Ο Αντρέας κι ο Σιμόν είναι ντετέκτιβ και κολλητοί φίλοι, αλλά ακολουθούν διαφορετικά μονοπάτια στη ζωή. Ο Αντρέας έχει κατασταλάξει με μια όμορφη γυναίκα και γιο, ενώ ο Σιμόν χώρισε και περνάει τον χρόνο του πίνοντας σε μπαρ. Όλα αλλάζουν όταν τους καλούν να διευθετήσουν μια φιλονικία ανάμεσα σε ένα ζευγάρι ναρκομανών. Παρότι μοιάζει με δουλειά ρουτίνας, ο Αντρέας βρίσκει το μωρό τους μέσα στην ντουλάπα. Οι ισορροπίες πλέον έχουν χαθεί.

Σκηνοθεσία:

Susanne Bier

Κύριοι Ρόλοι:

Nikolaj Coster-Waldau … Andreas

Ulrich Thomsen … Simon

Maria Bonnevie … Anna Thomsen

Nikolaj Lie Kaas … Tristan

May Andersen … Sanne

Thomas Bo Larsen … Klaus

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Anders Thomas Jensen

Παραγωγή: Sisse Graum Jorgensen

Μουσική: Johan Soderqvist

Φωτογραφία: Michael Snyman

Μοντάζ: Pernille Bech Christensen

Σκηνικά: Gilles Balabaud

Κοστούμια: Signe Sejlund

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: En Chance Til

Ελληνικός Τίτλος: Η Δεύτερη Αλήθεια

Διεθνής Τίτλος: A Second Chance

Κύριες Διακρίσεις

  • Βραβείο SIGNIS στο φεστιβάλ του Σαν Σεμπάστιαν.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Νάνσυ Μιχαηλίδου 

Έκδοση Κειμένου: 29/11/2014

Ο Αντρέας είναι ένας αστυνομικός που πρόσφατα έγινε πατέρας. Ζει με τη γυναίκα του σε ένα υπέροχο σπίτι δίπλα στη θάλασσα και βιώνει μια ζωή αντιθέσεων, αντιμετωπίζοντας καθημερινά τη σκληρή πραγματικότητα μέσα από το επάγγελμά του και τη ζεστή θαλπωρή μιας φαινομενικά ειδυλλιακής οικογένειας. Η γυναίκα του πάσχει από επιλόχεια κατάθλιψη και ο Αντρέας κάνει ό,τι μπορεί για να σταθεί στο πλευρό της, ενώ δεν ξεχνά τον στενό του φίλο και συνεργάτη Σιμόν, ο οποίος έχει βρει τελευταίως καταφύγιο στο αλκοόλ για να αντιμετωπίσει ένα οδυνηρό διαζύγιο. Μια υπόθεση ρουτίνας στη δουλειά θα φέρει τον Αντρέα στο κατώφλι μιας οικογένειας ναρκομανών, όπου θα έρθει αντιμέτωπος με εικόνες που θα τον στοιχειώσουν και θα τον οδηγήσουν σε πράξεις που θα αλλάξουν τη μοίρα όλων.

Η νέα ταινία της Σουζάνε Μπίερ θέτει ένα ηθικό δίλημμα, το οποίο θα αποτελέσει την αφορμή για ένα αδέξιο σχόλιο πάνω στη μητρότητα, στα στερεότυπα γύρω από το ποιος θεωρείται καλός γονιός και ποιος όχι, ή ακόμα, τις λάθος επιλογές και τον αντίκτυπό τους. Το σενάριο χαρακτηρίζεται από πολλές συμπτώσεις κι ανατροπές, που αγγίζουν περισσότερο το επίπεδο μιας σαπουνόπερας παρά μιας ισορροπημένης δραματικής ταινίας, ενώ παραπάνω από εμφανής είναι η διάθεση χειραγώγησης της δημιουργού πάνω στον συναισθηματικό κόσμο του θεατή. Όλα τα παραπάνω βέβαια κινδυνεύουν να καταποθούν αμάσητα, αφού στη συγκεκριμένη περίπτωση το περιτύλιγμα αποδεικνύεται ανώτερο των περιστάσεων, καθώς από το πρώτο λεπτό παρακολούθησης αντιλαμβάνεται κανείς ότι πρόκειται για μια παραγωγή που σέβεται τον εαυτό της, με τη δυνατή ερμηνεία του Νικολάι Κόστερ-Βαλντάου και την υπέροχη φωτογραφία του Μικέλ Σνίμαν να κερδίζουν στα σημεία.

Ένα όμορφα περιτυλιγμένο ψυχολογικό δράμα που επενδύει στον συναισθηματισμό, αφήνοντας την ουσία να χαθεί και να δώσει τη θέση της στο σασπένς και την ανατροπή, στοιχεία που διατηρούνται μέχρι να επέλθει η τελική λύτρωση. Αυτή την οδό επέλεξε η Μπίερ για να κρατήσει το ενδιαφέρον του θεατή μέχρι τέλους, κι αυτό επιτυγχάνει, αφήνοντας ωστόσο ανεκμετάλλευτα τα ερωτήματα που θέτει, με αποτέλεσμα κανείς να αναρωτιέται αν η δημιουργός έχασε τελικά ακόμη μία ευκαιρία…

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

8 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.