Τρεις γενιές γυναικών συνυπάρχουν, με την τρέλα, τα ψέματα και την πρόληψη για τον θάνατο να δίνουν την ιδιαίτερη μορφή στην καθημερινότητά τους. Η Ραϊμούντα ζει στη Μαδρίτη με την κόρη της, Πάουλα, και τον άντρα της, Πάκο, που είναι μονίμως μεθυσμένος. Η αδελφή της, η Σόλε, είναι χωρισμένη κι εργάζεται κρυφά ως κομμώτρια. Ένα τραγικό συμβάν από την παιδική τους ηλικία σημαδεύει ακόμα τη ζωή τους, και όταν η θεία τους πεθαίνει, το παρελθόν επιστρέφει για να τις στοιχειώσει.

Σκηνοθεσία:

Pedro Almodovar

Κύριοι Ρόλοι:

Penelope Cruz … Raimunda

Carmen Maura … Irene Trujillo

Yohana Cobo … Paula

Blanca Portillo … Agustina

Lola Duenas … Soledad ‘Sole’

Chus Lampreave … θεία Paula

Antonio de la Torre … Paco

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Pedro Almodovar

Παραγωγή: Esther Garcia

Μουσική: Alberto Iglesias

Φωτογραφία: Jose Luis Alcaine

Μοντάζ: Jose Salcedo

Σκηνικά: Salvador Parra

Κοστούμια: Bina Daigeler

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Πολύ θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Volver

Ελληνικός Τίτλος: Γύρνα Πίσω

Διεθνής Εναλλακτικός Τίτλος: To Return

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου (Penelope Cruz).
  • Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα πρώτου γυναικείου ρόλου (Penelope Cruz) σε δράμα, και ξενόγλωσση ταινία.
  • Υποψήφιο για Bafta πρώτου γυναικείου ρόλου (Penelope Cruz), και ξενόγλωσση ταινία.
  • Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Κανών. Βραβείο γυναικείας ερμηνείας (Penelope Cruz, Carmen Maura, Lola Duenas, Blanca Portillo, Yohana Cobo και Chus Lampreave) και σεναρίου.
  • Βραβείο σκηνοθεσίας, γυναικείας ερμηνείας (Penelope Cruz), μουσικής και φωτογραφίας στα Ευρωπαϊκά Βραβεία. Υποψήφιο για καλύτερη ταινία και σενάριο.
  • Βραβείο καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, πρώτου γυναικείου ρόλου (Penelope Cruz), δεύτερου γυναικείου ρόλου (Carmen Maura) και μουσικής στα Goya. Υποψήφιο για δεύτερο γυναικείο ρόλο (Lola Duenas και Blanca Portillo), σενάριο, παραγωγή, φωτογραφία, σκηνικά, κοστούμια, ήχο και μακιγιάζ/κομμώσεις.
  • Βραβείο FIPRESCI στο φεστιβάλ του Σαν Σεμπάστιαν.
  • Επίσημη πρόταση της Ισπανίας για το ξενόγλωσσο Όσκαρ. Έφτασε ως τις 9 επιλαχούσες.

Παραλειπόμενα

  • Η πλοκή προέρχεται από ένα στιγμιότυπο στο Μυστικό μου Λουλούδι, όπου περιγράφεται σε ένα μυθιστόρημα που απορρίφθηκε, κι εντέλει έγινε ταινία ως The Freezer. Την υπολοκή αυτή την είχε εξιστορήσει στον Almodovar η Marisa Paredes πριν τα γυρίσματα. Κάτι παρόμοιο με την ίδια ταινία του 1995 συνέβη και με το Όλα για τη Μητέρα μου.
  • Γυρίστηκε στην περιοχή της Λα Μάντσα, γενέτειρα του σκηνοθέτη, την οποία και ο ίδιος κατονόμασε ως κύρια επιρροή για μέρος της πλοκής και των χαρακτήρων.
  • Η Penelope Cruz έγινε η πρώτη Ισπανίδα που βρέθηκε στις υποψηφιότητες για Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου.
  • Για να προετοιμαστεί για τον ρόλο, η Penelope Cruz παρακολούθησε ταινίες ιταλικού νεορεαλισμού, και κυρίως με πρωταγωνίστριες τις Sophia Loren, Claudia Cardinale.
  • Επαναφορά της Carmen Maura σε ταινία του ισπανού δημιουργού μετά από 18 έτη, κι ενώ στα παρασκήνια του Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης είχε επέλθει κρίση ανάμεσα τους.
  • Εμπορική επιτυχία, με έσοδα 87,2 εκατομμύρια δολάρια, έναντι κόστους των 9,4.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Η Estrella Morente είναι η ερμηνεύτρια του ταγκό Volver από τον Carlos Gardel, που στην ταινία φαίνεται να τραγουδάει η Cruz. Στην ίδια σκηνή προηγείται το Good Thing από τους Saint Etienne.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 6/6/2011

Εδώ, ο Πέδρο Αλμοδόβαρ αφήνει τα στρας και τα λαμέ για να πάει στην επαρχιώτικη ισπανική ρίζα που γεννάει τον μαγικό ρεαλισμό της χώρας του. Αφήνεται στη «χώρα» λοιπόν των γυναικών (μητριαρχία, στην οποία οι άχρηστοι και κακοί άντρες δεν έχουν καμία αξία), τις υποστηρίζει με σεναριακές ευκολίες (γεμάτες όμως με σινεφιλικές αναφορές στο παρελθόν), αλλά και με μια γνήσια συγκίνηση που τον δικαιώνει. Πρόκειται για ό,τι καλύτερο έχει παράγει ο μεγάλος ισπανός δημιουργός με έντονο χιουμοριστικό στοιχείο από την εποχή του «Ψηλά Τακούνια», κι ενώ παρότι ο κωμικός τόνος φτάνει σε σημεία ακόμα και στον σουρεαλισμό, με βάση πάντα τη μαύρη κωμωδία, το δραματικό στοιχείο εφαρμόζεται τόσο απαλά, που το ένα δεν ζημιώνει το άλλο. Μαζί, έχουμε την εξαιρετικότερη εμφάνιση της Πενέλοπε Κρουζ, που μοιάζει και πιο όμορφη από ποτέ. Στο πλάι της μια θηλυκή αφρόκρεμα, από αυτές που πιστά ακολουθούν τη γοητευτική τρέλα του ισπανού μαιτρ.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

25 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.