Ένας αδιόριστος καθηγητής μαθηματικών που θέλει τη ζωή του ρυθμισμένη σαν ρολόι, έχει μια παλαβή περιπέτεια με τη 14χρονη κόρη του και δύο τρόφιμους του γηροκομείου, ένας εκ των οποίων είναι ο φυσικός του πατέρας. Ο χρόνος τρέχει, μια κληρονομιά περιμένει, αλλά η διαδρομή μέχρι το ληξιαρχείο έχει πολλά απρόοπτα.

Σκηνοθεσία:

Αντώνης Καφετζόπουλος

Κύριοι Ρόλοι:

Αντώνης Καφετζόπουλος … Κώστας Κουλουμπής

Δημήτρης Καλλιβωκάς … Παύλος

Σπύρος Καλογήρου … Πέτρος

Δάφνη Κουτσάφτη … Κλαίρη Κουλουμπή

Δημήτρης Σταρόβας … Μπάμπης

Βαλέριος Ελευθεριάδης … Yuri Andropov

Μαρία Θεοδώροβα … Larissa Andropova

Γιώτα Φέστα … Ελένη

Κλέων Γρηγοριάδης … σεκιουριτάς

Αντώνης Τέμπος … αστυνόμος Τέμπος

Χρύσα Στυλιαρά … η σύζυγος του Μπάμπη

Αντώνης Κανάκης … τροχονόμος

Σωτήρης Καλυβάτσης … τροχονόμος

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Αντώνης Καφετζόπουλος, Θοδωρής Αθερίδης

Στόρι: Αντώνης Καφετζόπουλος, Ρίκα Βαγιάνη

Παραγωγή: Κώστας Βαρκάδος

Μουσική: The Earthbound

Φωτογραφία: Ευγένιος Διονυσόπουλος

Μοντάζ: Γιάννης Τσιτσόπουλος

Σκηνικά: Λαμπρινή Καρδαρά

Κοστούμια: Ελένη Πάττα

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Στάκαμαν!
  • Διεθνής Τίτλος: Stakaman

Παραλειπόμενα

  • Κινηματογραφικό σκηνοθετικό ντεμπούτο για τον Αντώνη Καφετζόπουλο.
  • Μοναδική εμφάνιση των παρουσιαστών του τότε Α.Μ.Α.Ν., Αντώνη Κανάκη και Σωτήρη Καλυβάτση, μαζί στον κινηματογράφο.
  • Σκηνοθέτης και μοντέρ από τη δεκαετία του 1950, ο Αντώνης Τέμπος παίρνει εδώ τον μοναδικό του ερμηνευτικό ρόλο.
  • Ντεμπούτο για τη Δάφνη Κουτσάφτη.
  • Κόβοντας 305.000 εισιτήρια, ήρθε στη 2η θέση ανάμεσα σε 22 ελληνικές ταινίες της χρονιάς.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 16/8/2021

Καταμεσής μιας περιόδου που ήταν στα «ντουζένια» του, ο Αντώνης Καφετζόπουλος είπε να μετρήσει το ταλέντο του και σε έναν δυσκολότερο τομέα δημιουργίας, αυτόν της κινηματογραφικής σκηνοθεσίας. Αυτό όμως που δεν κάνει, είναι να ρισκάρει και να μεταδώσει στο έργο κάτι από τη γνήσια τρέλα που έβγαζε ως ερμηνευτής, καταλήγοντας εντέλει να σέβεται τον χώρο στα όρια του κοπιαρίσματος.

Ποια ταινία λοιπόν απέσπασε τα περισσότερα βραβεία-εισιτήρια το ελληνικό 2000; Το Ένας & Ένας. Άρα ποιος είναι ο πιο ασφαλής τρόπος να βγάλουμε κάτι με το μικρότερο δυνατό ρίσκο; Να κάνουμε μια παραλλαγή του… Έτσι, ο Καφετζόπουλος αποφασίζει να πατήσει πάνω στο κωμικό road-movie, που εκείνη ειδικά την περίοδο είχε γίνει στη χώρα μας το πλέον σύνηθες είδος σινεμά για όποιον ήθελε να συνδυάσει κάποια ποιότητα με επιτυχία στα ταμεία (αυτή η μπογιά κράτησε κάμποσα χρόνια ακόμα). Και ο αχαλίνωτος κωμικά Καφετζόπουλος καταπνίγει μέσα του όλα όσα τον είχαν κάνει δημοφιλή, απλώνοντας όλα τα χιουμοριστικά στοιχεία στους γύρω του χαρακτήρες… και τους γκεστ-σταρ. Τι κρατάει για τον δημιουργό-εαυτό του; Ένα «αμπελοφιλοσοφημένο» -αλά, καθόλου τυχαία, Αθερίδης- voice-over, που εκφράζει μεν πηγαίες σκέψεις, αλλά δεν είναι ποτέ ικανό να προσδώσει κάποια ποιότητα στο σύνολο.

Αναζητώντας κάτι καλό εδώ μέσα, δεν θα το βρεις σίγουρα στο κωμικό στοιχείο, που θα ήταν αδύνατον να βρει ισορροπία ανάμεσα σε πρίμα ατάκες και χοντροκομμένα ανέκδοτα. Καλλιβωκάς και Καλογήρου κρατάνε στο ρελαντί όλα όσα αξίζει κανείς να αδράξει ερμηνευτικά, αν και είναι η μικρή Δάφνη Κουτσάφτη που αποπνέει έναν ελπιδοφόρο αέρα, ακόμα κι αν δεν επιβεβαιώθηκε στο μέλλον της. Και αν δεν εγκλωβίζονταν το γηραιό δίδυμο σε ένα σωρό σεξο-ανέκδοτα, ίσως να περνούσε και κάτι παραπάνω από τη χαρά που λογικά ένιωσε δίνοντας το ένα και μοναδικό τους σημαντικό παρόν στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά.

Ελληνικό όσο το επιτρέπουν τα άστοχα σινεφιλικά «θέλω» και «κοπιαρίσματα» του δημιουργού του, κωμικό μόνο σε σημεία αλλά ακόμα κι εκεί ελεγχόμενα, σημαντικό μόνο για τους τηλεοπτικούς φαν των 1990’s που γελούσαν με κάποιους ακόμα και μόνο επί τη εμφανίσει. Αλλά, θα μου πείτε, όταν η επίσημη Ελλάδα βραβεύει το Ένας & Ένας αντί του Αυτή η Νύχτα Μένει ή του Πίσω Πόρτα, πώς να μη δοθούν τα λάθος μηνύματα;

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

7 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.