Δύο φίλοι, ο Πετράκης και ο Παυλάρας, πλανόδιοι λατερνατζήδες, βλέπουν τη δουλειά τους να χάνεται εξαιτίας της αλλαγής της εποχής και της ραγδαίας εξέλιξης του γραμμοφώνου. Ένας φίλος τους τους προτρέπει να πάνε σε ένα πανηγύρι κάποιου χωριού για να κερδίσουν χρήματα. Στον δρόμο συναντούν μια κοπέλα που το έχει σκάσει από το σπίτι της για να μην παντρευτεί αυτόν που της επιβάλλει ο πλούσιος πατέρας της. Αντί λοιπόν να την παραδώσουν στην αστυνομία και να εισπράξουν την αμοιβή, την παίρνουν υπό την προστασία τους και ψάχνουν να βρουν τον αγαπημένο της.

Σκηνοθεσία:

Αλέκος Σακελλάριος

Κύριοι Ρόλοι:

Μίμης Φωτόπουλος … Πετράκης

Βασίλης Αυλωνίτης … Παυλάρας

Τζένη Καρέζη … Καίτη Μπεναρδή

Αλέκος Αλεξανδράκης … Δημήτρης Λαμπράκης

Χρήστος Τσαγανέας … Κος Μπεναρδής

Νίκη Λινάρδου … τσιγγάνα

Σούλη Σαμπάχ … τσιγγάνα

Ερρίκος Κονταρίνης … ταγματάρχης Τράμπας

Νίκος Φέρμας … Θόδωρος

Δημήτρης Βουδούρης … ο βιολιτζής

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Αλέκος Σακελλάριος

Παραγωγή: Φιλοποίμην Φίνος

Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις

Φωτογραφία: Αριστείδης Καρύδης-Φουκς

Μοντάζ: Ντίνος Κατσουρίδης

Σκηνικά: Μάρκος Ζέρβας

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Λατέρνα, Φτώχεια και Φιλότιμο
  • Διεθνής Τίτλος: The Hurdy-Gurdy

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Παραλειπόμενα

  • Η παραγωγή ξεκίνησε με τίτλο Ρομβία, Φτώχεια και Όνειρα. Το ποιου ήταν η ιδέα για τη λατέρνα, αποτέλεσε πεδίο αντιδικίας ανάμεσα στον Σακελλάριο και τον Γιώργο Τζαβέλλα, αμφότεροι τότε εργαζόμενοι για τη Φίνος Φιλμ. Εντέλει, ο Τζαβέλλας δεν έκανε τη δική του εκδοχή, με τον Φίνο να υποστηρίζει ότι είχαμε δύο ταινίες με διαφορετική πλοκή.
  • Ο Φίνος ήταν αρνητικός για τον Αυλωνίτη, μια και η εικόνα του δεν ήταν η πλέον εμπορική, μετά από μια σειρά “δεύτερης διαλογής” ρόλων. Ούτε όμως και την Καρέζη (μέλος τότε του Εθνικού Θεάτρου) ήθελε, μια και την κατηγορούσε για στραβισμό. Εντέλει πέρασε -ευτυχώς- του Σακελλάριου, με την Τζένη Καρέζη να κάνει το κινηματογραφικό της ντεμπούτο.
  • Ο Αλεξανδράκης ήταν διακαής πόθος για τον Φίνο, και ενώ παίζει έναν μικρό ρόλο, πήρε μισθό πρωταγωνιστή.
  • Ο Σακελλάριος απέρριψε τη χρήση χορογράφου και επαγγελματιών χορευτριών για τις τσιγγάνες, πλαισιώνοντας τη  Σούλη Σαμπάχ με αληθινές ρομά.
  • Η Νίκη Λινάρδου κάνει κι αυτή το ντεμπούτο της, αλλά στους τίτλους αναφέρεται με το καλλιτεχνικό της όνομα, ως Mπέμπα Kούλα.
  • Η εισπρακτική επιτυχία βοήθησε τον Σακελλάριο να πείσει τον Φίνο και να κάνουν δύο χρόνια μετά το Λατέρνα, Φτώχεια και Γαρύφαλλο, όπου ήταν και το πρώτο σίκουελ του ελληνικού σινεμά.
  • Με 126.530 εισιτήρια, ήρθε στη 2η θέση (πίσω από το Στέλλα) ανάμεσα σε 24 ελληνικές ταινίες της σαιζόν.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Ο Χατζιδάκις έγραψε τρία τραγούδια, με τα δύο να γίνονται μεγάλες επιτυχίες. Το πρώτο ήταν το ζεϊμπέκικο Είμαι Άντρας (Τόλης Χάρμας, Βασίλης Αυλωνίτης, Μίμης Φωτόπουλος) που ηχογραφήθηκε σε δίσκο με τον Γρηγόρη Mπιθικώτση, και το δεύτερο ήταν το τσιφτετέλι Γαρούφαλο στ’ Αυτί (Βασίλης Αυλωνίτης, Μίμης Φωτόπουλος, Σούλη Σαμπάχ) που έμελλε να σημαδέψει το φιλμ. Το τρίτο ήταν το Φιλί σου είναι Μέλι, που ακούγεται από τους Τζένη Καρέζη, Βασίλη Αυλωνίτη.

Γκαλερι φωτογραφιων

24 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *