Το 1952, δύο νέοι άνδρες από την Αργεντινή, ο Ερνέστο Γκεβάρα και ο Αλμπέρτο Γκρανάδο, ξεκίνησαν ένα οδοιπορικό για να ανακαλύψουν την πραγματική Λατινική Αμερική. Ο Ερνέστο είναι 23χρονος φοιτητής ιατρικής με ειδικότητα στη λεπρολογία, και ο Αλμπέρτο 29 ετών βιοχημικός. Οπλισμένοι με μια ρομαντική αίσθηση περιπέτειας, οι δύο φίλοι αναχωρούν από το Μπουένος Άιρες πάνω σε μια ετοιμόρροπη Νόρτον 500 του 1939. Η μηχανή τους συνεχώς χαλάει, εκείνοι όμως δεν το βάζουν κάτω και συνεχίζουν. Ο κόσμος που βλέπουν και οι άνθρωποι που συναντούν εναλλάσσονται διαρκώς, κι η πορεία τους αρχίζει να αντικατοπτρίζει τις δικές τους αντιλήψεις. Όταν φθάσουν σε οικισμό λεπρών βαθιά στον περουβιανό Αμαζόνιο, οι δύο νέοι αρχίζουν να αναρωτιούνται για την αξία της προόδου όπως αυτή ορίζεται από τα οικονομικά συστήματα και καταλήγει ν’ αφήνει τόσους πολλούς ανθρώπους απ’ έξω. Οι εμπειρίες που ζουν ξυπνούν μέσα τους τους άνδρες στους οποίους θα εξελιχθούν, προσδιορίζοντας το ηθικό αλλά και πολιτικό ταξίδι που θα πραγματοποιήσουν στην πορεία της ζωής τους.

Σκηνοθεσία:

Walter Salles

Κύριοι Ρόλοι:

Gael Garcia Bernal … Ernesto Guevara de la Serna

Rodrigo De la Serna … Alberto Granado

Mercedes Moran … Celia de la Serna

Mia Maestro … Chichina Ferreyra

Jean Pierre Noher … Ernesto Guevara Lynch

Marta Lubos … Schatzie von Puttkamer

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Jose Rivera

Παραγωγή: Michael Nozik, Edgard Tenenbaum, Karen Tenkhoff

Μουσική: Gustavo Santaolalla

Φωτογραφία: Eric Gautier

Μοντάζ: Daniel Rezende

Σκηνικά: Carlos Conti

Κοστούμια: Beatriz De Benedetto, Marisa Urruti

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Diarios de Motocicleta

Ελληνικός Τίτλος: Ημερολόγια Μοτοσικλέτας

Διεθνής Τίτλος: The Motorcycle Diaries

Σεναριακή Πηγή

  • Απομνημονεύματα: Diarios de Motocicleta του Ernesto ‘Che’ Guevara.
  • Απομνημονεύματα: Con el Che por America Latina του Alberto Granado.

Κύριες Διακρίσεις

  • Όσκαρ τραγουδιού (Al Otro Lado Del Rio). Υποψήφιο για διασκευασμένο σενάριο.
  • Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα ξενόγλωσσης ταινίας.
  • Βραβείο Bafta ξενόγλωσσης ταινίας και μουσικής. Υποψήφιο για καλύτερη ταινία, πρώτο αντρικό ρόλο (Gael Garcia Bernal), δεύτερο αντρικό ρόλο (Rodrigo De la Serna), σενάριο και φωτογραφία.
  • Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Κανών. Μέγα τεχνικό βραβείο (φωτογραφίας) και βραβείο οικουμενικής επιτροπής.
  • Βραβείο σεναρίου στα Goya.
  • Βραβείο κοινού στο φεστιβάλ του Σαν Σεμπάστιαν.

Παραλειπόμενα

  • Ο Bernal έπαιξε εκ νέου τον διάσημο επαναστάτη, μετά την τηλεταινία Fidel (2002). Ειδικά όμως για την ταινία διάβασε όλες τις βιογραφίες για τον Τσε, ταξίδεψε ως την Κούβα, ενώ πήρε συμβουλές από τον 80χρονο Alberto Granado. Όσο για την αργεντίνικη προσφορά, χρειάστηκε να διαβάζει επί 14 εβδομάδες έργα του Jose Marti.
  • Ο ίδιος ο Alberto Granado εμφανίζεται στο φινάλε της ταινίας. Ταξίδεψε και μαζί με το συνεργείο του φιλμ, μια και ήταν σύμβουλος του σκηνοθέτη.
  • Η παραγωγή χρειάστηκε να ταξιδεύει επί 8 μήνες, ενώ διένυσαν 8.700 χιλιόμετρα.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Ο Jorge Drexler έγραψε κι ερμήνευσε το τραγούδι του φιλμ, το Al Otro Lado Del Rio.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 11/12/2004

Τίποτα πιο ευαίσθητο από την εξιστόρηση των νεανικών χρόνων ενός ανθρώπου που έμελλε να αλλάξει τον ρου της ιστορίας και δη του τρόπου που αντιλαμβανόμαστε την ιδέα της επανάστασης ακόμα ως τις μέρες μας. Ο Walter Salles διασκευάζει τα δύο ταξιδιωτικά ημερολόγια και καταρχάς πλάθει μια ιστορία γεμάτη αντίξοες όσο και διασκεδαστικές εμπειρίες, μια οδύσσεια απολύτρωσης από την καθημερινότητα των ορίων που προσέφερε η ζωή σε μία μόνο χώρα και μία συνειδησιακή εξέλιξη, που έχουμε μεν δει αρκετές φορές στον κινηματογράφο, αλλά σπάνια με τέτοια φυσικότητα.

Κάποια στιγμή στην ταινία η μοτοσικλέτα χαλάει και από αυτό το σημείο (μετά το Περού) αρχίζει και φανερώνεται ο χαρακτήρας του τρανού επαναστάτη, αλλοιώνοντας όμως τον μύθο δύο έφηβων που συνδυάζουν την πολυπλοκότητα των καταστάσεων με τη χαρά της ζωής. Η έλλειψη πολυπλοκότητας αποστειρώνει την ταινία και την «κολλάει» σε σοβαρά μεν γεγονότα (η προσηλωμένη εργασία σε κατασκήνωση λεπρών) λιγότερο προς ανάπτυξη δε, και ο χαρακτήρας του ντοκιουντράμα αντικαθιστά ανεπιστρεπτί αυτόν της μυθοπλασίας.

Υπέροχες όμως γεμάτες εικόνες μιας υπέροχης ηπείρου, ταιριαστή ηχητική συντροφιά από τον Gustavo Santaolalla, καλοπροαίρετες ερμηνείες και μια ξέγνοιαστη ιστορία περιπλάνησης (τουλάχιστον για μία περίπου ώρα) που κάνει τον κάθε ονειροπόλο να ξεσηκωθεί.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

19 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.