Μια νέα γυναίκα από τη Φιλανδία φεύγει από μια αινιγματική ερωτική σχέση στη Μόσχα, παίρνοντας το τρένο για το αρκτικό λιμάνι του Μουρμάνσκ. Αναγκασμένη να μοιραστεί το μακρύ ταξίδι και το μικρό κουπέ με έναν ρώσο μεταλλωρύχο, αυτή η αταίριαστη συνάντηση οδηγεί τους επιβάτες του βαγονιού αριθμός 6 να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη τους για ανθρώπινη επαφή.

Σκηνοθεσία:

Juho Kuosmanen

Κύριοι Ρόλοι:

Seidi Haarla … Laura

Yuriy Borisov … Vadim

Dinara Drukarova … Irina

Yuliya Aug … Natalia

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Andris Feldmanis, Juho Kuosmanen, Livia Ulman

Παραγωγή: Emilia Haukka, Jussi Rantamaki

Φωτογραφία: Jani-Petteri Passi

Μοντάζ: Jussi Rautaniemi

Σκηνικά: Kari Kankaanpaa

Κοστούμια: Jaanus Vahtra

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Hytti nro 6
  • Ελληνικός Τίτλος: Βαγόνι Αριθμός 6
  • Διεθνής Τίτλος: Compartment Number 6
  • Διεθνής Εναλλακτικός Τίτλος: Compartment No. 6

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: Hytti nro 6 της Rosa Liksom.

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα ξενόγλωσσης ταινίας.
  • Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Κανών. Μέγα βραβείο και βραβείο οικουμενικής επιτροπής.
  • Υποψήφιο για καλύτερη ταινία, αντρική ερμηνεία (Yuriy Borisov) και γυναικεία ερμηνεία (Seidi Haarla) στα Ευρωπαϊκά Βραβεία.
  • Επίσημη πρόταση της Φινλανδίας για το ξενόγλωσσο Όσκαρ. Έφτασε ως τις 15 επιλαχούσες.

Παραλειπόμενα

  • Ο Juho Kuosmanen καταφέρνει εδώ να κερδίσει την εθνική κριτική επιτροπή για το ξενόγλωσσο Όσκαρ για δεύτερη φορά στις 3 ταινίες που έχει σκηνοθετήσει. Η προηγούμενη πρόταση είχε έρθει με το Η Πιο Ευτυχισμένη Μέρα στη Ζωή του Όλλι Μάκι.

Κριτικός: Σοφία Γουργουλιάνη

Έκδοση Κειμένου: 8/6/2022

Ένα τρένο βρίσκεται καθοδόν για τον Αρκτικό Κύκλο. Ανάμεσα στους επιβάτες βρίσκονται και συναντιούνται ένας άντρας και μια γυναίκα που μοιάζουν εξαρχής προορισμένοι να μοιραστούν τοποθεσίες κι εμπειρίες. Κι όμως, όσο κι αν η φόρμα girl-meets-boy με φόντο ένα τρένο μοιάζει κινηματογραφικά μπανάλ έως απόλυτα πληκτική, ο  Juho Kuosmanen καταφέρνει το ακατόρθωτο της αισθητικής της ανανέωσης.

Σεναριακά, λοιπόν, μοιάζει εδώ να βασίζεται στον εγγενή παραλογισμό κάθε ταξιδιού. Και να επενδύει στη συλλογή λογικών και παράλογων που ενέχει μοιραία κάθε διαδρομή. Με όχημα λοιπόν μια ιστορία με σαφή όρια, ποντάρει σε πινελιές σουρεαλισμού που καταφέρνουν να διατηρούν την αισθητική ενέργεια και την κινηματογραφική εγρήγορση σε υψηλά επίπεδα. Ενώ καταφέρνει ταυτόχρονα διατηρώντας απόλυτα τις ισορροπίες να πλάσει χαρακτήρες με ανθρωπιά και με σεναριακή σάρκα και οστά.

Αυτό όμως που καταφέρνει τελικά να ανανεώσει απόλυτα το είδος που επιλέγει, είναι η σκηνοθετική του αισθητική που μοιάζει να σε ρουφάει απόλυτα σε μια σχεδόν νέα κινηματογραφική γλώσσα. Μα γλώσσα που ναι μεν επενδύει στην απλότητα του φυσικού τοπίου, αλλά μοιάζοντας να επιστρέφει στην αισθητική του Δόγματος 95 επιτυγχάνει έναν σχεδόν σοκαριστικό συνδυασμό ετερόκλητων αισθητικών ανάμεσα στην απλότητα και τη σουρεαλιστική μαγεία.

Ίσως να απουσιάζει μια κάποια σεναριακή και αισθητική κορύφωση, η ταινία όμως παραμένει σε κάθε της γωνία και λεπτό μαγευτική.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

16 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *