Η Μαξίν, η μοναδική επιζήσασα των αιματηρών γεγονότων στο Τέξας, συνεχίζει το ταξίδι της προς τη δόξα, προσπαθώντας να γίνει ηθοποιός στο Λος Άντζελες της δεκαετίας του 1980. Αλλά καθώς ένας μυστηριώδης ψυχοπαθής δολοφόνος καταδιώκει τις στάρλετ του Χόλιγουντ, μια αλυσίδα αίματος θα επανενώσει τη Μαξίν με το παρελθόν της. 

Σκηνοθεσία:

Ti West

Κύριοι Ρόλοι:

Mia Goth … Maxine Minx

Elizabeth Debicki … Elizabeth Bender

Moses Sumney … Leon Green

Michelle Monaghan … ντετέκτιβ Williams

Bobby Cannavale … ντετέκτιβ Torres

Halsey … Tabby Martin

Lily Collins … Molly Bennett

Giancarlo Esposito … Teddy Night

Kevin Bacon … John Labat

Sophie Thatcher … τεχνικός εφέ

Toby Huss … ιατροδικαστής

Uli Latukefu … Shepard

Larry Fessenden … σεκιουριτάς

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Ti West

Παραγωγή: Mia Goth, Jacob Jaffke, Harrison Kreiss, Kevin Turen, Ti West

Μουσική: Tyler Bates

Φωτογραφία: Eliot Rockett

Μοντάζ: Ti West

Σκηνικά: Jason Kisvarday

Κοστούμια: Mari-An Ceo

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: MaXXXine
  • Ελληνικός Τίτλος: MaXXXine

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

  • Σενάριο (χαρακτήρες): X του Ti West.

Παραλειπόμενα

  • Το τρίτο κεφάλαιο της σειράς Χ είναι άμεσο σίκουελ του Χ (2022). Παρότι όμως ξεκίνησε σαν τριλογία, ο Ti West δήλωσε αρχές του 2024 πως σχεδιάζει ακόμα ένα μέρος.
  • Τα γυρίσματα ολοκληρώθηκαν μέσα σε 4 εβδομάδες. Προσοχή δόθηκε σε αυτά να χρησιμοποιηθούν μέθοδοι και τεχνικές αποκλειστικά από τη δεκαετία του 1980.
  • Κομπάρσος που “ερμήνευε” ένα πτώμα έκανε μήνυση στη Mia Goth, υποστιρίζοντας ότι τον κλώτσησε ηθελημένα στο κεφάλι και έπειτα τον περιγελούσε και τον απειλούσε να μην το δημοσιοποιήσει. Στη μήνυση συμπεριέλαβε τον σκηνοθέτη και την εταιρία παραγωγής A24.

Κριτικός: Ορέστης Μαλτέζος

Έκδοση Κειμένου: 3/7/2024

Το τρίτο μέρος της σειράς του Ti West απευθύνεται ξεκάθαρα σε ένα κοινό που είναι εξοικειωμένο με τις προηγούμενες ταινίες. Η Maxine, η μοναδική επιζήσασα των αιματηρών γεγονότων του “X’, γνωρίζοντας ότι οι μέρες μιας πορνοστάρ είναι πεπερασμένες, προσπαθεί να κάνει καριέρα ως αξιοπρόσεκτη ηθοποιός, και σε συνδυασμό με τη σκηνοθέτρια Ελίζαμπεθ Μπέντερ, παλεύουν ενάντια στην προκατάληψη γύρω από τη γυναικεία σεξουαλικότητα. Παράλληλα, έχουμε και έναν serial-killer γυναικών, ιδιωτικούς ντετέκτιβ και ατζέντηδες-προαγωγούς, και μπορεί η προσκόλληση στο ύφος να γίνεται πετυχημένα, εντούτοις δεν υπάρχει η απαιτούμενη σταθερότητα στη διαχείριση του κεντρικού θέματος.

Οπτικά, έχουμε μια θαυμαστή αναβίωση της δεκαετίας του ’80, που αιχμαλωτίζει ιδανικά το πνεύμα της εποχής μέσω μιας ταιριαστής επιλογής τραγουδιών, κομμώσεων και ρούχων, καθώς και μια διεύθυνση φωτογραφίας με θελκτική χρωματική παλέτα, χωρίς να έχει τίποτα να ζηλέψει από την ανάλογη οπτική του “Συνέβη στο Σόχο” για τα ‘60. Θεματικές που πηγάζουν από την εποχή, όπως η ηθικοπλαστική παράνοια γύρω από τα video-nasties, καταλαμβάνουν σημαντικό και διασκεδαστικό κομμάτι της πλοκής (όσο κι αν έχει αρχίσει να γίνεται πολυφορεμένο στις σύγχρονες ταινίες νοσταλγίας), αλλά αυτό που παρακολουθούμε βασίζεται κυρίως σε υποπλοκές και χαρακτήρες που παίζουν ελάχιστο ή και μηδενικό ρόλο στην υπόλοιπη ιστορία, όπως η προσπάθεια της Maxine να μάθει από πού προέρχεται μια βιντεοκασέτα χωρίς ποτέ να επιστρέφουμε σε αυτήν.

Διάφορες επιλογές δημιουργούν απορίες σχετικά με την έμπνευσή τους. Ο Bobby Cannavale και η Michelle Monaghan υποδύονται δύο αστυνομικούς, δίνοντας την εντύπωση ότι η ταινία θα περιέχει ένα στιβαρό αστυνομικό υπόβαθρο, αλλά το μόνο που προσφέρει ως προς τη συγκεκριμένη πτυχή είναι ένας μακρύς μονόλογος του Kevin Bacon που εξηγεί όλο το αστυνομικό πλαίσιο της ιστορίας. Ακόμα και το εύρημα της ταινίας-εντός-ταινίας με τις σκηνές στα Universal Studios δεν εξυπηρετεί τίποτα περισσότερο από έναν εντυπωσιασμό στους σινεφίλ. και παρότι προσφέρει στον West μια ευκαιρία να υπογραμμίσει την επιπολαιότητα του Χόλιγουντ, είναι ακόμα μια παράμετρος πολύ ελαφρά συνυφασμένη με την κεντρική πλοκή. Μεμονωμένες καταστάσεις ακολουθούν αρκετά προβλέψιμους δρόμους, και η απάθεια της Maxine για μεγάλα κομμάτια της ιστορίας την κάνουν να είναι σε γενικές γραμμές απλός θεατής των γεγονότων.

Παρότι οι παραπάνω αδυναμίες την καθιστούν εμφανέστατα το πιο αδύναμο κομμάτι της τριλογίας, η αναζωογόνηση στο είδος του τρόμου που προσέφερε το “X” εντοπίζεται και εδώ, παρότι υπάρχουν κάποιες μεμονωμένες στιγμές που ο West χρησιμοποιεί (ή του ξεφεύγει) το κλισέ της γυναίκας-θύματος για να διασκεδάσει τον θεατή με την ταλαιπωρία της. Τεχνικά όμως όλα είναι όμορφα πλανοθετημένα και η υποκριτική της Mia Goth την κάνουν ένα αξιοπρόσεκτο όνομα στον χώρο. Αρκετά guest γνωστών ηθοποιών αφήνουν ένα παράπονο για την ελάχιστη συμμετοχή τους, σε μια ταινία που είναι περισσότερο επικεντρωμένη στην παρουσίαση παρά στην ιστορία. Ωστόσο, οι λάτρεις της σειράς και του τρόμου δύσκολα θα ενοχληθούν από τις ελλείψεις της.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

25 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *