Με υπερσυντηρητικές απόψεις και δεξιά ιδεολογία, ο Βασίλης Βασιλάκης έρχεται σχεδόν καθημερινά σε ιδεολογική αντιπαράθεση με τον φιλελεύθερα σκεπτόμενο και με αριστερές ιδέες συνάδελφό του, Μάνο Αποστόλου, στον εκδοτικό οίκο της κυρίας Φαρλάκου όπου εργάζονται. Όμως, η ζωή θα τα φέρει έτσι ώστε ο Μάνος να γνωρίσει, να ερωτευτεί και να παντρευτεί την αδελφή του Βασίλη, Ντίνα.

Σκηνοθεσία:

Γιάννης Δαλιανίδης

Κύριοι Ρόλοι:

Γιώργος Κωνσταντίνου … Βασίλης Βασιλάκης

Αλέκος Αλεξανδράκης … Μάνος Αποστόλου

Έλενα Ναθαναήλ … Ντίνα Βασιλάκη-Αποστόλου

Γιώργος Τσιτσόπουλος … Τιμολέων Φανφάρας

Τασσώ Καββαδία … Κα Φαρλάκου

Ελένη Ζαφειρίου … Αντιγόνη Βασιλάκη

Γιώργος Μιχαλακόπουλος … Περικλής

Χρήστος Δοξαράς … Θόδωρος

Περικλής Χριστοφορίδης … Νίκος

Άγγελος Μαυρόπουλος … γιατρός φρενοκομείου

Νάσος Κεδράκας … πράκτορας λαχείων

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Γιάννης Δαλιανίδης

Μουσική: Μίμης Πλέσσας

Φωτογραφία: Νίκος Γαρδέλης

Μοντάζ: Πέτρος Λύκας

Σκηνικά: Μάρκος Ζέρβας

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Ξύπνα Βασίλη

Διεθνής Τίτλος: Wake Up Vasili

Σεναριακή Πηγή

  • Θεατρικό: Ξύπνα Βασίλη του Δημήτρη Ψαθά.

Παραλειπόμενα

  • Επιστροφή της Έλενας Ναθαναήλ στη Φίνος Φιλμ μετά από 5 χρόνια. Σε αυτό βοήθησε το γεγονός ότι εκείνη την εποχή η νεαρή ηθοποιός συζούσε -κρυφά- με τον Γιώργο Κωνσταντίνου.
  • Στο θεατρικό του Ψαθά, πρωταγωνιστής ήταν ο Ντίνος Ηλιόπουλος.
  • Με 201.084 εισιτήρια, ήρθε στην 35η θέση ανάμεσα στις 108 ελληνικές ταινίες της σαιζόν.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 9/2/2016

Για να αναγνώσει κανείς σωστά αυτή την ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη, πρέπει να έχει κατά νου ότι βρισκόμαστε εντός της περιόδου της δικτατορίας. Και η πρώτη ανάγνωση σίγουρα αδικεί αυτή την κοινωνικο-πολιτική σάτιρα, μια και άμεσα στοχεύει τους αριστερούς της εποχής, που «τρελαίνουν» τους σώφρονες συντηρητικούς. Αλλά έλα που ως τελικό νόημα δεν έχει τελείως τα άδικα του, μια και η εξουσία από μόνη της πάντα μεταμόρφωνε ακόμα και τον πλέον ιδεολόγο αριστερό. Κατά τα άλλα, έχει μια έξυπνη φόρμα, η οποία έκανε την ταινία δημοφιλή ως σήμερα, ένα στόρι που μοιάζει κλισέ, αλλά χτίστηκε με έξυπνο τρόπο. Μαζί, ο Γιώργος Κωνσταντίνου είναι ο ιδανικός ενσαρκωτής του Βασίλη και το «κοκορίκου» του αντηχεί ως κλασική ατάκα. Μια ταινία αδικημένη από τους ίδιους της τους σκοπούς.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

20 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.