Τρεις αιώνες μετά τη βασιλεία του Καίσαρα, οι πίθηκοι είναι το κυρίαρχο είδος και ζουν αρμονικά μεταξύ τους, ενώ οι άνθρωποι ζουν περιορισμένοι και κρυμμένοι. Καθώς ένας νέος τύραννος ηγέτης πίθηκος χτίζει την αυτοκρατορία του, ένας νεαρός πίθηκος ξεκινά ένα οδυνηρό ταξίδι που θα τον κάνει να αμφισβητήσει όλα όσα γνώριζε για το παρελθόν και να κάνει επιλογές που θα καθορίσουν το μέλλον τόσο για τους πιθήκους όσο και για τους ανθρώπους.

Σκηνοθεσία:

Wes Ball

Κύριοι Ρόλοι:

Owen Teague … Noa

Freya Allan … Mae

Kevin Durand … Proximus Caesar

Peter Macon … Raka

William H. Macy … Trevathan

Travis Jeffery … Anaya

Lydia Peckham … Soona

Neil Sandilands … Koro

Sara Wiseman … Dar

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Josh Friedman

Παραγωγή: Wes Ball, Joe Hartwick Jr., Rick Jaffa, Jason Reed, Amanda Silver

Μουσική: John Paesano

Φωτογραφία: Gyula Pados

Μοντάζ: Dirk Westervelt, Dan Zimmerman

Σκηνικά: Daniel T. Dorrance

Κοστούμια: Mayes C. Rubeo

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Kingdom of the Planet of the Apes
  • Ελληνικός Τίτλος: Το Βασίλειο του Πλανήτη των Πιθήκων

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα (σύμπαν): La Planete des Singes του Pierre Boulle.
  • Χαρακτήρες: Ο Πλανήτης των Πιθήκων (reboot τριλογία) των Rick Jaffa, Amanda Silver.

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Όσκαρ οπτικών εφέ.
  • Υποψήφιο για Bafta οπτικών εφέ.

Παραλειπόμενα

  • Η πλοκή τοποθετείται περίπου 300 χρόνια από τα γεγονότα του Ο Πλανήτης των Πιθήκων: Η Σύγκρουση (2017).
  • Όταν είχε ολοκληρωθεί η reboot τριλογία, ο Matt Reeves είχε επιδείξει ενδιαφέρον για περαιτέρω συνέχιση του franchise. Ήταν όμως η Walt Disney Company που ανακοίνωσε την ταινία, έπειτα από την προσχώρηση σε αυτήν της 20th Century Fox. Ο Wes Ball συνεργάζονταν με τον Matt Reeves πάνω σε μια διασκευή για το στούντιο του κόμικ Mouse Guard. Όταν αυτή ακυρώθηκε από την Disney, το στούντιο προσέγγισε αυτόν για τη δημιουργία του σίκουελ των Πιθήκων. Έγινε έτσι η πρώτη σκηνοθετική δουλειά για τον Ball πέρα από το franchise του The Maze Runner.
  • Ο Ball και ο σεναριογράφος Josh Friedman συνεργάστηκαν μέσω κλήσεων με χρήση της πλατφόρμας του zoom πάνω στην εξέλιξη του σεναρίου. Αρχικά ήταν να μπει και ο Ball στους τίτλους για το σενάριο, κάτι που δεν συνέβη ούτε με τους Patrick Aison, Rick Jaffa και Amanda Silver που είχαν μια συνεισφορά σε αυτό.
  • Παρά την έντονη χρήση ψηφιακών εφέ και motion-capture, τα περισσότερα γυρίσματα έγιναν σε φυσικές τοποθεσίες της Αυστραλίας.
  • 75 εκατομμύρια θεάσεις έπιασε μέσα σε 24 ώρες το πρώτο trailer στο ίντερνετ.
  • Η πρεμιέρα πήγε δύο βδομάδες πίσω, ώστε να αποφευχθεί η κόντρα με το Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα και το Furiosa: A Mad Max Saga – Η Γέννηση της Οργής.
  • Αναμένεται να αποτελέσει την έναρξη μιας νέας τριλογίας.
  • Πέτυχε εισπράξεις των 397,3 εκατομμυρίων δολαρίων, κι ενώ το μπάτζετ ήταν στα 160.

Κριτικός: Ορέστης Μαλτέζος

Έκδοση Κειμένου: 9/5/2024

Ποτέ καμία ολοκληρωμένη ιστορία δεν εμπόδισε το Χόλιγουντ από το να μας αφηγηθεί τη συνέχεια της, και έτσι ο νέος Πλανήτης των Πιθήκων κάνει ένα χρονικό άλμα 300ων ετών ανανεώνοντας όλους τους χαρακτήρες του, και φέρνει στο επίκεντρο τον πίθηκο Νόα, ο οποίος καλείται να αντιμετωπίσει κάποιες παρόμοιες και κάποιες εντελώς διαφορετικές προκλήσεις από τους πρωταγωνιστές προκατόχους του.

Η πιο ενδιαφέρουσα πτυχή της ιστορίας που σκαρφίζεται εδώ ο Josh Friedman αφορά την επιβίωση της μακρινής ανάμνησης του Καίσαρα, του Πρώτου Πιθήκου, τις περιπέτειες του οποίου παρακολουθούσαμε την περασμένη δεκαετία. Αιώνες μετά, τι απομένει από τα γεγονότα των προηγούμενων ταινιών; Οι πίθηκοι που έχουν χωριστεί σε αυτόνομες κοινωνίες αντιμετωπίζουν τον πρόγονό τους διαφορετικά. Άλλοι προσπαθούν να σώσουν και να μεταδώσουν τις διδασκαλίες του ακόμα και χωρίς να μπορούν να τις κατανοήσουν, άλλοι καπηλεύονται το όνομά του πουσάροντας τη δική τους ατζέντα για να αποκτήσουν την εξουσία, και άλλοι απλώς δεν ενδιαφέρονται για αυτά που αποκαλούν παραμύθια. Αδιαμφισβήτητοι είναι οι παραλληλισμοί με την ιστορία των θρησκειών του δικού μας κόσμου.

Μήπως όμως το υπολανθάνον νόημα που αναφέρω παραπάνω μοιάζει υπερβολικό σαν κίνητρο για τη δημιουργία μιας ταινίας υπό τον αριθμό 4 στη σειρά της (ή 10 στο σύνολό της); Σε κάθε περίπτωση, η ταινία περισσότερο το αξιοποιεί σαν την προέκταση μιας λογικής σκέψης για τη συγκρότηση ενός καινούριου κόσμου, πράγμα απολύτως λογικό αφού η ουσία της σημειολογίας έχει σίγουρα εξαντληθεί. Αυτό που περιλαμβάνεται εδώ είναι τόσο-όσο ώστε να ικανοποιήσει τη μερίδα των φωνών που αναζητούν ένα φιλοσοφικό ψήγμα στα μπλοκμπάστερ, σαν ένα άλλοθι για την απόλαυσή τους. Οι δυνατότητες που υπάρχουν ίσως να εξαργυρωθούν στο μέλλον, με το φινάλε να λειτουργεί σαν μια προεπισκόπηση των επερχόμενων ταινιών, αλλά στο ταπεινό παρόν τα 145 λεπτά είναι ιδιαιτέρως γενναιόδωρα για το ισχνό περιεχόμενο.

Η ταινία είναι συναρπαστική σε κάποια σημεία που χάνονται μέσα στην επίδειξη των άριστων κατά τα άλλα ψηφιακών εφέ. Το οπτικό κομμάτι είναι σίγουρα το μόνο για το οποίο δεν μπορείς να κατηγορήσεις την ταινία, και τα σημεία όπου οι πίθηκοι περνούν μέσα από απομεινάρια χαμένων πολιτισμών όπως τηλεσκόπια και δορυφορικά πιάτα αφήνουν τον εντυπωσιασμό να συμπλεύσει και με μια αίσθηση βαθύτερου περιεχομένου. Είναι κάποιες καλοδουλεμένες όσο και καλοδεχούμενες λεπτομέρειες που όμως αποσπούν στιγμιαία από τη μεγάλη εικόνα, η οποία τελικά δεν είναι τίποτα περισσότερο από καλούς πιθήκους που πολεμούν κακούς πιθήκους. Δεν πρέπει να περιμένετε τίποτα περισσότερο από αυτό, από πλευράς ιστορίας, πλοκής ή χαρακτήρων, καθότι η ανάγκη για κάτι τέτοιο στο franchise αυτό έχει παρέλθει.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

25 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *