Όταν ο Κρεγκ, ένα νεαρό αγόρι που ζει σε μια μικρή πόλη γίνεται φίλος με τον κύριο Χάριγκαν, έναν ηλικιωμένο, απομονωμένο δισεκατομμυριούχο, οι δυο τους δημιουργούν έναν απίθανο δεσμό λόγω της αγάπης τους για τα βιβλία και το διάβασμα. Όταν ο κύριος Χάριγκαν δυστυχώς πεθαίνει, ο Κρεγκ ανακαλύπτει ότι δεν έχουν χαθεί τα πάντα, και βρίσκεται παραδόξως σε θέση να επικοινωνήσει με τον φίλο του από τον τάφο μέσω ενός iPhone.

Σκηνοθεσία:

John Lee Hancock

Κύριοι Ρόλοι:

Jaeden Martell … Craig

Donald Sutherland … Κος Harrigan

Kirby Howell-Baptiste … Κα Hart

Joe Tippett … ο πατέρας του Craig

Cyrus Arnold … Kenny Yankovich

Thomas Francis Murphy … Pete

Colin O’Brien … Craig (παιδί)

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: John Lee Hancock

Παραγωγή: Jason Blum, Carla Hacken, Ryan Murphy

Μουσική: Javier Navarrete

Φωτογραφία: John Schwartzman

Μοντάζ: Robert Frazen

Σκηνικά: Michael Corenblith

Κοστούμια: Daniel Orlandi

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Mr. Harrigan’s Phone
  • Ελληνικός Τίτλος: Το Τηλέφωνο του Κύριου Χάριγκαν

Σεναριακή Πηγή

  • Διήγημα: Mr. Harrigan’s Phone του Stephen King.

Παραλειπόμενα

  • Το διήγημα Mr. Harrigan’s Phone ανήκει στην ανθολογία If It Bleeds του 2020, την οποία συμπληρώνουν τα: The Life of Chuck, If It Bleeds και Rat. Ο Ben Stiller και ο Darren Aronofsky ήδη έκαναν κινήσεις οπτικοποίησης των δυο εξ αυτών.
  • Συμμαχία του Netflix με την Blumhouse Productions, με το φιλμ να διατίθεται αποκλειστικά μέσω της πλατφόρμας του πρώτου.

Κριτικός: Νίκος Ρέντζος

Έκδοση Κειμένου: 9/10/2022

Το κινητό μας τηλέφωνο ανήκει σε εμάς ή εμείς ανήκουμε στο κινητό μας; Είναι τα αντικείμενα που έχουμε στην κατοχή μας δικά μας, ή μήπως στην ουσία η ύπαρξή μας και οι αποφάσεις μας ανήκουν σε αυτά; Αυτά τα ερωτήματα φαίνεται να βασάνιζαν τον Στίβεν Κινγκ όταν έγραφε το διήγημα Mr Harrigan’s Phone, το οποίο αποφάσισε να μεταφέρει σε μεγάλου μήκους ταινία ο Τζον Λι Χάνκοκ, υπογράφοντας ο ίδιος και το σενάριο.

Ο πλούσιος, ηλικιωμένος κύριος Χάριγκαν ζει απομονωμένος στην έπαυλή του σε μια μικρή αμερικανική πόλη. Στην ίδια πόλη, ζει με τον μπαμπά του ο Κρεγκ, ο οποίος έχει λίγο καιρό πριν χάσει τη μαμά του. Ο κύριος Χάριγκαν, ακούγοντας τον Κρεγκ να διαβάζει ένα κεφάλαιο από τη Βίβλο στον κυριακάτικο εκκλησιασμό, ζητά να τον επισκέπτεται ο μικρός τρεις φορές την εβδομάδα και να του διαβάζει βιβλία, καθώς τα δικά του μάτια δεν τον βοηθάνε πια. Αυτό κρατά για κάποια χρόνια, και ο πιτσιρικάς με τον Χάριγκαν δένονται ιδιαίτερα. Ο Κρεγκ κάνει δώρο στον ηλικιωμένο το πρώτο του κινητό τηλέφωνο, και αυτός ενθουσιάζεται ανακαλύπτοντας έναν νέο κόσμο εκεί. Ο χρόνος όμως περνά και η φυσική κατάληξη του ηλικιωμένου κυρίου Χάριγκαν έρχεται. Ο Κρεγκ όμως κάνει κάτι που θα τον στοιχειώσει στην πορεία. Τοποθετεί το κινητό τηλέφωνο του ηλικιωμένου μέσα στο φέρετρο. Σύντομα θα λάβει κάποια περίεργα μηνύματα και θα πάρει αποφάσεις, οι οποίες θα επηρεάσουν όχι μόνο τη δική του ζωή αλλά και των ανθρώπων γύρω του.

Το καλύτερο κομμάτι της ταινίας του Χάνκοκ είναι το αρχικό και είναι αυτό που δημιουργεί μεγάλες προσδοκίες για τη συνέχεια. Όσο παρακολουθούμε την ανάπτυξη της σχέσης του Χάριγκαν με τον πιτσιρικά, όσο ακούμε τις συζητήσεις τους, το ενδιαφέρον μας μεγαλώνει. Ο Ντόναλντ Σάδερλαντ, που υποδύεται τον ηλικιωμένο εκατομμυριούχο, και ο Τζέιντεν Μάρτελ, που παίζει τον Κρεγκ, προσφέρουν τα μέγιστα εδώ, ενώ σαφώς και ο Χάνκοκ σκηνοθετεί αυτές τις στιγμές με ευκολία, τόσο γιατί και ο ίδιος “το έχει” περισσότερο το δραματικό κομμάτι, όσο και γιατί έχει δυο ηθοποιούς που έχουν εξαιρετική χημεία.

Το θέμα με την ταινία ξεκινά μετά τον θάνατο του Χάριγκαν, παρότι δεν είναι αποκλειστικά σφάλμα της ταινίας αυτό. Ο τρόπος που διαφημίστηκε η ταινία δημιουργεί στον θεατή την εντύπωση ότι θα παρακολουθήσει μια τρομακτική ταινία, βασισμένη σε ένα έργο του Στίβεν Κινγκ. Αυτή είναι η μισή αλήθεια. Προφανώς είναι ταινία βασισμένη σε έργο του Κινγκ, αλλά δεν είναι μια ταινία τρόμου. Δεν έχει τουλάχιστον αυτό που περιμένεις από μια ταινία τρόμου της εποχής. Χρησιμοποιεί την κεντρική ιδέα για να ανησυχήσει τον θεατή και να τον προβληματίσει, αλλά όχι για να τον τρομάξει. Μέχρι εδώ, για κάποιους από εσάς, η ταινία θεωρώ ότι θα λειτουργήσει. Εκεί που φοβάμαι ότι θα χαθεί το ενδιαφέρον είναι όσο πλησιάζουμε προς το τέλος. Ναι μεν ο Κρεγκ έχει μια έντονη συναισθηματική φόρτιση, η οποία οδηγεί σε μια σχετική κορύφωση πριν το φινάλε, όμως αυτό καθαυτό το φινάλε απογοητεύει.

Το Mr Harrigan’s Phone είναι μια ταινία του Netflix, αλλά θα μπορούσε κάλλιστα να είναι επεισόδιο μιας σειράς ανθολογίας ιστοριών του Κινγκ, που θα είχε αναλάβει την παραγωγή τους η περίφημη πλατφόρμα. Η ιστορία του Κινγκ έχει ενδιαφέρουσες ψυχολογικές και κοινωνικές προεκτάσεις, και το θετικό είναι ότι ο Χάνκοκ ξέρει και θέλει να τις αγγίξει, μεταφέρει ατμόσφαιρα ιστορίας του Κινγκ, αλλά φαίνεται να μην μπορεί να χειριστεί απόλυτα το δεύτερο και τρίτο κομμάτι της ταινίας, που πρέπει να μπει και το μεταφυσικό στοιχείο μέσα. Έχω την εντύπωση ότι αν τον άφηνες, θα σκηνοθετούσε ακόμα τον Σάδερλαντ και τον Μάρτελ να συνομιλούν, κι εδώ που τα λέμε, μπορεί να ήταν και πολύ καλύτερο το τελικό αποτέλεσμα.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

11 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

1 Σχόλια

  1. Ανώνυμος 9 Οκτωβρίου 2022

    Η ταινία,χωρίς να είναι εξαιρετική,είναι ευπρόσωπη.Δεν υπάρχει τομέας στον οποίο να μπορεί να καταλογίσει κανείς, απροκατάληπτα ,κακή επίδοση.Αν συμφωνήσουμε ότι είναι ταινία (και συνεπώς δεν οφείλει να είναι φιλολογική ανάλυση) θα κατανοήσουμε τη σκηνοθετική εστίαση στη σχέση των 2 πρωταγωνιστών.Η σχέση αυτή τεκμηριώνεται κινηματογραφικά με ένα ρεπερτόριο τρόπων.Κυρίως μέσω της συγκλονιστικής παρουσίας του Ν.Σάδερλαντ,που είναι και το κύριο ατού της ταινίας.Ένας υπέροχος ηθοποιός που μας καταλαμβάνει με τη φωνή,το βλέμμα,τον σωματικό τρόπο να ερμηνεύει (και να διδάσκει αλήθεια και μέτρο).Διαβάζω ότι συνολικά θεωρείται άνευρο,άνισο,αργό εγχείρημα...Προσωπικά το παρακολούθησα με ενδιαφέρον,βρήκα καλό το τέμπο,η υπόγεια ένταση με έπειθε,ενώ συγκράτησα και άλλα στοιχεία(φωτογραφία,μουσική,ερμηνείες β ρόλων).Συνολικά,όχι μια απογειωτική,ούτε όμως και μια αδιάφορη εμπειρία.Ίσως θα προτιμούσα άλλο συμπρωταγωνιστή(αν και ο νεαρός και φυσιογνωμικά προσιδιάζει στο είδος).Όμως κρατάω τη μαγεία του Σάδερλαντ και τη μεγάλη συγκίνηση να τον ακούς και να τον βλέπεις.