Ο “Magic” Μάικ Λέιν ανεβαίνει ξανά στη σκηνή μετά από μια μακρά παύση, ακολουθώντας μια επιχειρηματική συμφωνία που κατέρρευσε και τον αφήνει χρεωκοπημένο να κάνει τον μπάρμαν στη Φλόριντα. Ελπίζοντας σε μια τελευταία καλή ευκαιρία, ο Μάικ ταξιδεύει στο Λονδίνο με μια πλούσια κοσμική που τον δελεάζει με μια προσφορά που δεν μπορεί να αρνηθεί… και τη δική της ατζέντα. Έχοντας ρισκάρει τα πάντα, μόλις ο Μάικ ανακαλύψει τι έχει πραγματικά στο μυαλό της, θα μπορέσει να καταφέρει αυτός -και η ομάδα των καυτών νέων χορευτών που πρέπει να φέρει σε φόρμα- να τα καταφέρει;

Σκηνοθεσία:

Steven Soderbergh

Κύριοι Ρόλοι:

Channing Tatum … Michael ‘Magic Mike’ Lane

Salma Hayek … Maxandra Mendoza

Ayub Khan-Din … Victor

Caitlin Gerard … Kim

Matt Bomer … Ken

Joe Manganiello … Big Dick Richie

Gavin Spokes … Matthew

Juliette Motamed … Hannah

Nancy Carroll … Phoebe

Adam Rodriguez … Tito

Kevin Nash … Tarzan/Ernest

Vicki Pepperdine … Edna Eaglebauer

Jemelia George … Zaddie Rattigan

Alan Cox … Roger Rattigan

Suzanne Bertish … Renata

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Reid Carolin

Παραγωγή: Reid Carolin, Gregory Jacobs, Peter Kiernan, Channing Tatum, Nick Wechsler

Φωτογραφία: Steven Soderbergh

Μοντάζ: Steven Soderbergh

Σκηνικά: Pat Campbell

Κοστούμια: Christopher Peterson

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Magic Mike’s Last Dance
  • Ελληνικός Τίτλος: Magic Mike: Ο Τελευταίος του Χορός

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

  • Σενάριο (χαρακτήρες): Magic Mike του Reid Carolin.

Παραλειπόμενα

  • Η ταινία είχε ανακοινωθεί το 2021 (μαζί με την επάνοδο στη σκηνοθεσία του Sodenbergh), αλλά ως μια ταινία αποκλειστικά για το HBO Max. Μετά από έναν ακριβώς χρόνο, έγινε γνωστό πως θα κυκλοφορήσει κανονικά στις αίθουσες από τη Warner Bros. Pictures. Έτσι, πρόκειται και για την επιστροφή του Sodenbergh στην κινηματογραφική διανομή από το 2018.
  • Από το παλιότερο καστ, και πέρα από τον Channing Tatum, μονάχα η Caitlin Gerard επανέρχεται, κι αυτή από το πρώτο μόνο μέρος.
  • Η Thandiwe Newton ήταν η αρχική συμπρωταγωνίστρια, αλλά αντικαταστάθηκε από τη Salma Hayek. Φωτογραφίες που αναρτήθηκαν στο ίντερνετ αποδεικνύουν πως η Newton βρίσκονταν στις αρχές των γυρισμάτων, κι ενώ ο λόγος αποχώρησης δεν έγινε γνωστός (με την ίδια να επικαλείται “προσωπικούς λόγους”).
  • Ο Soderbergh δήλωσε πως το franchise δεν ολοκληρώνεται εδώ, αλλά οι επόμενες ταινίες θα αφορούν άλλους χαρακτήρες, πέρα από τον Μάικ.

Κριτικός: Πάρις Μνηματίδης

Έκδοση Κειμένου: 9/2/2023

Τα πρώτα λεπτά του εν λόγω σίκουελ της saga του χαρακτήρα του Magic Mike αποδεικνύονται παραπλανητικά, κάνοντας κάποιες κοινωνιολογικού τύπου παρατηρήσεις γύρω από το status του κεντρικού ήρωα που θυμίζουν ελαφρώς τη ματιά του πρώτου φιλμ. Αυτό που προκύπτει στη συνέχεια είναι αρκετά πιο ανάλαφρο και με καθαρή στόχευση τη διασκέδαση καθώς έχει ως κεντρικό άξονα ένα σενάριο που λειτουργεί ως ενήλικο δραμεντί παραμύθι τύπου «Pretty Woman». Και το τελικό αποτέλεσμα μάλλον αδικεί τον Soderbergh ως δημιουργό, ακόμη κι αν διακρίνει κανείς σε μεμονωμένα στοιχεία την υπογραφή του, έστω και καλυμμένη κάτω από πολλές νότες που συνέχεια υπενθυμίζουν πως προτεραιότητα εδώ είναι οι εισπράξεις.

Παρότι ο ήρωας του Tatum πλέον σαραντάρισε δεν παρατηρείται μια ανάλογη στροφή του γενικότερου ύφους σε πιο ώριμα μονοπάτια αναστοχασμού, κάτι που από την άλλη πλευρά βέβαια ωφελεί κάπως το σύνολο επειδή αφήνει το πεδίο ελεύθερο για αρκετό παιχνιδιάρικο χιούμορ και πνευματώδεις ατάκες που καθιστούν τη θέαση πιο ευχάριστη. Παρούσα είναι η γνώριμη αισθητική του αμερικανού σκηνοθέτη ειδικά στη φωτογραφία, με τα χαρακτηριστικά νέον χρώματά του να κυριαρχούν στην πλειοψηφία των λήψεών του, αν και στην προκειμένη περίπτωση αυτά παραπέμπουν περισσότερο σε καλογυαλισμένη διαφήμιση παρά σε μια καλλιτεχνίζουσα οπτική. Ουσιαστικά το όλο νοηματικό «ζουμί» βρίσκεται στα φεμινιστικά μηνύματα περί χειραφέτησης που περιστρέφονται γύρω από την ηρωίδα της Hayek και όχι μόνο, τα οποία είναι καλοδεχούμενα μεν, αλλά δεν προχωρούν πέρα από ένα πρώτο επίπεδο. Και σίγουρα ο Soderbergh στο συγκεκριμένο πεδίο τα έχει πάει πολύ καλύτερα στο παρελθόν, με φιλμ που διέθεταν μια πολύ πιο καλοδουλεμένα γυναικοκεντρική προσέγγιση τόσο στο ψυχολογικό κομμάτι όσο και στο πολιτικό («Έριν Μπρόκοβιτς», «Unsane»).

Από άποψη δραματουργική τα πράγματα είναι άκρως προβλέψιμα και ακολουθείται μια πολύ συγκεκριμένη φόρμουλα σε αντίθεση με την πιο «χύμα» πλοκή του πρώτου «Magic Mike». Παρελαύνουν τα περισσότερα από τα κλισέ μιας τυπικής ιστορίας στηριγμένης γύρω από το σχήμα «πάμε να ανεβάσουμε θεατρική παράσταση κόντρα σε όλα τα προγνωστικά», τα οποία κλέβουν και κινηματογραφικό χρόνο από τη σχέση ανάμεσα στο πρωταγωνιστικό ζευγάρι που αν επεξεργαζόταν καλύτερα θα παρείχε μια πιο στέρεα συναισθηματική ραχοκοκαλιά. Το κάπως βιαστικό κλείσιμο δε αφήνει μια άσχημη αίσθηση τύπου «αρπαχτής» να αιωρείται, η οποία γίνεται αντιληπτή και από άλλες πινελιές που έχουν προηγηθεί (από το πόσο εύκολα ξεπερνιούνται κάποια εμπόδια μέχρι τους προχειρογραμμένους δευτερεύοντες χαρακτήρες).

Ερμηνευτικά τόσο ο Tatum όσο και η Hayek βγάζουν μια ενεργητικότητα που τους χρεώνεται θετικά, και η χημεία μεταξύ τους είναι αρκετά ενδιαφέρουσα και σύνθετη χωρίς να ακολουθεί πάντα την πεπατημένη. Όταν όμως απαιτείται από τους ίδιους μια στροφή σε περισσότερα δραματικά μονοπάτια κάτι χάνεται, ίσως και γιατί ο χαρακτήρας της ταινίας είναι τέτοιος που δεν «σηκώνει» στον δέοντα βαθμό μια πιο σοβαρή διάσταση οπότε δεν δίνει και τα κατάλληλα πατήματα στο εν λόγω ντουέτο.

Το αφοσιωμένο κοινό της σειράς μάλλον θα μείνει ικανοποιημένο, αλλά σε γενικές γραμμές, το «Magic Mike: Ο Τελευταίος του Χορός» δεν φαντάζει ως μια μεγάλης σημασίας προσθήκη στις περιπέτειες του δημοφιλούς στρίπερ. Δεν είναι ένα προϊόν που προσβάλλει το κοινό του, δεν προσφέρει όμως και την ανανέωση ή την ικανοποιητική εκείνη κατακλείδα που ο μέσος θεατής αναμένει από το τρίτο μέρος μιας τριλογίας.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

16 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *