Ο Λουλού Μάσα είναι ένας αξιόπιστος και φιλότιμος εργάτης εργοστασίου, ώσπου χάνει από εργατικό ατύχημα το ένα του δάχτυλο. Τότε εμπλέκεται με κομουνιστές φοιτητές και γίνεται κι ο ίδιος υποκινητής απεργιών. Τότε ο εργοδότης του τον απολλύει, αλλά τον υποστηρίζει το συνδικάτο. Τα βράδια, ο Λουλού έχει ένα και μόνο όνειρο, στο οποίο σπάει έναν τοίχο και από πίσω δεν υπάρχει τίποτα…

Σκηνοθεσία:

Elio Petri

Κύριοι Ρόλοι:

Gian Maria Volonte … Ludovico ‘Lulu’ Massa

Mariangela Melato … Lidia

Gino Pernice … ο συνδικαλιστής

Salvo Randone … Militina

Luigi Diberti … Bassi

Donato Castellaneta … Marx

Renata Zamengo … Maria

Flavio Bucci … συνάδελφος του Lulu

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Elio Petri, Ugo Pirro

Παραγωγή: Ugo Tucci

Μουσική: Ennio Morricone

Φωτογραφία: Luigi Kuveiller

Μοντάζ: Ruggero Mastroianni

Σκηνικά: Dante Ferretti

Κοστούμια: Franco Carretti

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: La Classe Operaia Va in Paradiso
  • Ελληνικός Τίτλος: Η Εργατική Τάξη Πάει στον Παράδεισο
  • Διεθνής Τίτλος: The Working Class Goes to Heaven
  • Διεθνής Εναλλακτικός Τίτλος: Lulu the Tool [ΗΠΑ]

Άμεσοι Σύνδεσμοι

  • Υπεράνω Πάσης Υποψίας (1970)
  • Στον Ανεμοστρόβιλο της Διαφθοράς (1973)

Κύριες Διακρίσεις

  • Χρυσός Φοίνικας στο φεστιβάλ Κανών. Μαζί, ειδική μνεία ερμηνείας για τον Gian Maria Volonte.
  • Καλύτερη ταινία και μνεία ερμηνείας (Mariangela Melato) στα David di Donatello.

Παραλειπόμενα

  • Ανήκει στην Τριλογία της Νεύρωσης, που άνοιξε με το οσκαρικό Υπεράνω Πάσης Υποψίας (Indagine su un Cittadino al di Sopra di Ogni Sospetto) και έκλεισε με το σατιρικό Στον Ανεμοστρόβιλο της Διαφθοράς (La Proprieta non e Piu un Furto).
  • Μοιράστηκε τον Χρυσό Φοίνικα με το Υπόθεση Ματέι του Francesco Rosi, μία ακόμα ιταλική ταινία με πολιτικό χρώμα. Και στις δύο πρωταγωνιστεί ο Gian Maria Volonte.
  • Γυρίστηκε στο εργοστάσιο Ascensori Falconi στη Νοβάρα (Πιεμόντε), με πολλούς από τους αληθινούς εργάτες του να λαμβάνουν μέρος ως κομπάρσοι. Εκείνη την περίοδο είχε παύση εργασιών, έχοντας γίνει αντικείμενο κοινοβουλευτικής επερώτησης από βουλευτή του κομμουνιστικού κόμματος.
  • Η ταινία έτυχε ψυχρής υποδοχής από την ιταλική αριστερά της εποχής, όσο και από τον αριστερό κλάδο της κινηματογραφικής κριτικής, αφού αφενός περιέγραφε τους συνδικαλιστές ως καιροσκόπους ικανούς να προκαλούν την εξέγερση άλλων και από την άλλη αντιπροσώπευε τους φοιτητές της άκρας αριστεράς ως αδιάκριτους και ασαφείς ομιλητές. Αντίθετα, έγινε δεκτό θετικά από τον συντηρητικό κριτικό Massimo Bertarelli.
  • Στις Κάνες, ο ο γάλλος σκηνοθέτης Jean-Marie Straub πήρε το μικρόφωνο δημόσια και δήλωσε ότι όλα τα αντίγραφα πρέπει να καούν επιτόπου.
  • Το φιλμ έτυχε πολύ καλής αποδοχής από τα ταμεία, και βρέθηκε στην πρώτη θέση στο ιταλικό box-office της χρονιάς.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Πρώτη από τις μόλις δύο εμφανίσεις μπροστά από την κάμερα για τον Ennio Morricone, όπου είναι ένας από τους εργάτες προς το φινάλε.

Γκαλερι φωτογραφιων

18 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *