Το Άλογο του Πολέμου
- War Horse
- Warhorse
- 2011
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Δραματική, Έπος, Εποχής, Περιπέτεια, Πολεμική
- 19 Ιανουαρίου 2012
Η ιστορία του Άλμπερτ και του αγαπημένου του αλόγου, Τζόι, μας οδηγεί σε μια φάρμα λίγο πριν ξεσπάσει ο Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος. Ο Τζόι πωλείται στο βρετανικό ιππικό από τον πατέρα του Άλμπερτ κι από εκεί βρίσκεται στις πρώτες γραμμές του μετώπου. Με έναν μαγικό τρόπο, ο Τζόι επηρεάζει τις ζωές των ανθρώπων που συναντά, ενώ ο Άλμπερτ μην μπορώντας να ξεχάσει τον φίλο του, εγκαταλείπει το σπίτι του και κατατάσσεται στον στρατό, προκειμένου να τον ξαναβρεί.
Σκηνοθεσία:
Steven Spielberg
Κύριοι Ρόλοι:
Jeremy Irvine … Albert Narracott
Tom Hiddleston … λοχαγός James Nicholls
Benedict Cumberbatch … ταγματάρχης Jamie Stewart
Emily Watson … Rose Narracott
Peter Mullan … Ted Narracott
Niels Arestrup … ο παππούς
David Thewlis … Lyons
Celine Buckens … Emilie
Toby Kebbell … Geordie
Eddie Marsan … λοχίας Fry
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Lee Hall, Richard Curtis
Παραγωγή: Kathleen Kennedy, Steven Spielberg
Μουσική: John Williams
Φωτογραφία: Janusz Kaminski
Μοντάζ: Michael Kahn
Σκηνικά: Rick Carter
Κοστούμια: Joanna Johnston
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: War Horse
- Ελληνικός Τίτλος: Το Άλογο του Πολέμου
- Διεθνής Εναλλακτικός Τίτλος: Warhorse
Σεναριακή Πηγή
- Μυθιστόρημα: War Horse του Michael Morpurgo.
- Θεατρικό: War Horse του Nick Stafford.
Κύριες Διακρίσεις
- Υποψήφιο για Όσκαρ καλύτερης ταινίας, μουσικής, φωτογραφίας, σκηνικών, ήχου και ηχητικών εφέ.
- Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ταινίας (δράμα) και μουσικής.
- Υποψήφιο για Bafta μουσικής, φωτογραφίας, σκηνικών, ήχου και ειδικών εφέ.
Παραλειπόμενα
- Σύμφωνα με τον ίδιο τον Spielberg, δεν υπάρχουν πουθενά εφέ στην ταινία. Χρησιμοποιήθηκαν μονάχα σε τρεις λήψεις και για τρία δεύτερα, απλά για την ασφάλεια των ζώων. Όπως ο ίδιος δήλωσε ήταν περήφανος που όσα βλέπουμε επί της οθόνης είναι αληθινά.
- Πρώτη ταινία του Spielberg που μονταρίστηκε ψηφιακά. Μέχρι εδώ, παρέμενε παραδοσιακός σε αυτό τον τομέα και συγκεκριμένα στην ονομαζόμενη Moviola.
- Για την ταινία χρειάστηκαν 5.800 κομπάρσοι και περιφερειακοί τεχνίτες.
- Ο φωτογράφος Janusz Kaminski φανέρωσε ότι είχε ως πρότυπο για τα εξωτερικά γυρίσματα το Η Αιχμάλωτη της Ερήμου του John Ford.
- Ο Eddie Redmayne φημολογούνταν ότι θα αναλάβει τον πρωταγωνιστικό ρόλο, αλλά εντέλει πήγε στον Jeremy Irvine, που έκανε εδώ το ντεμπούτο του.
Κριτικός: Χάρης Καλογερόπουλος
Έκδοση Κειμένου: 2/9/2012
Στην ταινία του «Munich», ο Στίβεν Σπίλμπεργκ μάς έδειξε ότι μπορεί να αφηγηθεί ένα δράμα με την ψυχραιμία ενός κοινωνιολόγου. Άραγε, μεγαλώνοντας αφήνει πίσω του τα μελό τρικ ή απλά έχασε το ταλέντο του; Στην παρούσα περίπτωση (όπως με το «Saving Private Ryan»), επιχειρεί να κάνει ένα πολεμικό έπος που βασίζεται αφενός στη φιλία ενός νέου με το άλογο του, αφετέρου στην απότιση φόρου τιμής στα ίδια τα άλογα που συμμερίστηκαν όλες τις εποποιίες (και βάσανα) των ανθρώπων μέσα στην ιστορία. Άλλωστε, το άλογο είναι ο πρωταγωνιστής, με τον ήρωα να λείπει από πολλές φάσεις. Με έναν μάλλον βραδύ ρυθμό, τον ρυθμό μιας μεγάλης αφήγησης, και με εκπληκτική φωτογραφία πανοραμικών τοπίων και καταστάσεων από τον μόνιμο συνεργάτη του σκηνοθέτη, Γιάνους Καμίνσκι, η ιστορία προχωρεί αποσπασματικά, ως ενότητες, και η πονηρά στημένη σκηνή στο τέλος δεν ανεβάζει ιδιαίτερα τη συγκίνηση όπως στόχευε. Στο «Barry Lyndon», π.χ., του Κιούμπρικ, έχουμε μια ανάλογη βραδύτητα κι αποσπασματικότητα, αλλά η ανάλυση του χαρακτήρα του ήρωα κρατούσε συμπαγές το υλικό. Στο σύνολό του το φιλμ είναι χάρμα οφθαλμών, αξίζει να το δεις, αρκετές φορές σε απορροφά αλλά ποτέ δεν σε απογειώνει.
Βαθμολογία: