Ο Τζεντάι Κούι-Γκον Τζιν, κι ο θαρραλέος μαθητευόμενός του, Όμπι-Γουαν Κενόμπι, ταξιδεύουν στο μακρινό πλανήτη Ναμπού, τον οποίο διοικεί η νεαρή βασίλισσα Αμιντάλα. Η Εμπορική Ομοσπονδία έχει εκδηλώσει έμπρακτα τις επεκτατικές διαθέσεις στον ειρηνικό πλανήτη, αλλά οι δύο Τζεντάι καταφέρνουν να αποκαταστήσουν την τάξη, μόνο όμως προσωρινά, γιατί η Ομοσπονδία με επικεφαλής τον Νταρθ Σίντιους -σκοτεινό αφέντη της αρχαίας φυλής των Σιθ- και τον μαθητευόμενο του, Νταρθ Μολ, καταστρώνουν τα καινούρια τους πολεμικά σχέδια. Κάποια στιγμή, οι δύο Τζεντάι θα συναντήσουν τον 9χρονο σκλάβο Άνακιν Σκάιγουοκερ, για τον οποίο αρχίζουν να πιστεύουν πως είναι ο Εκλεκτός που με τη βοήθεια της Δύναμης θ’ αποκαταστήσει την ειρήνη στη Γαλαξιακή Δημοκρατία.

Σκηνοθεσία:

George Lucas

Κύριοι Ρόλοι:

Liam Neeson … Qui-Gon Jinn

Ewan McGregor … Obi-Wan Kenobi

Jake Lloyd … Anakin Skywalker

Natalie Portman … βασίλισσα Amidala/Padme

Ian McDiarmid … γερουσιαστής Palpatine/Darth Sidious

Ray Park … Darth Maul

Anthony Daniels … C-3PO

Kenny Baker … R2-D2

Frank Oz … Yoda (φωνή)

Pernilla August … Shmi Skywalker

Ahmed Best … Jar Jar Binks

Oliver Ford Davies … Sio Bibble

Hugh Quarshie … λοχαγός Panaka

Samuel L. Jackson … Mace Windu

Keira Knightley … Sabe

Silas Carson … Nute Gunray

Peter Serafinowicz … Darth Maul (φωνή)

Brian Blessed … Boss Nass (φωνή)

Andy Secombe … Watto (φωνή)

Lewis Macleod … Sebulba (φωνή)

Ralph Brown … Ric Olie

Sofia Coppola … Sache

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: George Lucas

Παραγωγή: Rick McCallum

Μουσική: John Williams

Φωτογραφία: David Tattersall

Μοντάζ: Ben Burtt, Paul Martin Smith

Σκηνικά: Gavin Bocquet

Κοστούμια: Trisha Biggar

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Star Wars: Episode I – The Phantom Menace

Ελληνικός Τίτλος: Star Wars: Επεισόδιο Ι – Η Αόρατη Απειλή

Εναλλακτικός Τίτλος: The Phantom Menace

Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Ο Πόλεμος των Άστρων: Επεισόδιο Ι – Η Αόρατη Απειλή

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Ο Πόλεμος των Άστρων (1977)

Η Αυτοκρατορία Αντεπιτίθεται (1980)

Η Επιστροφή των Τζεντάι (1983)

Star Wars: Επεισόδιο ΙI – Η Επίθεση των Κλώνων (2002)

Star Wars: Επεισόδιο ΙII – Η Εκδίκηση των Σιθ (2005)

Star Wars: Ο Πόλεμος των Κλώνων (2008)

Star Wars: Επεισόδιο 7 – Η Δύναμη Ξυπνάει (2015)

Rogue One: A Star Wars Story (2016)

Star Wars: Οι Τελευταίοι Jedi (2017)

Solo: A Star Wars Story (2018)

Star Wars: Skywalker – Η Άνοδος (2019)

Σεναριακή Πηγή

  • Χαρακτήρες franchise: Star Wars του George Lucas.

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Όσκαρ ήχου, ειδικών εφέ και ηχητικών εφέ.
  • Υποψήφιο για Bafta ήχου και ειδικών εφέ.

Παραλειπόμενα

  • Ο Lucas ένιωθε ότι είχε έρθει η ώρα που τα οπτικά εφέ μπορούσαν να αποδώσουν αυτό που είχε στο μυαλό του για την πρίκουελ συνέχεια της εποποιίας του. Ήδη γράφοντας το δεύτερο μέρος του 1980, είχε κατά νου να υπάρξει κι αυτή η τριλογία. Αρχικά, όμως, κατά τη δεκαετία του 1980 απογοήτευε τους φαν, μη σκεπτόμενος ακόμα να κάνει κάτι, κι ας έχτιζε μέσα του το νέο στόρι. Ήταν οι αρχές των 1990, όπου έβλεπε την αύξηση της δημοτικότητας του franchise μέσω κόμικ και βιβλίων. Η πολυπόθητη ανακοίνωση έγινε το 1993, και τον επόμενο χρόνο άρχισε να γράφεται το σενάριο.
  • Μεγάλο μέρος της ταινίας είναι μέσω ψηφιακών εφέ, όπως και πάρα πολλοί χαρακτήρες, ακόμα και κύριοι.
  • Πρώτη σκηνοθετική δουλειά για τον Lucas μετά το 1977 και τον πρώτο Πόλεμο των Άστρων.
  • Το 2015, επιβεβαιώθηκε ότι ο Lucas είχε προσεγγίσει για τη σκηνοθεσία τους: Ron Howard, Robert Zemeckis και Steven Spielberg. Και οι τρεις όμως του έδωσαν την ίδια απάντηση, ότι έπρεπε να το αναλάβει ο ίδιος, καθώς αυτούς του τρομοκρατούσε μια τέτοια ιδέα.
  • Οι γονείς της μικρής τότε Keira Knightley προσπαθούσαν να την πείσουν να μην πάει στην οντισιόν, αλλά η ίδια έβλεπε μια θέση για αυτήν στην ταινία. Εντέλει, πήρε τον ρόλο, κυρίως λόγω της ομοιότητα της με τη Natalie Portman.
  • Τα γυρίσματα έγιναν στα στούντιο Leavesden και Elstree στη Μεγάλη Βρετανία, αλλά και σε Τυνησία, Ιταλία, στο διάστημα ανάμεσα σε 26 Ιουνίου του 1997 και 30 Σεπτεμβρίου του ίδιου χρόνου.
  • Κατά κύριο λόγο, οι φαν δεν έμειναν απόλυτα ευχαριστημένοι από το αποτέλεσμα, αλλά στα ταμεία το φιλμ έβγαλε 1,027 δισεκατομμύρια δολάρια. Το τελικό κόστος έφτασε στα 115 εκατομμύρια δολάρια.
  • Το 2012, η ταινία βγήκε σε τρισδιάστατη φόρμα (στη χώρα μας: 9 Φεβρουαρίου 2012). Λόγω της προετοιμασίας του νέου σίκουελ, για καμία από τις επόμενες δύο ταινίες δεν έπραξαν το ίδιο.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Ανάμεσα στις νέες συνθέσεις του John Williams, ξεχώρισε αυτόνομα το Duel of the Fates, που μέσω βίντεο-κλιπ προμόταρε και την ταινία.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής 

Έκδοση Κειμένου: 8/2/2012

Να το κρύψω; Δεν θα το κρύψω… Για εμένα, προσωπικά, οι Πόλεμοι των Άστρων είναι το βίτσιο μου, όσον αφορά τον ψυχαγωγικό κινηματογράφο. Φυσικά, όμως, σε αυτό παίζει μεγάλο ρόλο η ηλικία μου, τουτέστιν τα τρία παλιά μέρη με πέτυχαν σε ευαίσθητη ηλικία, κι όσοι Άρχοντες κι αν βγαίνουν, εγώ με τους Τζεντάι θα τη βρίσκω. Αυτό το μέρος, όμως, παρότι πρώτο στα χαρτιά, είναι κάτι διαφορετικό από τα παλιά, καλά κρασιά. Γνωρίζαμε πως ο Lucas ήταν γενικά ευφυής, αλλά δεν είχαμε κάτσει να σκεφτούμε πως είναι κι ένας από τους πιο έξυπνους έμπορους του πλανήτη. Οι χάρες που κάνει στους παλιούς Πολέμους των Άστρων είναι καθαρά αναφορικές. Παντού στην Αόρατη Απειλή θα πετύχετε σημεία και λεπτομέρειες που ιντριγκάρουν τους παλιούς φαν, αλλά ο Lucas έφτιαξε αυτή την ταινία πρώτιστα για τη νέα γενιά θεατών. Όπως είχε φτιάξει ένα ολάκερο σύμπαν καινών ειδικών εφέ για τη γενιά του Γούντστοκ, έτσι ήρθε και η ώρα για τη γενιά των IMAX. Και πάλι παίζει με τα εφέ, σαν να τα ανακαλύπτει από την αρχή. Είναι ηλίου φανερό πως θέλει να ξεπεράσει τα ήδη υπάρχοντα εφέ κατά γαλαξίες (μιλώντας, πάντα, για το 1999) και να θέσει τη βάση για τα μελλοντικά σινέ-προϊόντα. Αυτό το πετυχαίνει. Γιατί, όμως, είναι ελάχιστοι τότε οι νεολαίοι που θεωρούν πως μεγάλωσαν με τα νέους Πολέμους των Άστρων; Μην πω και κανένας…

Βασικά, η ταινία είναι καλή. Καλή ως προς την αφήγηση της, το θέαμα της, την ηχητική της μπάντα, τους επιλεγμένους ερμηνευτές. Όποιος νιώσει ότι προσβάλλεται από το θέαμα, λέει ψέματα για τους δικούς του, εύκολα ανιχνεύσιμους, ψυχολογικούς λόγους. Ο Lucas βέβαια έχει περισσότερο την πολιτική του Επιστροφή των Τζεντάι παρά του Η Αυτοκρατορία Αντεπιτίθεται. Με ήρωες σαν τον Τζαρ-Τζαρ, τα ντρόιντς των κακών και κάποια άλλα πλασματάκια που προκαλούν το γέλιο ηθελημένα και μη, απόλυτα σοβαρή δουλειά δεν κάνεις. Και τα παλιά μέρη ξεχώριζαν για τη σοβαρότητα τους. Δεν απόκλειαν το χιούμορ, αλλά αυτό έπαιζε με νόμους αλά Spielberg. Σε σωστές δόσεις και πάντα όταν το επέλεγε ο δημιουργός. Έτσι, έχουμε σημεία που θα κάνουν όλες τις ηλικίες να ανοίξουν το στόμα τους (η «αρματοδρομία» αλά Μπεν Χουρ), αλλά και άλλα που μόνο οι μικρές ηλικίες θα εκτιμήσουν. Ο Lucas, από την άλλη, ήξερε τι έκανε. Ήθελε να συστήσει τη νέα τριλογία του σε αυτούς που θα την «ψώνιζαν» περισσότερο τη συγκεκριμένη στιγμή, μιλώντας για τα προϊόντα της σειράς γενικώς: τα παιδιά. Κι έπειτα από τρία χρόνια, σου λέει θα έχουν μεγαλώσει κάπως και θα μπορώ κι εγώ να σοβαρευτώ. Είναι θέμα πολιτικής, αλλά μια πολιτική που κάνει ελεγχόμενη ζημιά. Όσο για την έλλειψη «αληθινού» αντί για «ψηφιακού» συναισθήματος, όπως είχαν τα παλιά, δεν νομίζω πως θα περιμέναμε από τον Lucas να πάει τα εφέ δύο δεκαετίες πίσω για να μας κάνει τέτοια χάρη. Και πάλι, τηρουμένων των αναλογιών, καλά τα πάει κι εδώ σε αυτόν τον τομέα.

Έχουμε, λοιπόν, και λέμε. Όσοι μεγάλωσαν με την παλιά τριλογία, θα βρουν ενδιαφέρουσα την αρχή της νέας, αλλά θα τους μείνει και μια μικρή «πίκρα» («μας έκανες που μας έκανες τη χάρη, βρε Lucas, δεν την έκανες ολοκληρωμένη;»). Όσοι είναι νέοι και θέλουν ένα μοντέρνο blockbuster με τα “ψηφιακά” όλα του, λίγα θα βρουν καλύτερα (ανάμεσα στα καλύτερα, και τα δύο επόμενα μέρη…). Σε όσους, πάλι, τους λένε τη λέξη Τζάμπα δε Χατ και απαντούν «μα, δεν παρήγγειλα πίτσα», ούτε με τα παλιά δεν σώνονται. Έτσι, μπορεί να βγήκε εύκολα ένα “γαμώτο” από όσους “διαβασμένους” έτυχε να είναι εκεί τον Οκτώβρη του 1999, αλλά προσπερνώντας τις προσδοκίες για ένα νέο αριστούργημα του χώρου του sci-fi, το όλο θέαμα της Αόρατης Απειλής δεν μας κάθεται και κάθε μέρα…

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

34 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.