Ένας Καλός Ψεύτης
- The Good Liar
- 2019
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Δραματικό Θρίλερ
- 14 Νοεμβρίου 2019
Ο Ρόι Κόρτνεϊ, επαγγελματίας απατεώνας, δεν μπορεί να πιστέψει την τύχη του όταν γνωρίζει μέσω ίντερνετ τη χήρα Μπέτι ΜακΛις. Καθώς η Μπέτι τού ανοίγει το σπίτι και τη ζωή της, ο Ρόι εκπλήσσεται, που αρχίζει να νοιάζεται πραγματικά για εκείνη, μετατρέποντας αυτό που θα μπορούσε να είναι η μεγαλύτερη κομπίνα της ζωή του, σε μια επικίνδυνη διαδρομή σε τεντωμένο σχοινί.
Σκηνοθεσία:
Bill Condon
Κύριοι Ρόλοι:
Ian McKellen … Roy Courtnay/Hans Taub
Helen Mirren … Betty McLeish/Lili Schroeder
Russell Tovey … Steven
Jim Carter … Vincent Halloran
Mark Lewis Jones … Bryn
Celine Buckens … Annalise
Johannes Haukur Johannesson … Vlad
Laurie Davidson … Hans Taub (1948)
Phil Dunster … Roy Courtnay (1948)
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Jeffrey Hatcher
Παραγωγή: Bill Condon, Greg Yolen
Μουσική: Carter Burwell
Φωτογραφία: Tobias A. Schliessler
Μοντάζ: Virginia Katz
Σκηνικά: John Stevenson
Κοστούμια: Keith Madden
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: The Good Liar
- Ελληνικός Τίτλος: Ένας Καλός Ψεύτης
Σεναριακή Πηγή
- Μυθιστόρημα: The Good Liar του Nicholas Searle.
Παραλειπόμενα
- Παρότι είχαν συνεργαστεί από το 2001 στο θέατρο, αυτή είναι η πρώτη κινηματογραφική συνάντηση των Helen Mirren, Ian McKellen.
Κριτικός: Δημήτρης Κωνσταντίνου-Hautecoeur
Έκδοση Κειμένου: 13/11/2019
Ικανότατος ακαδημαϊκός διεκπεραιωτής και επανειλημμένα συνεργάτης του Ian McKellen, ο Bill Condon («Θεοί και Δαίμονες», «Twilight: Χαραυγή», «Ο Κύριος Χολμς») συνεργάζεται ξανά με τον σπουδαίο ερμηνευτή σε ένα άνισο δραματικό θρίλερ εξαπατήσεων και περίπλοκων, καλοσχεδιασμένων scams. McKellen και Hellen Mirren διαπλέκονται σε ένα παιχνίδι γάτας-ποντικιού, αποτελώντας ξεκάθαρα το δυνατότερο ατού του φιλμ, το οποίο στηρίζεται πάνω στις στιβαρές παρουσίες τους για να προσδώσει (οσκαρική;) βαρύτητα σε ένα κατά τ’ άλλα χιλιοειδωμένο και προβλέψιμο στόρι.
Μια σειρά από αναμενόμενες ανατροπές ή όχι-και-τόσο πειστικές αποκαλύψεις ξετυλίγονται μέσω εύκολων φλας-μπακ και διαλογικού exposition, μην εκπληρώνοντας την όποια φιλοδοξία του φιλμ να προσφέρει κάτι καινούριο ή έστω ανανεωμένο στο φαρδύ τραπέζι των κινηματογραφικών αφηγήσεων εξαπάτησης. Παρόλα αυτά, οι ερμηνείες των δύο πρωταγωνιστικών «γιγάντων», παράλληλα με την εμφανή δεξιότητα του Condon στην ενορχήστρωση μιας περίπλοκης χαρακτηρο-κεντρικής αφήγησης με απόλυτη τεχνική αρτιότητα και στρωτό ρυθμό, κάνουν πράγματι τη διαφορά: οι χαρακτήρες φαντάζουν αρκετά τρισδιάστατοι ώστε να προσδίδουν στην πλοκή ίντριγκα και στην ίδια την ταινία λόγο ύπαρξης, ενώ το εξαιρετικό κατασκευαστικό επίπεδο αυτής την καθιστά μια αναμφίβολα αξιοπρεπή πρόταση. Για τους φαν του είδους, δεν απογοητεύει.
Βαθμολογία: