗΠΑ για τη διάσημη κατηγορία βιασμού από το 1978. Στον ίδιο αριθμό υποψηφιοτήτων έφτασε και ο Almodovar με το Πόνος και Δόξα, και ο Marco Bellocchio με τον Προδότη, ενώ η Ευνοούμενη του Λάνθιμου μάλλον φαντάζει πια ως «μπαγιάτικο υλικό», φιγουράροντας μονάχα σε τρεις κατηγορίες. Τη θετική έκπληξη έκανε η φετινή πρόταση της Γερμανίας για τα Όσκαρ, το Σφάλμα Συστήματος, που είχαμε την τύχη να απολαύσουμε και στη χώρα μας μέσω του φεστιβάλ Αθηνών. Ας τα δούμε πιο αναλυτικά…

Καλύτερη Ευρωπαϊκή Ταινία

J’Accuse (Roman Polanski)
Οι Άθλιοι (Ladj Ly)
Πόνος και Δόξα (Pedro Almodovar)
Σφάλμα Συστήματος (Nora Fingscheidt)
Η Ευνοούμενη (Γιώργος Λάνθιμος)
Ο Προδότης (Marco Bellocchio)

Καλύτερος Σκηνοθέτης

Pedro Almodovar (Πόνος και Δόξα)
Marco Bellocchio (Ο Προδότης)
Γιώργος Λάνθιμος (Η Ευνοούμενη)
Roman Polanski (J’Accuse)
Celine Sciamma (Το Πορτρέτο μιας Γυναίκας που Φλέγεται)

Καλύτερη Αντρική Ερμηνεία

Antonio Banderas (Πόνος και Δόξα)
Jean Dujardin (J’Accuse)
Pierfrancesco Favino (Ο Προδότης)
Levan Gelbakhiani (Και Μετά Χορέψαμε)
Alexander Scheer (Gundermann)
Ingvar E. Sigurdsson (Μια Λευκή, Λευκή Μέρα)

Καλύτερη Γυναικεία Ερμηνεία

Olivia Colman (Η Ευνοούμενη)
Trine Dyrholm (Η Βασίλισσα της Καρδιάς)
Noemie Merlant και Adele Haenel (Το Πορτρέτο μιας Γυναίκας που Φλέγεται)
Viktoria Miroshnickenko (Ένα Ψηλό Κορίτσι)
Helene Zengel (Σφάλμα Συστήματος)

Καλύτερο Σενάριο

Πόνος και Δόξα
Ο Προδότης
J’Accuse
Οι Άθλιοι
Το Πορτρέτο μιας Γυναίκας που Φλέγεται

Καλύτερο Ντοκιμαντέρ

For Sama (Waad al-Kateab)
Honeyland (Ljubomir Stefanov, Tamara Kotevska)
Putin’s Witnesses (Vitaly Mansky)
Selfie (Agostino Ferrente)
The Disappearance of My Mother (Beniamino Barrese)

Καλύτερη Κωμωδία

Ditte & Louise
Η Ευνοούμενη
Το Σενάριο που Άναψε Φωτιές

Ευρωπαϊκή Ανακάλυψη (βραβείο Fipresci)

Aniara
Atlantics
Blind Spot
Irina
Οι Άθλιοι
Ray & Liz

Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων

Ο Μπουνιουέλ στον Λαβύρινθο με τις Χελώνες
Έχασα το Σώμα μου
Marona’s Fantastic Tale
The Swallows of Kabul

Συνολικές επισκέψεις: 11 || Επισκέψεις Βδομάδας: 11

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.