Η ιστορία του Άλμπερτ και του αγαπημένου του αλόγου, Τζόι, μας οδηγεί σε μια φάρμα λίγο πριν ξεσπάσει ο Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος. Ο Τζόι πωλείται στο βρετανικό ιππικό από τον πατέρα του Άλμπερτ κι από εκεί βρίσκεται στις πρώτες γραμμές του μετώπου. Με έναν μαγικό τρόπο, ο Τζόι επηρεάζει τις ζωές των ανθρώπων που συναντά, ενώ ο Άλμπερτ μην μπορώντας να ξεχάσει τον φίλο του, εγκαταλείπει το σπίτι του και κατατάσσεται στον στρατό, προκειμένου να τον ξαναβρεί.

Σκηνοθεσία:

Steven Spielberg

Κύριοι Ρόλοι:

Jeremy Irvine … Albert Narracott

Tom Hiddleston … λοχαγός James Nicholls

Benedict Cumberbatch … ταγματάρχης Jamie Stewart

Emily Watson … Rose Narracott

Peter Mullan … Ted Narracott

Niels Arestrup … ο παππούς

David Thewlis … Lyons

Celine Buckens … Emilie

Toby Kebbell … Geordie

Eddie Marsan … λοχίας Fry

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Lee Hall, Richard Curtis

Παραγωγή: Kathleen Kennedy, Steven Spielberg

Μουσική: John Williams

Φωτογραφία: Janusz Kaminski

Μοντάζ: Michael Kahn

Σκηνικά: Rick Carter

Κοστούμια: Joanna Johnston

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: War Horse
  • Ελληνικός Τίτλος: Το Άλογο του Πολέμου
  • Διεθνής Εναλλακτικός Τίτλος: Warhorse

Σεναριακή Πηγή

  • ΜυθιστόρημαWar Horse του Michael Morpurgo.
  • ΘεατρικόWar Horse του Nick Stafford.

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Όσκαρ καλύτερης ταινίας, μουσικής, φωτογραφίας, σκηνικών, ήχου και ηχητικών εφέ.
  • Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ταινίας (δράμα) και μουσικής.
  • Υποψήφιο για Bafta μουσικής, φωτογραφίας, σκηνικών, ήχου και ειδικών εφέ.

Παραλειπόμενα

  • Σύμφωνα με τον ίδιο τον Spielberg, δεν υπάρχουν πουθενά εφέ στην ταινία. Χρησιμοποιήθηκαν μονάχα σε τρεις λήψεις και για τρία δεύτερα, απλά για την ασφάλεια των ζώων. Όπως ο ίδιος δήλωσε ήταν περήφανος που όσα βλέπουμε επί της οθόνης είναι αληθινά.
  • Πρώτη ταινία του Spielberg που μονταρίστηκε ψηφιακά. Μέχρι εδώ, παρέμενε παραδοσιακός σε αυτό τον τομέα και συγκεκριμένα στην ονομαζόμενη Moviola.
  • Για την ταινία χρειάστηκαν 5.800 κομπάρσοι και περιφερειακοί τεχνίτες.
  • Ο φωτογράφος Janusz Kaminski φανέρωσε ότι είχε ως πρότυπο για τα εξωτερικά γυρίσματα το Η Αιχμάλωτη της Ερήμου του John Ford.
  • Ο Eddie Redmayne φημολογούνταν ότι θα αναλάβει τον πρωταγωνιστικό ρόλο, αλλά εντέλει πήγε στον Jeremy Irvine, που έκανε εδώ το ντεμπούτο του.

Κριτικός: Χάρης Καλογερόπουλος

Έκδοση Κειμένου: 2/9/2012

Στην  ταινία του «Munich», ο Στίβεν Σπίλμπεργκ μάς έδειξε ότι μπορεί να αφηγηθεί ένα δράμα με την ψυχραιμία ενός κοινωνιολόγου. Άραγε, μεγαλώνοντας αφήνει πίσω του τα μελό τρικ ή απλά έχασε το ταλέντο του; Στην παρούσα περίπτωση (όπως με το «Saving Private Ryan»), επιχειρεί να κάνει ένα πολεμικό έπος που βασίζεται αφενός στη φιλία ενός νέου με το άλογο του, αφετέρου στην απότιση φόρου τιμής στα ίδια τα άλογα που συμμερίστηκαν όλες τις εποποιίες (και βάσανα) των ανθρώπων μέσα στην ιστορία. Άλλωστε, το άλογο είναι ο πρωταγωνιστής, με τον ήρωα να λείπει από πολλές φάσεις. Με έναν μάλλον βραδύ ρυθμό, τον ρυθμό μιας μεγάλης αφήγησης, και με εκπληκτική φωτογραφία πανοραμικών τοπίων και καταστάσεων από τον μόνιμο συνεργάτη του σκηνοθέτη, Γιάνους Καμίνσκι, η ιστορία προχωρεί  αποσπασματικά, ως ενότητες, και η πονηρά στημένη σκηνή στο τέλος δεν ανεβάζει ιδιαίτερα τη συγκίνηση όπως στόχευε. Στο «Barry Lyndon», π.χ., του Κιούμπρικ, έχουμε μια ανάλογη βραδύτητα κι αποσπασματικότητα, αλλά η ανάλυση του χαρακτήρα του ήρωα κρατούσε συμπαγές το υλικό. Στο σύνολό του το φιλμ είναι χάρμα οφθαλμών, αξίζει να το δεις, αρκετές φορές σε απορροφά αλλά ποτέ δεν σε απογειώνει.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

17 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *