
Underworld: Η Αναγέννηση
- Underworld: Awakening
- Underworld: New Dawn
- 2012
- ΗΠΑ
- Αγγλικά, Ρωσικά
- Δράσης, Θρίλερ, Περιπέτεια, Τέρατα, Τρόμου, Φαντασίας
- 26 Ιανουαρίου 2012
Η Σελίν, η ατρόμητη βαμπίρα-πολεμιστής, ξυπνά από κώμα έπειτα από 15 ολόκληρα χρόνια, για να ανακαλύψει πως έχει αποκτήσει μια κόρη, τη Νίσα, από τη σχέση της με τον Μάικλ. Μόνο που το γεγονός πως η 14χρονη κοπέλα έχει κληρονομήσει τις ικανότητες του πατέρα της, ο οποίος ήταν υβρίδιο λυκανθρώπου και βαμπίρ, την καθιστά περιζήτητη από την επιστημονική ομάδα της BioCom που χρειάζεται το DNA της για να δημιουργήσει πανίσχυρους λυκάνθρωπους, τους οποίους και σκοπεύει να εξαπολύσει ενάντια στους βρικόλακες. Την ίδια στιγμή, ωστόσο, η ανθρωπότητα, η οποία έχει πλέον ανακαλύψει την ύπαρξη των βαμπίρ και των λυκανθρώπων, αποφασίζει να κηρύξει τον πόλεμο ενάντια στις δύο πανάρχαιες αυτές φυλές.
Σκηνοθεσία:
Mans Marlind
Bjorn Stein
Κύριοι Ρόλοι:
Kate Beckinsale … Selene
India Eisley … Eve
Theo James … David
Michael Ealy … ντετέκτιβ Sebastian
Stephen Rea … Δρ Jacob Lane
Sandrine Holt … Lida
Charles Dance … Thomas
Kris Holden-Ried … Quint
Wes Bentley … επιστήμονας
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Len Wiseman, John Hlavin, J. Michael Straczynski, Allison Burnett
Στόρι: Len Wiseman, John Hlavin
Παραγωγή: Gary Lucchesi, Tom Rosenberg, Len Wiseman, Richard S. Wright
Μουσική: Paul Haslinger
Φωτογραφία: Scott Kevan
Μοντάζ: Jeff McEvoy
Σκηνικά: Claude Pare
Κοστούμια: Monique Prudhomme
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Αρνητική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Underworld: Awakening
- Ελληνικός Τίτλος: Underworld: Η Αναγέννηση
- Εναλλακτικός Τίτλος: Underworld: New Dawn
- Εναλλακτικός Τίτλος: Underworld Awakening
Άμεσοι Σύνδεσμοι
- Underworld (2003)
- Underworld: Η Εξέλιξη (2006)
- Underworld: Η Εξέγερση των Λύκων (2009)
- Underworld: Η Αιματοχυσία (2016)
Σεναριακή Πηγή
- Στόρι (χαρακτήρες): Underworld των Kevin Grevioux, Len Wiseman, Danny McBride.
Παραλειπόμενα
- Από το 2009 που ο Len Wiseman συνέλαβε το στόρι ως και το 2011 υπήρξαν πολλά ονόματα που συμμετείχαν στη διαμόρφωση του σεναρίου, αρκετά από αυτά χωρίς να μπουν στα κρέντιτ. Χαρακτηριστικά, τα γυρίσματα ξεκίνησαν χωρίς να υπάρχει τελικό κείμενο, ενώ τα περισσότερα πρώιμα υλικά προώθησης για τα ΜΜΕ αφορούσαν στόρι που δεν είχαν εγκριθεί. Οι δε τεχνικοί των εφέ εργάζονταν για σκηνές δράσης που τελικά δεν γυρίστηκαν ποτέ.
- Ο Jalmari Helander προσπέρασε την ευκαιρία να το σκηνοθετήσει.
- Παρότι την ίδια περίοδο εργάζονταν στο ριμέικ του Ολική Επαναφορά, ο Wiseman καλούνταν συχνά στα εδώ πλατό για να δώσει μια βοήθεια.
- Ο Scott Speedman είχε δηλώσει πως δεν θα εμφανίζονταν σε αυτό το σίκουελ. Υπάρχει όμως ο χαρακτήρας του μέσω αρχειακού υλικού και σωσία.
- Η ταινία βγήκε και τρισδιάστατη.
- Στις ΗΠΑ δεν έγινε δημοσιογραφική προβολή για τους κριτικούς, για αυτονόητους λόγους.
- Κατάφερε να εισπράξει 160,1 εκατομμύρια δολάρια, που είναι τα περισσότερα για ταινία του εν λόγω franchise. Είχε όμως και υψηλό κόστος: 70 εκ. δολάρια.
Μουσικά Παραλειπόμενα
- Βγήκαν δύο επίσημα σάουντρακ, το ένα με την αυθεντική μουσική και το άλλο με τραγούδια, χωρίς όμως να είναι κάποιο ορίτζιναλ για την ταινία. Στα περισσότερα όμως υπάρχει μια νέα remix εκδοχή, όπως στο Made of Stone των Evanescence που οδηγεί το άλμπουμ.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 24/1/2012
Βασικά, αν το όλο θέμα έβγαινε κατευθείαν σε βίντεο-γκέιμ, κανείς δεν θα παραπονιόταν. Μπορεί η σειρά να βρήκε ακόμη έναν έξυπνο τρόπο να διαιωνίσει τα σίκουελ της, το έξυπνο καταντάει πολύ γρήγορα πρόφαση. Κι αυτό γιατί κανείς δεν έχει γράψει σενάριο. Απλά, έπεσε μια γενική ιδέα, μπήκαν δύο πυλώνες πλοκής κι όλα, ως προς το σεναριακό κομμάτι, ήταν ήδη έτοιμα. Οι διάλογοι είναι λίγοι κι αυτοί μοιάζουν σαν παραφωνία, αφού στριμώχνονται ανάμεσα σε καταιγισμό δράσης και εικόνων από άλλη «τέχνη», το βιντεοπαιχνίδι. Κι αν αναζητούμε ακόμα τον λόγο που προσλήφθηκαν τέσσερις σεναριογράφοι, ακόμα πιο δύσκολο είναι να βρεις γιατί χρειάστηκαν δύο σκηνοθέτες…
Τα δύο φιλαράκια από τη Σουηδία δεν θα λέγαμε πως τα θαυμάσαμε και στο Άσυλο. Εδώ, πετυχαίνουν να στερήσουν την όψη του γοτθικού βίντεο-κλιπ από τη σειρά και να τη ρίξουν στην υπερ-τεχνολογική προχειρότητα. Όλα καλά κι ακριβά όσα παρακολουθούμε, αλλά χωρίς δόση συναισθήματος, αγωνίας, χαρακτήρων. Απλά προσπαθούμε το gore να είναι περισσότερο, τα τέρατα τρομακτικότερα και η δυσκολία μια πίστα παραπάνω. Έλα όμως που μπορεί με όλα αυτά να φτιάχνεις το απόλυτο μηδενικό, το φιλμ έχει κάτι που το κάνει αποδεκτό και μπορεί κάποιους να τους συγκινήσει. Από τα 80 λεπτά ταινίας, τα 65 είναι καθαρή, πεντακάθαρη δράση. Σαν να ήξεραν οι δημιουργοί την αδυναμία του σεναρίου τους και χωρίς πολλά-πολλά προσχήματα, πέρασαν κατευθείαν στο ζουμί. Αν, δηλαδή, σας αρκεί αυτό, ο δρόμος είναι ανοιχτός και τα βαμπίρ δεμένα…
Βαθμολογία: