Όλα τα Όμορφα Άλογα
- All the Pretty Horses
- 2000
- ΗΠΑ
- Αγγλικά, Ισπανικά
- Αισθηματική, Δραματική, Εποχής
- 04 Μαΐου 2001
Τέξας, τέλη της δεκαετίας του 1940. Όταν η μητέρα του Τζον Γκρέιντι Κόουλ πουλά το ράντσο όπου μεγάλωσε, εκείνος εγκαταλείπει τον τόπο του σε αναζήτηση της μεγάλης περιπέτειας, παρέα με τον φίλο του, Λέισι Ρόουλινς. Ταξιδεύοντας προς το νότο και φλερτάροντας με την ιδέα της ζωής ενός καουμπόι, συναντούν στον δρόμο τους έναν ζωηρό έφηβο, τον Τζίμι Μπλέβινς, ο οποίος θα τους φέρει μόνο μπελάδες. Ο Τζον και ο Λέισι καταλήγουν σε μια μεξικανική χασιέντα, όπου δαμάζουν άγρια άλογα. Ο Τζον ερωτεύεται την Αλεχάντρα, την όμορφη κόρη του πλούσιου ιδιοκτήτη του ράντσου, παρά τις οικογενειακές απαγορεύσεις. Ο Τζον θα ακολουθήσει το άγριο μονοπάτι της καρδιάς και του πάθους του, και θα βρεθεί στη φυλακή κατηγορούμενος για φόνο, εξαιτίας του επικίνδυνου αυτού ρομάντζου.
Σκηνοθεσία:
Billy Bob Thornton
Κύριοι Ρόλοι:
Matt Damon … John Grady Cole
Henry Thomas … Lacey Rawlins
Penelope Cruz … Alejandra Villarreal
Lucas Black … Jimmy Blevins
Sam Shepard … J.C. Franklin
Ruben Blades … Δον Hector de la Rocha y Villarreal
Robert Patrick … Cole
Miriam Colon … Δόνα Alfonsa
Bruce Dern … ο δικαστής
Julio Oscar Mechoso … λοχαγός Raul
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Ted Tally
Παραγωγή: Robert Salerno, Billy Bob Thornton
Μουσική: Larry Paxton, Marty Stuart, Kristin Wilkinson
Φωτογραφία: Barry Markowitz
Μοντάζ: Sally Menke
Σκηνικά: Clark Hunter
Κοστούμια: Doug Hall
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: All the Pretty Horses
- Ελληνικός Τίτλος: Όλα τα Όμορφα Άλογα
Σεναριακή Πηγή
- Μυθιστόρημα: All the Pretty Horses του Cormac McCarthy.
Κύριες Διακρίσεις
- Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα μουσικής.
Παραλειπόμενα
- Ο Thornton παρέδωσε στη Miramax μια ταινία τριών ωρών (κάποιοι αναφέρουν τέσσερις, με τον σκηνοθέτη να μιλάει για 2 ώρες και 42 λεπτά), με τον Harvey Weinstein να απαιτεί αυτές να πέσουν στις δύο, αλλά να αντικατασταθεί και η μουσική του Daniel Lanois με νέα του Marty Stuart. Σύμφωνα με τον κριτικό Peter Biskind, αυτό έγινε ως “εκδίκηση” του παραγωγού επειδή ο Thornton δεν δέχτηκε στην πρώτη του ταινία, το Κοφτερό Λεπίδι, ούτε λεπτό περικοπής. Ο Matt Damon κριτίκαρε αυστηρά το θέμα, λέγοντας ότι “δεν μπορείς να περικόψεις το 35% μιας ταινίας, και να περιμένεις αυτή είναι η ίδια”. Ο λόγος που δεν κυκλοφόρησε έκτοτε ένα director’s cut, έγκειται στα δικαιώματα που συνέχισε να διατηρεί ο Lanois πάνω στη μουσική του (και εκνευρισμένος με ό,τι συνέβη κόλλησε κάθε νέα εκδοχή).
- Σε κάποιο πρώιμο στάδιο, ο Mike Nichols ήταν να αναλάβει τη σκηνοθεσία.
- Ο Jesse Plemons, που είχε ερμηνεύσει τον κεντρικό ήρωα σε νεαρή ηλικία, αγνοούσε ότι όλες του οι σκηνές είχαν κοπεί, μέχρι που παρακολούθησε το φιλμ μαζί με την οικογένεια του και φίλους του.
- Ο Henry Thomas πήρε τον ρόλο από τον Tobey Maguire, όταν ο τελευταίος αποφάσισε να επιλέξει το Θέα στον Ωκεανό.
- Ο Leonardo DiCaprio είχε πρόταση για τον Γκρέιντι, αλλά λέγεται ότι οι παραγωγοί κουράστηκαν να τον περιμένουν να απαντήσει. Αρνητικά όμως απάντησε ο Brad Pitt για τον ίδιο ρόλο.
- Η Jordana Brewster είχε περάσει από οντισιόν για την Αλεχάντρα. Χρόνια αργότερα, είχε δηλώσει εκνευρισμένη που δεν είχε πάρει τον ρόλο. Τον ίδιο ρόλο, τον αρνήθηκε η Natalie Portman.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 28/8/2016
Η μόνη δικαιολογία για κάτι αληθινά καλό από αυτό το μοντέρνο γουέστερν βγαίνει από το γεγονός πως αρχικά είχε γυριστεί στις τρεις ώρες. Η προσπάθεια για ελεγειακό γουέστερν και νοσταλγία για τον παλιό τρόπο ζωής σκαλώνει σε αρκετά σημεία που αφορούν το ενδιαφέρον και τη σεναριακή/σκηνοθετική εντέλεια. Οι χαρακτήρες μένουν χωρίς καμία ψυχολογική ανάλυση, οι καταστάσεις διαδέχονται η μία την άλλη με ταχύτητα (παρόλο τον αργό ρυθμό που θέλει να επιβάλει η σκηνοθεσία) και δεν υπάρχει ξεκάθαρη ταυτότητα (αν θέλει να είναι ρομάντζο ή περιπέτεια ή απλά νοσταλγική αναφορά). Αυτό που θα μείνει στο τέλος είναι κάποιες όμορφες σκηνές, οι οποίες αποδεικνύουν πως το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι πολύ καλύτερο, και το μουσικό σκορ βγαλμένο από το παλιό Γουέστ.
Βαθμολογία: