Για να παντρευτούν, η Αλίς και ο Φρανσουά οργανώνουν μια συνάντηση μεταξύ των δυο οικογενειών τους, που προέρχονται από πολύ διαφορετικά υπόβαθρα. Για την περίσταση, η Αλίς αποφασίζει να προσφέρει στους γονείς της εξετάσεις DNA. Τα αποτελέσματα θα ανατινάξουν τις βεβαιότητες όλων! Τι θα μπορούσε να είναι χειρότερο για έναν συντηρητικό αστό να μάθει ότι δεν είναι 100% Γάλλος, ή για έναν περήφανο γάλλο πωλητή αυτοκινήτων ότι έχει πραγματικά γερμανική καταγωγή;

Σκηνοθεσία:

Julien Herve

Κύριοι Ρόλοι:

Christian Clavier … Frederic Bouvier-Sauvage

Marianne Denicourt … Catherine Bouvier-Sauvage

Didier Bourdon … Gerard Martin

Sylvie Testud … Nicole Martin

Chloe Coulloud … Alice Bouvier-Sauvage

Julien Pestel … Francois Martin

Patrick Prejean … Κος Martin

Johann Dionnet … Κος Ribeiro

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Julien Herve

Παραγωγή: Thierry Desmichelle, Julien Herve, Remi Jimenez, Philippe Mechelen, Caroline Mougey

Μουσική: Matei Bratescot

Φωτογραφία: Jerome Almeras

Μοντάζ: Stephan Couturier

Σκηνικά: Laure Lepelley-Monbillard

Κοστούμια: Emmanuelle Youchnovski

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Αρνητική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Cocorico
  • Ελληνικός Τίτλος: Συμπέθεροι από Σόι
  • Διεθνής Εναλλακτικός Τίτλος: Oh La La

Παραλειπόμενα

  • Πετυχημένος στο εμπορικό σινεμά σεναριογράφος, αλλά μόλις δεύτερη σκηνοθετική δουλειά για τον Julien Herve, μετά την πρώτη του έξι χρόνια πριν.
  • Εμπορική επιτυχία στη χώρα του, ξεπερνώντας σε κέρδη τα 12 εκατομμύρια ευρώ.

Κριτικός: Πάρις Μνηματίδης

Έκδοση Κειμένου: 14/7/2024

Χωρίς καμία διάθεση υπερβολής, υπάρχουν επεισόδια ελληνικών κωμικών σειρών για την τηλεόραση που έχουν πολύ πιο στιβαρή αλλά και καλοδουλεμένη δομή από το φιλμ του Julien Herve. Είναι εντυπωσιακό το πόσο τεμπέλικα αναπτύσσεται το κεντρικό σεναριακό εύρημα, στον βαθμό που από άποψη πλοκής θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι δεν συμβαίνει σχεδόν τίποτα που να υποδηλώνει εξέλιξη όσο κυλάνε τα λεπτά. Ακόμη και η θεατρικότητα που χαρακτηρίζει μεγάλο μέρος της δράσης δεν δίνει την εντύπωση ότι επιστρατεύτηκε για να δώσει έναν άλλον αέρα στο όλο εγχείρημα, αλλά γιατί ήταν η πιο εύκολη οδός.

Όπως συμβαίνει σχεδόν σε όλες τις κωμωδίες στις οποίες συμμετέχει ο Christian Clavier στο καστ τα τελευταία χρόνια, τα περισσότερα αστεία επικεντρώνονται στο να είναι μη πολιτικώς ορθά, και ίσως και να είναι αυτός ο πρωταρχικός τους στόχος πιο πολύ και από το να βγάζουν γέλιο. Και το αναμενόμενο αποτέλεσμα είναι πως προκύπτει ένα σύνολο πολύ λιγότερο αστείο από αυτό στο οποίο λογικά θα στόχευαν οι συντελεστές. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, έρχεται και μια τελευταία σκηνή που υπόσχεται σίκουελ (αμερικανοποιήθηκε και η ευρωπαϊκή κινηματογραφία…), πατώντας πιθανότατα πάλι πάνω σε παρόμοιας υφής χιούμορ, στοχεύοντας σε εύκολα και γρήγορα χαχανητά που εκμεταλλεύονται στερεοτυπικές το λιγότερο αντιλήψεις. Το ότι φυσικά τα καλαμπούρια τέτοιου τύπου έρχονται σε ευθεία αντίθεση με τα δήθεν μηνύματα που έρχονται στην πορεία περί ανεκτικότητας και ανοίγματος προς την πρόοδο είναι κάτι που υπήρχε σαν πρόβλημα και σε προηγούμενες πρόσφατες προσθήκες στη φιλμογραφία του Clavier. Ίσως αυτή η αντιφατική στρατηγική που να επαναλαμβάνεται έχει πιάσει έναν «παλμό», να μην είναι τυχαία από μαρκετίστικης άποψης αν κοιτάξει κανείς τα εισιτήρια στη Γαλλία…

Το ότι δεν βυθίζεται ολοκληρωτικά το «καράβι» οφείλεται στις ερμηνευτικές προσπάθειες τόσο του Clavier όσο και (μπορεί και κυρίως) του Didier Bourdon, που ενώ δεν αποτελούν και το απαύγασμα της κωμικής φινέτσας, πετυχαίνουν στο να φιλτράρουν με κέφι και αυτοσαρκασμό τα άγχη δύο «περπατημένων» αντρών, φαινομενικά διαφορετικών αλλά τελικά με πολλά κοινά σημεία. Όσα (όχι πολλά) πραγματικά διασκεδαστικά στιγμιότυπα εντοπίζονται, οφείλονται στις προσπάθειές τους.

Αντικρίζοντας κανείς τη συνολική εικόνα, θέτει κάποια ερωτήματα. Πόσο υγιές είναι αυτό που έχει επικρατήσει στερεοτυπικά ως «έλα μωρέ, κωμωδία πάμε να δούμε, να γελάσουμε, όχι κάτι παραπάνω» από τη στιγμή που καθιστά πιο εύκολο το να «χωνευτούν» προβληματικά προϊόντα σαν το συγκεκριμένο; Και μήπως με το τι επιλέγουμε να γελάσουμε φανερώνει πιο πολλά για εμάς από όσα νομίζουμε; Γιατί, εντάξει, καλές ταινίες του συγκεκριμένου είδους πάντα γυρίζονταν, γυρίζονται και θα γυρίζονται, μετράει όμως και η αναλογία πάνω στο σύνολο της αξιόλογης παραγωγής έναντι της πιο αναλώσιμης. Και όσο συνεχίζεται να επιβραβεύεται το ευτελές, αυτό και θα αναπαράγεται περισσότερο.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

12 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *