Η Δεύτερη Αλήθεια
- En Chance Til
- A Second Chance
- 2014
- Δανία
- Δανικά, Σουηδικά
- Δραματικό Θρίλερ, Θρίλερ
- 23 Απριλίου 2015
Ο Αντρέας κι ο Σιμόν είναι ντετέκτιβ και κολλητοί φίλοι, αλλά ακολουθούν διαφορετικά μονοπάτια στη ζωή. Ο Αντρέας έχει κατασταλάξει με μια όμορφη γυναίκα και γιο, ενώ ο Σιμόν χώρισε και περνάει τον χρόνο του πίνοντας σε μπαρ. Όλα αλλάζουν όταν τους καλούν να διευθετήσουν μια φιλονικία ανάμεσα σε ένα ζευγάρι ναρκομανών. Παρότι μοιάζει με δουλειά ρουτίνας, ο Αντρέας βρίσκει το μωρό τους μέσα στην ντουλάπα. Οι ισορροπίες πλέον έχουν χαθεί.
Σκηνοθεσία:
Susanne Bier
Κύριοι Ρόλοι:
Nikolaj Coster-Waldau … Andreas
Ulrich Thomsen … Simon
Maria Bonnevie … Anna Thomsen
Nikolaj Lie Kaas … Tristan
May Andersen … Sanne
Thomas Bo Larsen … Klaus
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Anders Thomas Jensen
Παραγωγή: Sisse Graum Jorgensen
Μουσική: Johan Soderqvist
Φωτογραφία: Michael Snyman
Μοντάζ: Pernille Bech Christensen
Σκηνικά: Gilles Balabaud
Κοστούμια: Signe Sejlund
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: En Chance Til
- Ελληνικός Τίτλος: Η Δεύτερη Αλήθεια
- Διεθνής Τίτλος: A Second Chance
Κύριες Διακρίσεις
- Βραβείο SIGNIS στο φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν.
Παραλειπόμενα
- Πρώτος και μόνος κινηματογραφικός ρόλος για το μοντέλο May Andersen. Η σκηνοθέτις τη γνώρισε σε ένα πάρτι, και προτίμησε να την προσλάβει δίχως να την περάσει από οντισιόν. Είχε την πίστη ότι εκεί δεν θα τα κατάφερνε, αλλά εντούτοις ότι ήταν ιδανική για τον ρόλο.
Κριτικός: Νάνσυ Μιχαηλίδου
Έκδοση Κειμένου: 29/11/2014
Ο Αντρέας είναι ένας αστυνομικός που πρόσφατα έγινε πατέρας. Ζει με τη γυναίκα του σε ένα υπέροχο σπίτι δίπλα στη θάλασσα και βιώνει μια ζωή αντιθέσεων, αντιμετωπίζοντας καθημερινά τη σκληρή πραγματικότητα μέσα από το επάγγελμά του και τη ζεστή θαλπωρή μιας φαινομενικά ειδυλλιακής οικογένειας. Η γυναίκα του πάσχει από επιλόχεια κατάθλιψη και ο Αντρέας κάνει ό,τι μπορεί για να σταθεί στο πλευρό της, ενώ δεν ξεχνά τον στενό του φίλο και συνεργάτη Σιμόν, ο οποίος έχει βρει τελευταίως καταφύγιο στο αλκοόλ για να αντιμετωπίσει ένα οδυνηρό διαζύγιο. Μια υπόθεση ρουτίνας στη δουλειά θα φέρει τον Αντρέα στο κατώφλι μιας οικογένειας ναρκομανών, όπου θα έρθει αντιμέτωπος με εικόνες που θα τον στοιχειώσουν και θα τον οδηγήσουν σε πράξεις που θα αλλάξουν τη μοίρα όλων.
Η νέα ταινία της Σουζάνε Μπίερ θέτει ένα ηθικό δίλημμα, το οποίο θα αποτελέσει την αφορμή για ένα αδέξιο σχόλιο πάνω στη μητρότητα, στα στερεότυπα γύρω από το ποιος θεωρείται καλός γονιός και ποιος όχι, ή ακόμα, τις λάθος επιλογές και τον αντίκτυπό τους. Το σενάριο χαρακτηρίζεται από πολλές συμπτώσεις κι ανατροπές, που αγγίζουν περισσότερο το επίπεδο μιας σαπουνόπερας παρά μιας ισορροπημένης δραματικής ταινίας, ενώ παραπάνω από εμφανής είναι η διάθεση χειραγώγησης της δημιουργού πάνω στον συναισθηματικό κόσμο του θεατή. Όλα τα παραπάνω βέβαια κινδυνεύουν να καταποθούν αμάσητα, αφού στη συγκεκριμένη περίπτωση το περιτύλιγμα αποδεικνύεται ανώτερο των περιστάσεων, καθώς από το πρώτο λεπτό παρακολούθησης αντιλαμβάνεται κανείς ότι πρόκειται για μια παραγωγή που σέβεται τον εαυτό της, με τη δυνατή ερμηνεία του Νικολάι Κόστερ-Βαλντάου και την υπέροχη φωτογραφία του Μικέλ Σνίμαν να κερδίζουν στα σημεία.
Ένα όμορφα περιτυλιγμένο ψυχολογικό δράμα που επενδύει στον συναισθηματισμό, αφήνοντας την ουσία να χαθεί και να δώσει τη θέση της στο σασπένς και την ανατροπή, στοιχεία που διατηρούνται μέχρι να επέλθει η τελική λύτρωση. Αυτή την οδό επέλεξε η Μπίερ για να κρατήσει το ενδιαφέρον του θεατή μέχρι τέλους, κι αυτό επιτυγχάνει, αφήνοντας ωστόσο ανεκμετάλλευτα τα ερωτήματα που θέτει, με αποτέλεσμα κανείς να αναρωτιέται αν η δημιουργός έχασε τελικά ακόμη μία ευκαιρία…
Βαθμολογία: