Βίος + Πολιτεία
- BiOS + Πολιτεία
- Living Dangerously
- 1987
- Ελλάδα
- Ελληνικά
- Δραματικό Θρίλερ, Κωμωδία, Μαύρη Κωμωδία, Πολιτική, Πολιτικό Θρίλερ, Σάτιρα
- 29 Οκτωβρίου 1987
Ο Μιχάλης Καραμάνος επιμένει να εκφωνήσει ένα διάγγελμα σε εθνικό δίκτυο την ώρα που μεταδίδεται ένας πολύ σημαντικός ποδοσφαιρικός αγώνας της Εθνικής, και αν δεν γίνει αυτό απειλεί να ανατινάξει το κτίριο της κρατικής τηλεόρασης. Η αστυνομία με τη βοήθεια φίλων του από τον στρατό προσπαθεί να του αλλάξει γνώμη. Ενώ πραγματοποιούν έρευνα, ανακαλύπτουν πως ο Μιχάλης Καραμάνος ανήκει στην παράνομη οργάνωση Σιαγών και το θέμα περιπλέκεται.
Σκηνοθεσία:
Νίκος Περάκης
Κύριοι Ρόλοι:
Γιώργος Κιμούλης … Μιχάλης Καραμάνος
Δημήτρης Καλλιβωκάς … Κος Μαυρομάτης
Γιώργος Κοτανίδης … Πέτρος Σαββίδης
Παύλος Κοντογιαννίδης … Πάνος Μπαλούρδος
Τάκης Μόσχος … Αχιλλέας Λάμπρου
Άλκης Παναγιωτίδης … Μαρλαφέκας ‘Μπούλης’
Δημήτρης Πουλικάκος … Γιάννης Παπαδόπουλος
Βάνα Μπάρμπα … Μάρω Δήμου
Θανάσης Παπαγεωργίου … προανακριτικός υπάλληλος
Γεράσιμος Σκιαδαρέσης … Παντελής
Τίμος Περλέγκας … υπουργός
Rocky Taylor … Cindy
Νίκος Πιλάβιος … Ανδριτσάκης
Μαργαρίτα Λαμπρινού … Κα Λάμπρου
Γιώργος Κυρίτσης … εισαγγελέας
Άννα Μακράκη … σύμβουλος υπουργού
Μαίρη Μηλιαρέση … γραμματέας
Χρήστος Μπίρος … αστυνόμος
Ντίνος Μακρής … αστυνόμος
Στηβ Ντούζος … τεχνικός
Γιώργος Νινιός … καφετζής/αστυνομικός
Κώστας Αποστολίδης … υπαστυνόμος
Χρήστος Σιμαρδάνης … εισαγγελέας
Στέλιος Μάινας … αστυνομικός
Παναγιώτης Μποτίνης … αστυνομικός
Στράτος Τζίτζης … αστυνομικός
Παντελής Βούλγαρης … σκηνοθέτης
Γιώργος Πανουσόπουλος … άστεγος
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Νίκος Περάκης
Παραγωγή: Νίκος Περάκης
Μουσική: Νίκος Μαμαγκάκης
Φωτογραφία: Γιώργος Πανουσόπουλος
Μοντάζ: Γιάννης Τσιτσόπουλος
Σκηνικά: Αφροδίτη Κοτζιά
Κοστούμια: Αφροδίτη Κοτζιά
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: BiOS + Πολιτεία
- Διεθνής Τίτλος: Living Dangerously
- Εναλλακτικός Τίτλος: Βίος + Πολιτεία [απλοποίηση]
- Εναλλακτικός Τίτλος: Βίος και Πολιτεία
- Διεθνής Εναλλακτικός Τίτλος: Track Record
Άμεσοι Σύνδεσμοι
- Λούφα και Παραλλαγή (1984)
- Λούφα και Παραλλαγή: Σειρήνες στο Αιγαίο (2005)
- Ι-4 Άι Φορ: Λούφα & Απαλλαγή (2008)
- Λούφα και Παραλλαγή: Σειρήνες στη Στεριά (2011)
Σεναριακή Πηγή
- Σενάριο (χαρακτήρες): Λούφα και Παραλλαγή του Νίκου Περάκη.
Κύριες Διακρίσεις
- Βραβείο μοντάζ στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
- Βραβείο πρώτου αντρικού ρόλου (Γιώργος Κιμούλης) στα κρατικά βραβεία ποιότητας.
Παραλειπόμενα
- Σίκουελ του Λούφα και Παραλλαγή (αμφότερες συμπεριλαμβάνουν προσωπικά βιώματα του Νίκου Περάκη), με αλλαγμένους όμως τους περισσότερους ηθοποιούς που ερμήνευαν τους ρόλους το 1984, μια και η πλοκή τοποθετείται 20 χρόνια μετά από τότε. Ο Γιώργος Κιμούλης, που είναι συνδετικός κρίκος, δεν είναι ο Λάμπρου της Λούφας, αλλά ο Καραμάνος.
- Πρώτη ελληνική ταινία στην οποία βρίσκεται στο επίκεντρο της πλοκής ένα κομπιούτερ. Εξού και το αγγλικό BiOS στον τίτλο, όπου αναφέρεται στο πληροφορικό σύστημα του μηχανήματος.
- Κόβοντας 200.000 εισιτήρια, ήρθε στην 1η θέση ανάμεσα σε 20 ελληνικές ταινίες της σαιζόν.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 28/8/2016
Η τελευταία μεγάλη ταινία του Νίκου Περάκη, όπου μετά ακολούθησε το προσωπικό του «χάος». Στην αναρχική του οπτική των πραγμάτων, ο ελληνο-αιγύπτιος δημιουργός στήνει ένα θριλερικό παιχνίδι πολλών χαρακτήρων, που τους θέτει ως πιόνια διαφορετικών αποχρώσεων, τόσο από τη συντηρητική πλευρά, όσο και την αριστερή, με μονάχα τον κεντρικό ήρωα να έχει μείνει αναλλοίωτος από το βόλεμα της μεταπολιτευτικής-μεταχουντικής Ελλάδας. Η σκηνοθεσία μπορεί να θυμίζει αλαλούμ, αλλά είναι απόλυτα ελεγχόμενη μέσω του μοντάζ, και δεν αφήνει την τεχνοτροπία να λειτουργήσει εις βάρος της θεματικής, κάτι που πλέον αποτελεί τη βασική αδυναμία του Περάκη. Οι ερμηνευτές των ρόλων συνιστούν μια αφρόκρεμα της ελληνικής κωμωδίας της εποχής, κάτι σαν «εθνική αναρχικής κινηματογραφίας», σε μια εποχή που σιγά-σιγά όλοι τους σχεδόν έβγαιναν σε απραξία λόγω αλλαγής κλίματος. Μαζί με τη «Λούφα και Παραλλαγή», της οποίας αποτελεί συνέχεια, συνθέτουν ένα ντουέτο αρκετό για να κάνουν τη διαφορά σε μια εποχή που η ελληνική κωμωδία αργοπέθαινε.
Βαθμολογία: