Δύο αγόρια, ο Ιγνάθιο και ο Ενρίκε, ανακαλύπτουν τον έρωτα, το σινεμά και τον φόβο σε ένα θρησκευτικό σχολείο στις αρχές της δεκαετίας του 1960. Ο πάτερ Μανόλο, ο διευθυντής του σχολείου και καθηγητής τους στη φιλολογία, αποτελεί μάρτυρα αλλά και μέρος αυτών των ανακαλύψεων. Οι τρεις χαρακτήρες συναντιούνται δύο ακόμη φορές, στο τέλος της δεκαετίας των 1970 και  1980. Η επανασύνδεση αυτή θα σηματοδοτήσει τη ζωή αλλά και τον θάνατο κάποιων από αυτών.

Σκηνοθεσία:

Pedro Almodovar

Κύριοι Ρόλοι:

Gael Garcia Bernal … Juan/Angel Andrade/Zahara

Fele Martinez … Enrique Goded

Daniel Gimenez Cacho … πάτερ Manolo

Javier Camara … Paca/Paquito

Lluis Homar … Manuel Berenguer

Leonor Watling … Monica

Petra Martinez … η μητέρα του Ignacio & του Juan

Francisco Boira … Ignacio

Alberto Ferreiro … Enrique Serrano

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Pedro Almodovar

Παραγωγή: Agustin Almodovar, Pedro Almodovar

Μουσική: Alberto Iglesias

Φωτογραφία: Jose Luis Alcaine

Μοντάζ: Jose Salcedo

Σκηνικά: Antxon Gomez

Κοστούμια: Paco Delgado, Jean-Paul Gaultier

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: La Mala Educacion
  • Ελληνικός Τίτλος: Κακή Εκπαίδευση
  • Διεθνής Τίτλος: Bad Education

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Bafta ξενόγλωσσης ταινίας.
  • Υποψήφιο για καλύτερη ταινία, σκηνοθεσία, σενάριο, φωτογραφία και μουσικά στα Ευρωπαϊκά Βραβεία.
  • Υποψήφιο για καλύτερη ταινία, σκηνοθεσία, διεύθυνση παραγωγής και σκηνικά στα Goya.

Παραλειπόμενα

  • Οι χαρακτήρες της Ζαχάρα και του Ενρίκε είναι στην ουσία η συνέχεια των αντίστοιχων Τίνα και Πάμπλο από τον Νόμο του Πόθου (1987).
  • Σύμφωνα με τον Pedro Almodovar, το σενάριο ήταν εν κινήσει επί 10 χρόνια.
  • Αναφέρθηκε σε αμερικανικό ρεπορτάζ ότι ο Gael Garcia Bernal ήρθε σε κόντρα με τον σκηνοθέτη πάνω στο ομοφυλοφιλικό περιεχόμενο του φιλμ. Ο ηθοποιός όμως αρνήθηκε με αυστηρό τρόπο κάτι τέτοιο, διευκρινίζοντας ότι απλά είχαν διαφορετικές απόψεις πάνω στον χαρακτήρα που ερμήνευε. Άλλες αναφορές ήθελαν τον μεξικάνο ηθοποιό να στρεσάρεται τόσο από την πίεση που του επέφερε ο Almodovar, που χρειάστηκε διάλειμμα μίας εβδομάδας για να συνέλθει.
  • Πρώτη ισπανική ταινία που άνοιξε ποτέ το φεστιβάλ των Κανών, αν και συμμετείχε εκτός ανταγωνισμού.
  • Το φινάλε αποφασίστηκε πάνω στο μοντάζ. Υπάρχει η εναλλακτική του μορφή στο DVD.
  • Στις ΗΠΑ χαρακτηρίστηκε ως “αυστηρά ακατάλληλο”, αναγκάζοντας τους παραγωγούς να κόψουν μια επίμαχη σκηνή για να πάρουν το R.
  • Επιτυχία στα ταμεία, με έσοδα 40,4 εκατομμύρια δολάρια έναντι μπάτζετ των 5.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 5/10/2004

Ο πιο ακραίος Almodovar ή απλά ο πιο προσωπικός; Η ταινία είναι μια συρραφή διαφορετικών επιπέδων αφήγησης, αλλά και εξελίξεων στην υπόθεση. Ενώ ξεκινάει αναφερόμενο στην εποχή της Mondovina (αναρχικό-καλλιτεχνικό κίνημα στην Ισπανία των αρχών του 1980, το οποίο ο δημιουργός «υπηρέτησε» με τις πρώτες του ταινίες, αλλά κι ένα πανκ συγκρότημα), αλλά και των πιο σκοτεινών του επιτυχιών (Ματαντόρ, Ο Νόμος του Πόθου), εξελίσσεται από νοσταλγικό εφιάλτη αναφερόμενο σε ένα από τα άνδρα ιησουίτικης αρρώστιας (από αυτά που γέμισαν την υφήλιο με σεξουαλικά παροξυμμένα αγόρια-άνδρες), σε φιλμ-νουάρ της παράδοσης του Με Διπλή Ταυτότητα (1944) και των ταινιών του Alfred Hitchcock (ειδικά το Ο Άγνωστος του Εξπρές). Σε όλα αυτά διακριτές είναι οι περίοδοι δημιουργίας του ισπανού δημιουργού, και ίσως κάποιο αυτοβιογραφικό στοιχείο που φυσικά δεν είναι εύκολο να ανιχνευτεί ή να υπονοηθεί άμεσα. Το πρόβλημα βρίσκεται στο ότι αυτά τα επίπεδα είναι τόσο ξεκάθαρα μεταξύ τους, που χάνεται η συνοχή όταν η ταινία περνάει από το ένα στάδιο στο άλλο, κάνοντας κάθε προηγούμενο λιγότερο λειτουργικό από αυτό που παρακολουθείται.

Απευθυνόμενο μόνο σε ενήλικες (πιο πολύ από κάθε άλλη νεότερη ταινία του Almodovar), αναδεικνύει τον έρωτα ανάμεσα σε άνδρα με άνδρα σαν σαρκικό αγαθό, χωρίς όμως να αμελεί να επισημάνει τις πηγές του που συχνά είναι κερδοσκοπικές ή απωθητικές. Άψογη η επιλογή μουσικής, άρτια η διασκευή Bernard Herrman από τον Iglesias, πολύ καλές οι ερμηνείες των «στρατευμένων» στον σκηνοθέτη και στο σενάριο ερμηνευτών.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

29 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *