Ο Λαρς έχασε τους γονείς του όταν ήταν μικρός, κι έκτοτε έγινε κλειστός και ντροπαλός. Μια μέρα, ένας συνάδελφός του τον ενημερώνει για το site Real Girl, στο οποίο μπορεί κάποιος να παραγγείλει φουσκωτές κούκλες σε κανονικό μέγεθος. Μια εβδομάδα αργότερα, ο Λαρς εμφανίζεται σε ένα οικογενειακό δείπνο με μια τέτοια κούκλα, την οποία συστήνει σε όλους ως Μπιάνκα και τους ανακοινώνει ότι είναι η μνηστή του. Η οικογένειά του τρομοκρατείται και σπεύδουν να τον πάνε σε ψυχίατρο, μόνο που η συμβουλή του ειδικού είναι να παριστάνουν όλοι ότι αυτή η ιδιοτροπία του είναι απόλυτα φυσιολογική. Και έτσι πράττουν. Η Μπιάνκα γίνεται σταδιακά μέλος της κοινότητας που κατοικεί ο Λαρς, και ο κόσμος την αντιμετωπίζει σαν πραγματική κοπέλα.

Σκηνοθεσία:

Craig Gillespie

Κύριοι Ρόλοι:

Ryan Gosling … Lars Lindstrom

Emily Mortimer … Karin Lindstrom

Paul Schneider … Gus Lindstrom

R.D. Reid … αιδεσιμότατος Bock

Kelli Garner … Margo

Patricia Clarkson … Δρ Dagmar Berman

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Nancy Oliver

Παραγωγή: Sarah Aubrey, John Cameron, Sidney Kimmel

Μουσική: David Torn

Φωτογραφία: Adam Kimmel

Μοντάζ: Tatiana S. Riegel

Σκηνικά: Arvinder Greywal

Κοστούμια: Kirston Leigh Mann

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Lars and the Real Girl
  • Ελληνικός Τίτλος: Ο Λαρς και η Κούκλα του

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Όσκαρ αυθεντικού σεναρίου.
  • Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα πρώτου αντρικού ρόλου (Ryan Gosling) σε κωμωδία/μιούζικαλ.
  • Ειδική μνεία σεναρίου στο φεστιβάλ του Τορόντο.

Παραλειπόμενα

  • Η σεναριογράφος Nancy Oliver είχε αποκαλύψει ότι την έμπνευση τής την έδωσε ένα αληθινό site, το RealDoll.com. Αυτό το ανακάλυψε αναζητώντας περίεργα website για ένα της άρθρο.
  • Γυρίστηκε μέσα σε 31 ημέρες.
  • Για να βοηθήσουν τον Ryan Gosling να μένει στον χαρακτήρα, η Μπιάνκα είχε την αντιμετώπιση αληθινού ηθοποιού. Ακόμα και για να ντυθεί, χρησιμοποιούνταν ξεχωριστό τροχόσπιτο, κι εμφανίζονταν μόνο όταν είχε σκηνή να “παίξει”.

Κριτικός: Βασίλης Καγιογλίδης

Έκδοση Κειμένου: 11/3/2008

Μετά το συμπαθητικό Little Miss Sunshine και το κεκαλυμμένα πουριτανικό Juno έρχεται μια ακόμα ταινία με ήρωα της έναν εκκεντρικό χαρακτήρα. Η ταινία του Craig Gillespie, είναι όμως σαφώς πολυεπίπεδη και χρήζει εκτεταμένων ερμηνειών και διαφορετικών εκτιμήσεων τόσο σε σχέση με τις δύο παραπάνω, όσο και με παρόμοιες του είδους….

Ο Λαρς (στο πρόσωπο ενός υπέροχου Ryan Gosling σε μια από τις καλύτερες ερμηνείες της χρονιάς) προσπαθεί να καταπολεμήσει με κάθε τρόπο τη μοναξιά που βιώνει. Μεγαλωμένος σε προβληματικές οικογενειακές συνθήκες, δέχεται καθημερινά πολύ αγάπη από τους ανθρώπους που τον περιτριγυρίζουν. Παρ` όλα αυτά αισθάνεται συνεχώς μόνος, θεωρώντας ότι η συμπάθεια που τρέφουν οι άλλοι γι` αυτόν είναι απόρροια του οίκτου που αισθάνονται για το άτομό του, εκδηλώνουν δηλαδή αγάπη, αποκλειστικά και μόνο επειδή κατανοούν τη διαφορετικότητά του, την εκλαμβάνουν ως πρόβλημα και τη δέχονται για να μη τον πληγώσουν. Ο Λαρς τα αντιλαμβάνεται όλα αυτά και νοιώθοντας ότι αδυνατεί να κερδίσει την αγάπη των άλλων γι’ αυτό που είναι, βρίσκει συντροφιά στο πρόσωπο μιας «σωματικά ανάπηρης» πλαστικής κούκλας, για την οποία η συμβολή του είναι απαραίτητη ώστε να ικανοποιήσει τις υποτιθέμενες καθημερινές της ανάγκες και πίσω από αυτήν επινοεί μια παράξενη ιστορία ζωής. Μια γυναίκα της οποίας η διαφορετικότητα προσεγγίζει αυτή του Λαρς…

Τι σημασία έχει πλέον τι πιστεύουν οι άλλοι γι’ αυτόν; Σημασία έχει ότι δεν χρειάστηκε η κούκλα να είναι στο πλευρό του από συμπόνια και δεν λαμβάνει από μεριά της μια επιπλέον “αναγκαστική” αγάπη. Όταν όμως ο Λαρς αντιληφθεί τα πραγματικά αισθήματα της Margo ( Kelli Garner) και με τη βοήθεια της ψυχολόγου του (ερμηνευτικά εγκρατής εδώ, η υπέροχη Patricia Clarkson) θα προσγειωθεί ομαλά στην πραγματικότητα, θα κατανοήσει την ιδιαιτερότητα του να ερωτεύεσαι ένα άψυχο αντικείμενο και συνάμα θα καταλάβει ότι κάποιο άλλο πρόσωπο σε αυτή τη ζωή μπορεί να σ’ ερωτευτεί απλά γι’ αυτό που είσαι, ότι κι αν είσαι. Γιατί όλοι έχουν ανάγκη να αγαπήσουν και να αγαπηθούν… Μπορεί να ήταν υποψήφια μόνο για το όσκαρ σεναρίου, από εμάς όμως κερδίζει επάξια το όσκαρ καρδιάς, γιατί είναι διαφορετική και βαθιά αληθινή…

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

14 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *