Ο Jigsaw πέφτει στα χέρια της αστυνομίας. Ωστόσο, προηγουμένως έχει προλάβει να στήσει ένα ακόμη σαδιστικό παιχνίδι, παγιδεύοντας 8 αγνώστους μεταξύ τους ανθρώπους σε ένα ερειπωμένο σπίτι γεμάτο θανάσιμες παγίδες, και αν τηρήσουν αυστηρά τους κανόνες, αν δηλαδή αλληλοεξοντωθούν, θα τους δοθεί η ευκαιρία να ζήσουν. Παράλληλα, κάμερες καταγράφουν κάθε τους κίνηση, ενώ τα ηχεία τούς πληροφορούν ότι έχουν 2 ώρες προθεσμία για να ανακαλύψουν το αντίδοτο του δηλητηρίου που έχουν εισπνεύσει. Ανάμεσά τους όμως βρίσκεται και ο μοναχογιός τού επικεφαλής των αστυνομικών που συνέλαβαν τον serial-killer…

Σκηνοθεσία:

Darren Lynn Bousman

Κύριοι Ρόλοι:

Tobin Bell … John Kramer/Jigsaw

Shawnee Smith … Amanda Young

Donnie Wahlberg … Eric Matthews

Erik Knudsen … Daniel Matthews

Franky G … Xavier Chavez

Glenn Plummer … Jonas Singer

Emmanuelle Vaugier … Addison Corday

Beverley Mitchell … Laura Hunter

Dina Meyer … ντετέκτιβ Allison Kerry

Lyriq Bent … Daniel Rigg

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Leigh Whannell, Darren Lynn Bousman

Παραγωγή: Mark Burg, Gregg Hoffman, Oren Koules

Μουσική: Charlie Clouser

Φωτογραφία: David A. Armstrong

Μοντάζ: Kevin Greutert

Σκηνικά: David Hackl

Κοστούμια: Alex Kavanagh

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Saw II
  • Ελληνικός Τίτλος: Σε Βλέπω… Ξανά
  • Εναλλακτικός Τίτλος: Saw 2 [ανεπίσημος]

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

  • Στόρι (χαρακτήρες): Σε Βλέπω των James Wan, Leigh Whannell.

Παραλειπόμενα

  • Η Lionsgate Films δεν χρειάστηκε να δει περαιτέρω από το άνοιγμα στις αίθουσες της πρώτης ταινίας για να δώσει το πράσινο φως για αυτό το σίκουελ.
  • Τόσο ο James Wan όσο και ο Leigh Whannell ήταν απασχολημένοι με άλλα σχέδια και δεν γίνονταν να αναλάβουν τη σκηνοθεσία. Την ευκαιρία αυτή άρπαξε ο Darren Lynn Bousman, που είχε γράψει ένα σενάριο με τίτλο The Desperate, αλλά κανείς δεν ήθελε να το χρηματοδοτήσει. Όταν αυτό έπεσε στα χέρια των παραγωγών Mark Burg και Oren Koules, σκέφτηκαν ότι με κάποιες αλλαγές θα μπορούσε να είναι το σενάριο για το σίκουελ του Saw. Ο Leigh Whannell ανάλαβε να το μετατρέψει για τη σειρά, αλλά και να το κάνει από X-rated σε R. Αυτά που κράτησε ήταν οι χαρακτήρες, οι παγίδες και οι θάνατοι. Και μια και είχε εμπειρία από σκηνοθεσία μουσικών βίντεο, στον Bousman ανατέθηκε και η αντίστοιχη εδώ.
  • Μόνο τα βασικά μέλη του καστ και όσοι από το επιτελείο είχαν άμεση σχέση με το φινάλε πήραν ολοκληρωμένο το σενάριο, ενώ οι υπόλοιποι είχαν στα χέρια τους μόνο τις πρώτες 88 σελίδες. Επιπλέον, όλοι υπέγραψαν συμφωνητικό μη διαρροής οποιουδήποτε στοιχείου της πλοκής. Οι αναφορές θέλουν να γυρίστηκαν 4 με 5 διαφορετικά φινάλε, ώστε οι δημιουργοί να είναι σίγουροι πως κανείς δεν θα μάθει το αληθινό πριν το δει στην οθόνη.
  • Η επιστροφή του Tobin Bell δεν ήταν αυτονόητη, αφού δεν είχε υπογράψει κανένα συμβόλαιο για σίκουελ. Δέχτηκε όμως να επιστρέψει και δεν είχε πρόβλημα με τις αλλαγές που επέφερε στον χαρακτήρα του το νέο σενάριο.
  • Το teaser πόστερ με τα δύο κομμένα δάχτυλα δεν είχε γίνει αποδεκτό από την αμερικανική ένωση κινηματογράφου, αν και είχε “ξεγλιστρήσει” από τους λογοκριτές και πρόλαβε να κάνει τη δημόσια του εμφάνιση.
  • Το ότι τετραπλασιάστηκε το μπάτζετ σε σχέση με την ορίτζιναλ ταινία, σήμαινε μόνο ότι τα διαθέσιμα χρήματα ήταν μόλις 4 εκατομμύρια δολάρια. Έτσι, τα γυρίσματα, που έγιναν στον Καναδά, έπρεπε να ολοκληρωθούν μέσα σε 21 ημέρες. Ήδη όμως το άνοιγμα στις αίθουσες  κατά το τριήμερο του Χάλογουιν έθεσε νέο ρεκόρ εισιτηρίων για τη Lionsgate και μεγαλύτερης διανομής για σίκουελ ταινίας τρόμου. Με συνολικά έσοδα 152,9, παραμένει ως σήμερα η πιο εμπορική ταινία της μακράς σειράς για την αμερικανική αγορά.
  • Το 2006 κυκλοφόρησε στο DVD η Unrated Special Edition, με δύο εξτρά λεπτά διάρκειας.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Η μέταλ μπάντα των Mudvayne ερμηνεύει το Forget to Remember, που κυκλοφόρησε σε σινγκλ ταυτόχρονα για το άλμπουμ τους και το σάουντρακ.

Κριτικός: Δημήτρης Κωνσταντίνου-Hautecoeur

Έκδοση Κειμένου: 27/12/2011

Σίκουελ του πολύ καλού πρώτου «Saw», το οποίο μάλλον θα προτιμούσαμε να μην υπήρχε καν. Ο σκηνοθέτης Ντάρεν Λιν Μπούσμαν προσπαθεί να κοπιάρει το σκηνοθετικό ύφος του Τζέιμς Γουάν δίνοντας πολύ περισσότερη έμφαση στη βία, δημιουργώντας μια απαράδεκτη γλοιώδη ατμόσφαιρα και σκηνοθετώντας απολύτως τηλεοπτικά.

Η ταινία διαθέτει ενδιαφέρον σε δύο στοιχεία: πρώτον επιχειρεί να εμβαθύνει στον χαρακτήρα του διεστραμμένου όσο και ευφυή δολοφόνου Jigsaw και μαθαίνουμε στοιχεία για το παρελθόν του. Δεύτερον, θέλει να δείξει τις συνέπειες του πανικού και πού μπορεί να φτάσει ένας άνθρωπος που απειλείται η ζωή του.

Από κει και πέρα, αν και σε γενικές γραμμές το σενάριο είναι αρκετά ενδιαφέρον, δεν του λείπουν ορισμένες αφέλειες και πέρα από τον Jigsaw δεν δείχνει ενδιαφέρον για κανένα άλλον χαρακτήρα, με αποτέλεσμα όλοι να είναι εντελώς επιφανειακοί. Η αντιμετώπιση του σεναρίου από τον Μπούσμαν είναι κάκιστη, μιας και κάνει τις σκηνές με την αστυνομία να μοιάζουν βγαλμένες από αστυνομικό σίριαλ, διαλύοντας όποια ατμόσφαιρα προσπαθούν να δημιουργήσουν τα φυλακισμένα θύματα που παλεύουν (μεταξύ τους) για τη ζωή τους.

Ο Τόμπιν Μπελ στον ρόλο του Jigsaw δίνει ίσως τη μοναδική σχετικά αξιόλογη ερμηνεία της ταινίας, και είναι ο μοναδικός χαρακτήρας ο οποίος σε κάνει να τον συμπαθήσεις. Και αυτό είτε δείχνει πόσο έχει αποτύχει το έργο, είτε, αν υποθέσουμε ότι έγινε ηθελημένα από τους δημιουργούς, το φιλμ είναι ιδεολογικά απαράδεκτο -δεν σε κάνει να συμπαθήσεις κανένα από τα τόσα κακόμοιρα θύματα, αλλά μονάχα τον ίδιο τον νοσηρό δολοφόνο!

Το φινάλε της ταινίας έχει ενδιαφέρον από τη μία, αλλά βασικά δεν είναι παρά μια ηλίθια δικαιολογία για να τριτώσει η σειρά.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

16 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *