Ο Γκαμπριέλ και ο Ελίας είναι δύο αδέλφια με μεγάλες διαφορές μεταξύ τους. Ο πρώτος είναι ένας καθωσπρέπει καθηγητής πανεπιστημίου, ενώ ο δεύτερος ενδιαφέρεται μονάχα για γυναίκες και μικρές, συνήθως άχρηστες, γνώσεις. Κατά τη διάρκεια μιας του διάλεξης, ο Γκαμπριέλ λαμβάνει τηλεφώνημα. Ο πατέρας τους είναι νεκρός. Το απλό γίνεται περίπλοκο, όταν βρίσκουν μια βιντεοταινία με τον πατέρα τους που τους ανακοινώνει ότι δεν είναι βιολογικά παιδιά του. Θα ψάξουν και θα βρουν ότι ο αληθινός τους πατέρας ζει στο νησί Ορκ, κι έτσι, πηγαίνουν να συναντήσουν την αληθινή τους οικογένεια. Τίποτα, όμως, δεν πάει καλά. Στο νησί θα βρεθούν ανάμεσα σε ένα σωρό αλλόκοτους ανθρώπους και θα ανακαλύψουν μια αλήθεια που θα τους «παραλύσει».

Σκηνοθεσία:

Anders Thomas Jensen

Κύριοι Ρόλοι:

David Dencik … Gabriel

Mads Mikkelsen … Elias

Nikolaj Lie Kaas … Gregor

Soren Malling … Franz

Nicolas Bro … Josef

Ole Thestrup … δήμαρχος Flemming

Bodil Jorgensen … Ellen

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Anders Thomas Jensen

Παραγωγή: Kim Magnusson, Tivi Magnusson

Μουσική: Frans Bak, Jeppe Kaas

Φωτογραφία: Sebastian Blenkov

Μοντάζ: Anders Villadsen

Σκηνικά: Mia Stensgaard

Κοστούμια: Manon Rasmussen

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Ακυκλοφόρητη.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Maend & Hons

Διεθνής Τίτλος: Men & Chicken

Εναλλακτικός Τίτλος: Maend og Hons

Διεθνής Εναλλακτικός Τίτλος: Men and Chicken

Παραλειπόμενα

  • Η τέταρτη ταινία του Anders Thomas Jensen, δώδεκα χρόνια μετά την τελευταία του. Ο Mads Mikkelsen παίζει και στις τέσσερις.
  • Το φιλμ κατηγορήθηκε ανοιχτά ότι προβάλει τους ανθρώπους με λαγωχειλία ως διανοητικά καθυστερημένους, ακόμα ίσως κι ως ζώα. Ο σκηνοθέτης απάντησε ότι το έργο τιμά όλα τα φάσματα των ανθρώπων, αλλά και τη διαφορετικότητα ανάμεσα σε αυτούς.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Βασίλης Καγιογλίδης

Έκδοση Κειμένου: 22/10/2016

Έχοντας δώσει τα διαπιστευτήριά του ως ένας αξιόλογος σεναριογράφος, ο σκηνοθέτης της γνωστής και στο ελληνικό κοινό ταινίας «Τα Μήλα του Αδάμ», συγκεντρώνει ό,τι πιο δυνατό υπάρχει ερμηνευτικά στη Δανία του σήμερα, για να μιλήσει για την ανθρώπινη υπόσταση μέσα από την προσωπική και την εν όλω ηθική. Ο Anders Thomas Jensen προσαρμόζοντας την αισθητική του Wes Anderson στα Δανικά πρότυπα, εξιστορεί μία ιστορία ηθικού εκτροχιασμού και αδελφικής αγάπης, σε μία ταινία που από την αρχή μέχρι το τέλος παραμένει το ίδιο οικεία παρά την ανορθόδοξη θεματική της προσέγγιση.

Μιλώντας για τα ζωώδη ένστικτα ως μέρος του υποσυνείδητου και εκφράζοντας την πεποίθηση για την καθοριστική τους θέση στην εκδήλωση της ανθρώπινης συμπεριφοράς, ο Δανός δημιουργός, μέσω ενός ηθικά ακραίου τρόπου, πλασάρει περίτεχνα το μη φυσιολογικό ως να είναι. Κι ακόμα όταν αισθάνεσαι ότι περιπλανάται απροσδιόριστα στον κυκεώνα των καλλιτεχνικών επιθυμιών του, στα δαιδαλώδη μονοπάτια των φιλοσοφικών του αναζητήσεων και στις θεματικές πόρτες που ανοίγει, εντούτοις η αίσθηση του οικείου παραμένει εκεί. Μέσα στην όποια υπερβολή του, το φιλμ αυτό έχει κάτι το αληθινό. Κάτι που έχει να κάνει με την ενανθρώπηση θαρρείς των πάντων. Με μότο το σεβασμό στο άτομο ως ον, ο Jensen σε μία ακόμα δυνατή σκηνοθετικά στιγμή της καριέρας του, δομεί μία ταινία κυρίως για τους λάτρεις του quirky cinema, που αποτελεί σαφή αναφορά στην προσπάθεια του ανθρώπου να τιθασεύσει τα ζωώδη ένστικτά του.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

12 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *