Η νεαρή Μία έχει βυθιστεί στις καταχρήσεις και χρειάζεται βοήθεια για να ξεφύγει από τους δαίμονες της. Έτσι, ο αδερφός της, ο Ντέιβιντ, η κοπέλα του, Ναταλί, και οι παιδικοί τους φίλοι Ολίβια και Έρικ αποφασίζουν να τη συνοδεύσουν στο εξοχικό της μέχρι να συνέλθει. Μόνο που το εξοχικό είναι μια απόμακρη καλύβα χωμένη σε αφιλόξενο δάσος, με επικίνδυνο αναγνωστικό υλικό. Μόλις ο φιλομαθής Έρικ αρχίζει να απαγγέλλει αποσπάσματα από το Βιβλίο των Νεκρών, οι δαίμονες του δάσους θα ξυπνήσουν. Οι πέντε φίλοι δεν είναι προετοιμασμένοι για αυτό που θα συμβεί. Κανείς δεν είναι.

Σκηνοθεσία:

Fede Alvarez

Κύριοι Ρόλοι:

Jane Levy … Mia Allen

Shiloh Fernandez … David Allen

Lou Taylor Pucci … Eric

Jessica Lucas … Olivia

Elizabeth Blackmore … Natalie

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Fede Alvarez, Rodo Sayagues

Παραγωγή: Bruce Campbell, Sam Raimi, Rob Tapert

Μουσική: Roque Banos

Φωτογραφία: Aaron Morton

Μοντάζ: Bryan Shaw

Σκηνικά: Robert Gillies

Κοστούμια: Sarah Voon

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Evil Dead
  • Ελληνικός Τίτλος: Το Πρόσωπο του Κακού

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

Παραλειπόμενα

  • Ριμέικ-σίκουελ αλλά και ελαφρώς reboot (επισήμως καταχωρείται ως “re-imagining”) του cult Το Καταραμένο Άσμα (1981).
  • Από το 2005 όπου ξεκίνησε η ιδέα για το ριμέικ, ο Bruce Campbell ήταν συνεχώς μέσα στο σχέδιο, χωρίς να λαμβάνει θετικές αντιδράσεις από τους φαν. Τελικά, συμμετέχει ως παραγωγός, αλλά αρνήθηκε να εμφανιστεί έστω και για λίγο. Παρόλα αυτά, βλέπουμε τη σκιά του στην post-credits σκηνή.
  • Η Lily Collins ήταν η αρχική Μία, αλλά αποχώρησε.
  • Jurnee Smollett, Agnes Bruckner και Thora Birch πέρασαν από οντισιόν για ρόλους.
  • Σκηνοθετικό ντεμπούτο για τον Fede Alvarez, που ως τότε είχε μόνο μικρού μήκους ταινίες.
  • Η Diablo Cody επέμβηκε στο σενάριο των Fede Alvarez και Rodo Sayagues, μια και οι δύο Ισπανοί δεν γνώριζαν ακόμα καλά αγγλικά.
  • Τα γυρίσματα έγιναν στη Νέα Ζηλανδία και κράτησαν έναν μήνα.
  • Η αρχική αξιολόγηση ως NC-17 ανάγκασε σε νέο μοντάζ την ταινία ώστε να πέσουν στο R, πάνω στο οποίο άλλωστε πόνταρε η TriStar Pictures. Αντίθετα, στη Βρετανία το είδαν χωρίς περικοπές και ως ακατάλληλο για κάτω των 18 ετών.
  • Με κόστος 17 εκατομμύρια δολάρια, το φιλμ εισέπραξε 97,5, αλλά η πρώτη είδηση για νέο σίκουελ ήρθε μόλις το 2019 από τον Sam Raimi.
  • Ακούγονταν συνεχώς πως θα υπάρχει ένα νέο μοντάζ της ταινίας για το Home Cinema, αλλά αυτό ήρθε μόλις το 2018, υπό τον υπότιτλο Unrated Edition (96 λεπτά).

Κριτικός: Δημήτρης Κωνσταντίνου-Hautecoeur

Έκδοση Κειμένου: 29/4/2013

Η εδώ και χρόνια πολυαναμενόμενη στιγμή της επιστροφής του κλασικού «Evil Dead» στη μεγάλη οθόνη επιτέλους έφτασε και, μαζί της, οι μεγαλύτεροι φόβοι μας γίνονται πραγματικότητα. Όχι επειδή το νέο «Evil Dead» είναι τρομακτικό. Επειδή είναι απαράδεκτο…

Αρχικά, από την τελική μορφή της ταινίας έχουν αφαιρεθεί σχεδόν όλες οι σκηνές του σεναρίου που αφορούσαν τους χαρακτήρες και αποσκοπούσαν στη γνωριμία του θεατή με αυτούς πριν από το επακόλουθο ξέσπασμα βίας. Χωρίς αυτές, ο θεατής παρακολουθεί απλώς πέντε αδιάφορους τύπους να κυριεύονται από δαίμονες, να διαμελίζονται και να αλληλοσφάζονται και δεν τον ενδιαφέρει καθόλου! Ειδικά οι δύο εκ των τριών γυναικών, Jessica Lucas και (κυρίως η) Elizabeth Blackmore, μοιάζουν να βρίσκονται διαρκώς σε μια θέση απαξίωσης μέσα στην ταινία, τόσο από τους ανδρικούς χαρακτήρες που δεν δείχνουν να νοιάζονται ιδιαίτερα για αυτές, όσο και από το ίδιο το σενάριο γενικότερα, μιας και οι ατάκες τους σχεδόν μετριούνται στα δάχτυλα. Με την αφαίρεση των εν λόγω σκηνών, επιπλέον, μένει κάπως στον αέρα και δεν αξιοποιείται πλήρως το κατά τ’ άλλα έξυπνο εύρημα της προσπάθειας του χαρακτήρα της Jane Levy να απεξαρτηθεί από τα ναρκωτικά.

Οι επιλογές των ηθοποιών επίσης αποδεικνύονται άστοχες, με τον Lou Taylor Pucci να είναι ο μοναδικός από αυτούς που φαντάζει αρκούντως ταιριαστός στο ρόλο του και μάλλον θα έπρεπε αυτός να αποτελεί τον βασικότερο πρωταγωνιστή. Όχι, ικανοποιητικός διάδοχος του Bruce Campbell δεν υπάρχει…

Έπειτα, είναι απορίας άξιο πώς ανατέθηκε ένα τόσο πολυαναμενόμενο project σε έναν άγνωστο δημιουργό από την Ουρουγουάη με μοναδικό δημοφιλές δείγμα προηγούμενης δουλειάς μια καλοσκηνοθετημένη, πλην άνευ σεναρίου ταινία μικρού μήκους καταστροφής («Ataque de Panico»). Και είναι επίσης απορίας άξιο πώς είναι δυνατόν η σκηνοθεσία του να είναι τόσο, μα τόσο κλισέ. Διαρκής ένταση που καθοδηγείται μονίμως από τον εύκολο τρόπο της ασταμάτητης μουσικής υπόκρουσης, συνεχή απότομα τρομάγματα που πλέον είναι τόσο συνηθισμένα ώστε δεν τρομάζουν κανέναν και καμία απόπειρα πρόκλησης ψυχολογικού τρόμου και δημιουργίας κλειστοφοβικής ατμόσφαιρας.

Το χειρότερο όμως είναι ότι αυτό το πανηγύρι ακούραστης (αλλά κουραστικής) αιματοχυσίας θα μπορούσε τουλάχιστον να είναι διασκεδαστικό, αν δεν έπαιρνε τον εαυτό του τόσο στα σοβαρά! Δυστυχώς δεν υπάρχει ούτε υπόνοια μαύρου χιούμορ, με εξαίρεση τις εσκεμμένα ή μη τραγελαφικές βωμολοχίες των δαιμονισμένων ηρώων. Είναι πραγματικά αδικαιολόγητο το γεγονός πως το κωμικό στοιχείο, που αποτελεί μακράν το χαρακτηριστικότερο στοιχείο της «Evil Dead» τριλογίας, φαίνεται να έχει ξεχαστεί εντελώς από τους δημιουργούς του ριμέικ.

Αναζητώντας κάποιον καλλιτεχνικό στόχο πίσω από το φιλμ, φαίνεται πως το μοναδικό από τα επιτεύγματα της πρώτης ταινίας του Raimi που οι συντελεστές έχουν προσπαθήσει να επαναλάβουν εδώ είναι το σοκ μέσω πρωτοφανούς βίας. Όντως, η ταινία περιέχει ορισμένες από τις πιο ωμές, άγριες και τραβηγμένες σκηνές βίας που έχετε δει ποτέ, σαν να βάζει στοίχημα με τον εαυτό της για το πόσο μακριά μπορεί να φτάσει. Μόνο που ο εξοικειωμένος με το gore θεατής του 2013 θα αισθανόταν αληθινά σοκαρισμένος μόνο αν νοιαζόταν έστω και στο ελάχιστο για τους χαρακτήρες που υποτίθεται πως βιώνουν όσα παρακολουθεί. Αφήστε που οι πιο σκληρές σκηνές είχαν ήδη εξαντληθεί στα red-band trailer…

Καθώς η ταινία εξελίσσεται, ειλικρινά μοιάζει να κάνει ό,τι μπορεί για να απογοητεύσει. Παρόλα αυτά, το φινάλε αντί να αποτελεί το κάκιστο αποκορύφωμά της, περιέργως αποδεικνύεται το καλύτερο σημείο της! Επαναπροσδιορίζοντας τον χαρακτηρισμό αιματοβαμμένο, είναι η μόνη στιγμή του φιλμ της οποίας η υπερβολή είναι τόση ώστε να το καθιστά πράγματι διασκεδαστικό και να του προσδίδει μια cult επίγευση. Ακόμα όμως και τα λίγα αυτά λεπτά που σώζουν το φιλμ από την παντελή αποτυχία βρίσκονται στα πλαίσια ενός σεναρίου που όσο πλησιάζει προς το τέλος του τόσο λιγότερο νόημα βγάζει και τελικά κλείνει σαν μια φούσκα που σκάει.

Το ριμέικ (ή ίσως σίκουελ;) του cult-classic «The Evil Dead» από τον Fede Alvarez δεν αποτελεί μια ατμοσφαιρική ταινία τρόμου με έμφαση στο μαύρο χιούμορ, αλλά έναν σαδομαζοχιστικό αυνανισμό με αυτοσκοπό το επιφανειακό σοκ, που ουσιαστικά σοκάρει μόνο με την έλλειψη σεβασμού του προς το original και με τη διαπίστωση πως τόσα χρόνια αναμονής οδήγησαν σε μια ταινία που έχουμε ξαναδεί αμέτρητες φορές. Σε βιαιότερη εκδοχή.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

13 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *