
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η Νέα Αυτοκρατορία
- Godzilla x Kong: The New Empire
- 2024
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Δράσης, Επιστημονικής Φαντασίας, Έπος, Θρίλερ, Καταστροφής, Περιπέτεια, Τέρατα, Φαντασίας
- 28 Μαρτίου 2024
Ο παντοδύναμος Κονγκ και ο τρομαχτικός Γκοτζίλα παρότι ασπόνδυλοι εχθροί βρίσκονται ενωμένοι ενάντια σε μια κολοσσιαία, ανεξερεύνητη απειλή κρυμμένη μέσα στον κόσμο μας, που βάζει σε κίνδυνο την ύπαρξη τους και τη δική μας. Ποια είναι όμως η προέλευση και η ιστορία αυτών των Τιτάνων, αλλά και πώς εξηγούνται τα μυστήρια της Νήσου του Κρανίου και πέραν αυτής, σε μια μυθική μάχη που σφυρηλάτησε αυτά τα εκπληκτικά όντα και τα έφερε κοντά στην ανθρωπότητα για πάντα;
Σκηνοθεσία:
Adam Wingard
Κύριοι Ρόλοι:
Rebecca Hall … Δρ Ilene Andrews
Brian Tyree Henry … Bernie Hayes
Dan Stevens … Trapper
Kaylee Hottle … Jia
Alex Ferns … Mikael
Fala Chen … βασίλισσα των Ίβι
Rachel House … Hampton
Ron Smyck … Harris
Chantelle Jamieson … Jayne
Greg Hatton … Lewis
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Terry Rossio, Simon Barrett, Jeremy Slater
Στόρι: Terry Rossio, Adam Wingard, Simon Barrett
Παραγωγή: Alex Garcia, Jon Jashni, Eric McLeod, Mary Parent, Brian Rogers, Thomas Tull
Μουσική: Antonio Di Iorio, Junkie XL
Φωτογραφία: Ben Seresin
Μοντάζ: Josh Schaeffer
Σκηνικά: Tom Hammock
Κοστούμια: Emily Seresin
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Godzilla x Kong: The New Empire
- Ελληνικός Τίτλος: Γκοτζίλα x Κονγκ: Η Νέα Αυτοκρατορία
Άμεσοι Σύνδεσμοι
- Κινγκ Κονγκ (1933)
- Γκοτζίλα, το Τέρας του Αιώνος (1954)
- Κινγκ Κονγκ Εναντίον Γκοτζίλα (1962)
- Κινγκ Κονγκ (1976)
- Γκοτζίλα (1998)
- King Kong (2005)
- Godzilla (2014)
- Κονγκ: Η Νήσος του Κρανίου (2017)
- Γκοτζίλα ΙΙ: Ο Βασιλιάς των Τεράτων (2019)
- Γκοτζίλα vs Κονγκ (2021)
Σεναριακή Πηγή
- Στόρι (χαρακτήρας): Κινγκ Κονγκ (1933) των Merian C. Cooper, Edgar Wallace.
- Χαρακτήρας: Godzilla της Toho.
Παραλειπόμενα
- 38η κινηματογραφική εμφάνιση για τον Γκοτζίλα, 13η για τον Κινγκ Κονγκ, και κυρίως πέμπτο κεφάλαιο του MonsterVerse.
- Πρώτη ταινία Γκοτζίλα εξολοκλήρου γυρισμένη από αμερικανικό στούντιο, με την Toho απλά να επιβεβαιώνει από νωρίς ότι το τέρας της θα βρίσκεται στην ταινία, και πως θα αναλάβει απλά την ιαπωνική διανομή.
- Από το 2019 ο παραγωγός Alex Garcia είχε δηλώσει ότι η Legendary Pictures ενδιαφέρονταν για περισσότερες συναντήσεις των δύο γραφικών τεράτων επί της οθόνης, αρκεί όμως να πήγαιναν καλά οι πρώτες τους. Τόσο η ταινία του 2019 αλλά κυρίως αυτή του 2021 που πέτυχε υψηλά νούμερα εντός πανδημίας έδωσαν την απάντηση τους, με τον Josh Grode της Legendary να σπεύδει να δηλώσει πως υπάρχει μια σειρά ιδεών για περαιτέρω κεφάλαια. Την ημέρα εκείνη έκανε ντεμπούτο το hashtag #ContinueTheMonsterVerse στο Twitter, κάτι όμως που έγινε εν γνώσει του στούντιο. Μέσα σε ελάχιστες μέρες ανακοινώθηκε ότι τα βήματα για τη δημιουργία του νέου μέρους γίνονταν με γρήγορους ρυθμούς και ότι ο Adam Wingard ήταν και πάλι η πρώτη επιλογή για τη σκηνοθεσία.
- Ένας από τους αρχικούς υποψήφιους τίτλους ήταν και το Son of Kong. Η ύπαρξη ενός ανήλικου Κονγκ δεν είναι πρωτόγνωρη, μια και έχει συμβεί δύο φορές στο παρελθόν: Ο Γιος του Κονγκ (1933) και King Kong 2: Η Επιστροφή (1986).
- Οι Michael Dougherty και Zach Shields συμμετείχαν στη δημιουργία του στόρι και αυτής της ταινίας, αλλά τα ονόματα τους εξαιρέθηκαν από τους τίτλους.
- Πρώτη ταινία για το MonsterVerse σε IMAX 1.90:1 φορμάτ, αλλά και τρίτη γυρισμένη στην Αυστραλία.
- Η ταινία βγήκε και τρισδιάστατη.
- Κόστισε 150 εκατομμύρια δολάρια, αλλά έφερε κέρδη των 571,8. Αυτό είναι το υψηλότερο νούμερο κερδών στο Monsterverse, αλλά και στο σύνολο των ταινιών Γκοτζίλα και Κινγκ Κονγκ.
Κριτικός: Ορέστης Μαλτέζος
Έκδοση Κειμένου: 28/3/2024
Καταρχάς για να σχολιάσουμε τι προσφέρει αυτή η ταινία σε επίπεδο καθαρής διασκέδασης που είναι και φανερά ο στόχος της, πρέπει να ορίσουμε τη θέση της μέσα στο MonsterVerse. Έχουμε ήδη αναφερθεί στην απογοήτευση των φάουλ προσεγγίσεων του “Godzilla: King of the Monsters” αλλά και στην “ανανέωση” που προσέφερε η θέση του Adam Wingard στο σκηνοθετικό τιμόνι, μιας και το “Godzilla vs. Kong” κατάφερε να συνδυάσει τη γειωμένη προσέγγιση ενός ακραία παράλογου σύμπαντος που ξεκίνησε με το “Godzilla” του 2014 με τις αδυσώπητα χιουμοριστικές καταστάσεις που λαμβάνουν χώρα τόσο σε αυτή όσο και στην προηγούμενη ταινία που φέρνει μαζί τους δύο τιτάνες Γκοτζίλα και Κονγκ. Οι βάσεις έχουν τεθεί σωστά και πλέον ο Wingard, που είναι ένας σκηνοθέτης σοβαρός, αποδεικνύεται και ικανός να θερίσει χωράφια επικίνδυνα για τη μετατροπή μιας αγνής ψυχαγωγίας σε γελοιότητα.
Τα επικίνδυνα αυτά χωράφια αποδεικνύονται και η καρδιά της ψυχαγωγίας, καθώς το εύρημα που θέλει τον Κονγκ να αφήνει το σπίτι του στην Κοίλη Γη και να επιστρέφει στην επιφάνεια ώστε να έρθει ξανά σε αντιπαράθεση με τον Γκοτζίλα απεικονίζεται τόσο εξωφρενικά όσο ακούγεται: εκεί που μια ωραία πρωία κάθεται σε έναν βράχο για να απολαύσει το φαγητό του ατενίζοντας την απέραντη ζούγκλα, αντιλαμβάνεται πως έχει… πονόδοντο. Ένα πλάνο με τον Γκοτζίλα να απολαμβάνει τον υπνάκο του κουλουριασμένος στο Κολοσσαίο είναι εξίσου ξεκαρδιστικό, εντούτοις είναι σαφές ότι οι σεναριογράφοι δεν το έχουν ρίξει στον χαβαλέ, συνεχίζουν απλώς το μοτίβο που έκανε το “Godzilla vs Kong” τη μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία εν καιρώ πανδημίας. Διόλου τυχαία δεν παρατηρείται καμιά αλλαγή σε ύφος και περιεχόμενο, και το ζήτημα είναι αν ο Wingard σε έχει πείσει για την αλήθεια του κόσμου που δημιουργεί. Αν ναι, το “Godzilla x Kong” είναι ένα ιδανικό σίκουελ που προσφέρει ακριβώς ό,τι έχει υποσχεθεί. Αν όχι, τότε η ταινία σίγουρα δεν είναι για εσάς.
Κάτι σημαντικό επίσης, σύμφωνα και με τα λεγόμενά τους, είναι ο ενθουσιασμός των ηθοποιών να πρωταγωνιστήσουν στις ταινίες αυτές. Τόσο ο Alexander Skarsgard πριν, όσο και ο Dan Stevens τώρα αναλαμβάνουν ρόλους οι οποίοι είναι γνήσια ευχάριστοι και τους ερμηνεύουν με ζέση βρίσκοντας την αλήθεια πίσω από τους τυπικούς και επεξηγηματικούς διαλόγους τους και τους φανερώνουν με ένα όμορφο μίγμα χιούμορ και σοβαρότητας. Ο Wingard προωθεί τα δυνατά του χαρτιά και ο ρόλος του συνωμοσιολόγου podcaster Μπέρνι καταλαμβάνει εδώ μεγαλύτερο κομμάτι -όσο κι αν προσωπικά έχω πρόβλημα με τον συγκεκριμένο χαρακτήρα, συμβάλλει στους κανόνες του σύμπαντος που έχει οριοθετήσει η ταινία περί διαβολικών κυβερνήσεων και εταιρειών. Η πλοκή της Αϊλίν και της Τζία (Rebecca Hall και Kaylee Hottle) συνεχίζεται εδώ οργανικά φέρνοντας την προσέγγιση του MonsterVerse λίγο πιο κοντά στη λογική των σύγχρονων ταινιών του “Πλανήτη των Πιθήκων” στο θέμα διαχείρισης των ιστοριών που αφορούν τους ανθρώπινους χαρακτήρες.
Και εκεί που έλεγα ότι το CGI του “Godzilla vs Kong” δεν γίνεται καλύτερο, εδώ τα ψηφιακά εφέ προχωρούν ένα βήμα παραπέρα, και είναι ένα πραγματικό όνειρο να τα βλέπεις στην οθόνη του κινηματογράφου, επιτρέποντας και τις μάχες των τιτάνων να αποκτούν πολύ μεγαλύτερη διάρκεια. Επικίνδυνος όμως έχει γίνει ο ανθρωπομορφισμός του Κονγκ, με τις εκφράσεις του προσώπου του να σχεδιάζονται με τόση τρομακτική λεπτομέρεια και πολυπλοκότητα που αν στο μέλλον τον δούμε να δίνει διάλεξη σε πανεπιστήμιο δεν θα μου προκαλέσει ιδιαίτερη εντύπωση -ό,τι κι αν αυτό σημαίνει για τον αρχικό συμβολισμό γύρω από την ανθρώπινη επιβολή στο οικοσύστημα που ήδη έχει απολεσθεί.
Το “Godzilla x Kong” είναι ένας άξιος όσο και επαναληπτικός συνεχιστής της προηγούμενης ταινίας που δεν έχει να προσφέρει κάτι το διαφορετικό πέρα από μια ακόμα πιο εντυπωσιακή συνύπαρξη των δύο τιτάνων του τίτλου -αλλά και μερικών ακόμα που φουσκώνουν ικανοποιητικά τη δράση. Η ισορροπία ύφους είναι φυσικά καλοδεχούμενη και, τηρουμένων των αναλογιών, προσφέρει μια καθαρόαιμη ψυχαγωγία καθόλου δεδομένη για μια ταινία με τον αριθμό 5 μέσα στη σειρά της.
Βαθμολογία: