1984. Ο Ζανό φτάνει πρώτη φορά στην πόλη. Φωτοφοβικός, βρικόλακας, δεινός χορευτής, καίγεται, σκορπίζεται, χαραμίζεται σε μια Αθήνα που δεν υπάρχει σε κανέναν χάρτη. Και το μόνο που θέλει είναι ένα «ζεστό κορίτσι». Στην ντίσκο Ζαρντόζ, ένα καταγώγιο, άντρο παρανόμων, συναντά την πόρνη Αλίκη και τον νορβηγό ντίλερ Πίτερ. Μαζί τους αναλαμβάνει μια ύποπτη δουλειά που τον οδηγεί στο βουνό της Πάρνηθας, στα έγκατα της γης, στο βασίλειο του Μαθουσάλα.  Η Νορβηγία φοράει παπούτσια γυαλιστερά, χορεύει ανάμεσα σε πολύχρωμα καθάρματα και δαγκώνει μόνο όποτε αυτή θελήσει.

Σκηνοθεσία:

Γιάννης Βεσλεμές

Κύριοι Ρόλοι:

Βαγγέλης Μουρίκης … Ζανό

Αλεξία Καλτσίκη … Αλίκη

Daniel Bolda … Peter

Μάρκος Λεζές … Μάρκος

Σόφη Ζαννίνου … Ανίτα

Βασίλης Καμίτσης … Geriko

Γιάννης Μποσταντζόγλου … Τζίμι

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Γιάννης Βεσλεμές

Παραγωγή: Χρήστος Κωνσταντακόπουλος, Γιώργος Τσούργιαννης

Μουσική: Γιάννης Βεσλεμές

Φωτογραφία: Χρήστος Καραμάνης

Μοντάζ: Γιάννης Χαλκιαδάκης

Σκηνικά: Γιάννης Βεσλεμές

Κοστούμια: Άλκηστη Μάμαλη

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Νορβηγία
  • Διεθνής Τίτλος: Norway

Κύριες Διακρίσεις

  • Βραβείο FIPRESCI στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
  • Βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη, μουσικής, σκηνικών, ειδικών εφέ και μακιγιάζ στα βραβεία Ίρις. Υποψήφιο για πρώτο αντρικό ρόλο (Βαγγέλης Μουρίκης), φωτογραφία και κοστούμια.

Παραλειπόμενα

  • Πρώτη μεγάλου μήκους ταινία για τον γνωστότερο ως μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ (Felizol).
  • Σε φιλικά περάσματα, εμφανίζονται μεταξύ άλλων οι: Χρίστος Δήμας, Αλέξανδρος Βούλγαρης, Άγγελος Φραντζής, Ελίνα Ψύκου, Έκτορας Λυγίζος, Σοφία Εξάρχου, Πηνελόπη Βαλτή.
  • Συμμετείχε στο διαγωνιστικό τμήμα των φεστιβάλ Κάρλοβι Βάρι και Fantasporto. Μεταξύ και άλλων, όπως αυτό της Στοκχόλμης, προβλήθηκε και στο αμερικανικό Fantastic Fest.

Άρθρο

Κριτικός: Πάνος Αχτσιόγλου

Έκδοση Κειμένου: 29/12/2014

Ο σκηνοθέτης και μουσικοσυνθέτης Γιάννης Βεσλεμές, μετά από μια πλειάδα ταινιών μικρού μήκους, βιντεοκλίπ και διαφημιστικών σποτ, παραδίδει στο κοινό του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης την πρώτη του μεγάλου μήκους δημιουργία, σκηνοθετώντας μια αβάν-γκαρντ ιστορία βρικολάκων στην Αθηνά του 1984. Ο αεικίνητος Ζανό φτάνει στην πόλη που δεν υπάρχει σε κανέναν χάρτη ψάχνοντας τον παλιό του φίλο, το Δημητράκη τον νεκροθάφτη (sic!). Μην μπορώντας να τον συναντήσει, κάνοντας μια μικρή στάση στο σινεμά Σταρ για να τσιμπήσει κατιτίς (Σόφη Ζαννίνου σε ρόλο έκπληξη), καταλήγει στην περιθωριακή ντισκοτέκ Ζαρντόζ, οπού εκεί θα έρθει αντιμέτωπος με την πόρνη Αλίκη, τον νορβηγό ντίλερ Πίτερ και άλλες καλτ προσωπικότητες, οι οποίες θα του ζητήσουν, όχι με τόσο ευγενικό τρόπο τελικά, να φέρει εις πέρας μια δύσκολη αποστολή που έχει να κάνει με την αιώνια φύση του…

Περιπαικτικό, με αθεράπευτα σουρεαλιστική σκηνογραφία, το φιλμ χαρίζει ξεκαρδιστικές σκηνές στο πρώτο μισό της διάρκειάς του (αρκεί μόνο να σας πούμε ότι ο Μάρκος Λεζές, ο επονομαζόμενος και «Κάπελας», αράζει στο γραφείο του βλέποντας τον εαυτό του να πρωταγωνιστεί σε trash-films), χάνοντας σταδιακά την ευφυΐα της αρχικής προσέγγισης στο θέμα και αλλάζοντας απότομα πορεία προς ένα διαφορετικό, πιο σκεπτόμενο σινεμά που εμφανώς δεν του πάει. Μπορεί ο αδιόρατος αντιρατσιστικός συμβολισμός να βρίσκει στόχο (παρομοιάζοντας την αναβίωση ολοκληρωτικών καθεστώτων με το ξύπνημα των ζωντανών νεκρών), όμως αυτό προϋποθέτει μια νοηματική συνθηκολόγηση που τελικά αποδεικνύεται μοιραία. Σίγουρα, πάντως, κερδισμένο στοίχημα είναι η εξαντλητική ερμηνεία του Βαγγέλη Μουρίκη, που μοιάζοντας με έναν απέθαντο Τζακ Σπάροου, παραπατά εδώ κι εκεί χορεύοντας ακατάπαυστα σαν ένας στοιχειωμένος «Άγγελος Ηλεκτρικός».

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

13 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *