Διαστημικά Καλάθια: Η Νέα Γενιά
- Space Jam: A New Legacy
- 2021
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Αθλητική, Επιστημονικής Φαντασίας, Ζωντ. Δράση/Κιν. Σχέδια, Κωμωδία, Οικογενειακή, Φαντασίας
- 15 Ιουλίου 2021
Όταν ο ΛεΜπρον Τζέιμς και ο γιος του, Ντομ, παγιδεύονται σε ένα ψηφιακό σύμπαν από ένα άτακτο πλάσμα τεχνητής νοημοσύνης, ο διάσημος μπασκετμπολίστας πρέπει να βρει τον δρόμο πίσω στην ασφάλεια. Ο μόνος τρόπος όμως να το πετύχει είναι να ζητήσει τη βοήθεια του Μπαγκς Μπάνι, της Λόλα Μπάμπι και ολόκληρης της τρελοσυμμορίας, για έναν αλλόκοτο αγώνα μπάσκετ δίχως αύριο ενάντια στους απίστευτους παίκτες της τεχνητής νοημοσύνης. Έτσι, ο αγώνας ανάμεσα στους Tunes και τους Goons θα γίνει το μεγαλύτερο στοίχημα που αντιμετώπισε στη ζωή του ο ΛεΜπρον, και ίσως τον φέρει πιο κοντά στον γιο του και στην αξία τού να είσαι ο εαυτός σου.
Σκηνοθεσία:
Malcolm D. Lee
Κύριοι Ρόλοι:
LeBron James … LeBron James
Don Cheadle … Al G. Rhythm
Cedric Joe … Dom James
Khris Davis … Malik
Sonequa Martin-Green … Kamiyah James
Xosha Roquemore … Shanice James
Harper Leigh Alexander … Xosha James
Ceyair J Wright … Darius James
Jeff Bergman … Bugs Bunny/Sylvester/Yosemite Sam/Yogi Bear/Fred Flintstone (φωνή)
Zendaya … Lola Bunny (φωνή)
Eric Bauza … Daffy Duck/Porky Pig/Foghorn Leghorn/Marvin/Elmer Fudd (φωνή)
Bob Bergen … Tweety (φωνή)
Gabriel Iglesias … Speedy Gonzales (φωνή)
Fred Tatasciore … Taz (φωνή)
Candi Milo … Granny (φωνή)
Rosario Dawson … Wonder Woman (φωνή)
Wood Harris … προπονητής C
Lil Rel Howery … παρουσιαστής αγώνα
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Juel Taylor, Tony Rettenmaier, Keenan Coogler, Terence Nance, Jesse Gordon, Celeste Ballard
Στόρι: Juel Taylor, Tony Rettenmaier, Keenan Coogler, Terence Nance
Παραγωγή: Maverick Carter, Ryan Coogler, Duncan Henderson, LeBron James
Μουσική: Kris Bowers
Φωτογραφία: Salvatore Totino
Μοντάζ: Bob Ducsay
Σκηνικά: Devin Crane, Kevin Ishioka, Akin McKenzie, Clint Wallace
Κοστούμια: Melissa Bruning
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Αρνητική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Space Jam: A New Legacy
- Ελληνικός Τίτλος: Διαστημικά Καλάθια: Η Νέα Γενιά
Άμεσοι Σύνδεσμοι
- Ποιος Παγίδεψε τον Ρότζερ Ράμπιτ (1988)
- Space Jam (1996)
- Looney Tunes: Επιστροφή στη Δράση (2003)
- Looney Tunes: Ο Πόρκι και ο Ντάφι Σώζουν τη Γη (2024)
Σεναριακή Πηγή
- Χαρακτήρες: Looney Tunes της Warner Bros.
Παραλειπόμενα
- Τεχνική: Παραδοσιακό Σχέδιο, Computer-animated (ψηφιακό) & Ζωντανή Εικόνα
- Συζητήσεις για άμεσο σίκουελ του Space Jam (1996) είχαν προκύψει με την πρεμιέρα της ταινίας, αλλά η άρνηση του Michael Jordan να επιστρέψει πάγωσαν το σχέδιο. Κι ενώ πέρασε από σκέψη να μετατραπεί σε Spy Jam με τον Jackie Chan, ακολούθησαν προτάσεις για συνεργασία με άλλους αθλητές, όπως τους Jeff Gordon, Tiger Woods και Tony Hawk, μέχρι το 2014 όπου είπε το ναι ο LeBron James. Παρόλα αυτά, χρειάστηκε να έρθει το 2019 για να ξεκινήσουν τα γυρίσματα.
- Ο Terence Nance ήταν ο αρχικός σκηνοθέτης, αλλά αποχώρησε λόγω δημιουργικών διάφορών ενώ είχαν ήδη ξεκινήσει τα γυρίσματα (μαζί αποχώρησε και ο διευθυντής φωτογραφίας Bradford Young). Πριν κι από αυτόν, είχε πρώτος υπογράψει για τη σκηνοθεσία ο Justin Lin.
- Ryan Coogler και Sev Ohanian έβαλαν το χέρι τους στο τελικό σενάριο, δίχως να μπαίνουν στους τίτλους.
- Μεγάλα ονόματα του NBA (Klay Thompson, Anthony Davis, Damian Lillard, Kyrie Irving, Chris Paul, Draymond Green και Kyle Kuzma) αλλά και του WNBA (Diana Taurasi, Nneka Ogwumike και Chiney Ogwumike) κάνουν γκεστ περάσματα, τόσο ως ο εαυτός τους όσο και φωνητικά. Εκτός μπάσκετ, εμφανίζονται σε στιγμιαίους ρόλους οι: Sarah Silverman, Steven Yeun, Michael B. Jordan.
- Μια σκηνή που γύρισε ο Terence Nance με τον Πεπέ Λε Πιου να φλερτάρει μια μπαργούμαν, κόπηκε στο τελικό μοντάζ. Αυτό επέφερε διαμαρτυρίες από τους φαν.
- Ο Don Cheadle δήλωσε ότι ο LeBron είχε ένα ατύχημα κατά τα γυρίσματα και υπέφερε, ενώ το καθημερινό τους πρόγραμμα απαιτούσε 14 ώρες γυρισμάτων την ημέρα.
- Η Industrial Light & Magic της Lucasfilm επιμελήθηκε τα ειδικά εφέ, και είναι η πρώτη φορά που ασχολήθηκε με ταινία των Looney Tunes από το Ποιος Παγίδεψε τον Ρότζερ Ράμπιτ (1988).
- Χαρακτήρες από πάρα πολλές σειρές και ταινίες της Warner Bros. κάνουν έστω και μικρή εμφάνιση.
- Ταυτόχρονη έξοδο στις αίθουσες (και σε RealD 3D και IMAX), και στην πλατφόρμα του HBO Max.
- Το μπάτζετ του φιλμ ήταν στα 150 εκατομμύρια δολάρια. Τα έσοδα όμως περιορίστηκαν στα 162,9. Παρόλα αυτά, ο Malcolm D. Lee μίλησε για ένα πιθανό σίκουελ, που θα ασχολούνταν αυτή τη φορά με το wrestling και θα είχε ως πρωταγωνιστή τον Dwayne Johnson.
Μουσικά Παραλειπόμενα
- Ο Hans Zimmer είχε ανακοινωθεί ότι θα γράψει τη μουσική, ενώ αργότερα προστέθηκε ο Kris Bowers ως βοηθός του. Εντέλει, η δουλειά έγινε μόνο από τον τελευταίο.
- Πρώτο σινγκλ ήταν το We Win με τους Lil Baby, Kirk Franklin, ενώ ακολούθησε το Just for Me (Saint Jhn, SZA).
Κριτικός: Λήδα-Ειρήνη Αδάμου
Έκδοση Κειμένου: 14/7/2021
Ως ποιο σημείο (με όριο τα άκρα!) μπορούν να φτάσουν οι γονείς για τα παιδιά τους, ανεξάρτητα πολλές φορές από το ποιοι είναι και τι έχουν καταφέρει;
Το άνωθεν ρητορικό ερώτημα, που συνιστά και το κεντρικό νόημα της ταινίας του Malcolm D. Lee (βλ.Scary Movie 5), αποτελεί ευτυχώς και το κύριο αυτό συστατικό το οποίο σώζει το εν λόγω φιλμ με πρωταγωνιστή τον James LeBron, από το να ωθηθεί σ’ έναν «στείρο μιμητισμό» του προγενέστερου Space Jam (1996) με τον τότε πρωταγωνιστή Michael Jordan.
Σύμφωνα λοιπόν με την ταινία του Lee, το μεγαλύτερο ρίσκο της ζωής του πρωταγωνιστικού ήρωα LeBron είναι να προχωρήσει ένα βήμα παραπάνω από την καριέρα του και να επανασυνδεθεί με τον γιο του, ανακαλύπτοντας πιθανόν έτσι και την αξία του πώς φαντάζει να είναι κανείς, πέρα πάντα από το «όνομα» που έχει χτίσει, ο εαυτός του. Σύμμαχοι του σ’ αυτό είναι φυσικά τα χαριτωμένα Looney Tunes, η εμφάνιση και μόνο τον οποίων επί κινηματογραφικής οθόνης προκαλεί συναισθήματα τόσο νοσταλγίας όσο και ανεμελιάς.
Άξιο λόγου σύμμαχο θα έπρεπε επ’ ευκαιρία να συνιστούν και οι νέες -ψηφιακές- τεχνολογίες, τις οποίες οι συντελεστές της ταινίας όφειλαν (και με την επιλογή μάλιστα της εναλλαγής του live-action-animation με το animated φιλμ) να διαμορφώσουν, έτσι ώστε να μην καταστήσουν τον επίσης πρωταγωνιστή «κυβερνοχώρο», ο οποίος όπως αποκαλύπτεται συνιστά τον μοναδικό «σωτήριο» τόπο συνάντησης του LeBron με τον γιο του, να φαντάζει όμοιος με video-game.
Η αισθητική του όλου στησίματος δηλαδή ενός περιβάλλοντος «διεπαφής» πατέρα και γιου, εφόσον σ’ αυτό επέλεξαν να βρουν τους εαυτούς τους και να αποκαταστήσουν τη σχέση τους, δεν ανταποκρίνεται στη σύλληψη κάτι τόσο «φρέσκου», όπως η έμπνευση (εκ μέρους του σεναριογράφου Ryan Coogler) εν προκειμένω του τόσο ιδιαίτερου σημείου επικοινωνίας πατέρα και γιου, με αποτέλεσμα το όλο σκηνοθετικό αλλά και παραγωγικό εγχείρημα να μην απογειωθεί σε μια τόσο πρωτοπόρα, όσο η όλη ιδέα, κινηματογραφική εμπειρία.
Σ’ όλες τις αστοχίες μαζί και η ερμηνεία του James LeBron, που το γεγονός πως δεν είναι ηθοποιός μάς ανακουφίζει μεν από τις κακές του επιδόσεις στην υποκριτική, αν και ταυτόχρονα δυνάμεθα εδώ να πούμε πως οικειοθελώς, ίσως, δεν φαίνεται για τον ίδιο τόσο να τον ενδιαφέρει, όσο ούτε καν να το προσπαθεί…
Βαθμολογία:
Την ταινία την κατέβασα μόνο και μόνο για να δω πόσο πατάτα μπορεί να είναι. Τελικά έπεσα έξω. Είναι πολύ μεγάλη πατάτα και καμία σχέση με αρκετά πρωτότυπο και διασκεδαστικό πρώτο μέρος. Στο 2ο μέρος τα αστεία είναι κρύα και οι αναφορές στις ταινίες που σατυρίζει ανούσιες και χωρίς κανένα ενδιαφέρον.Αξιολόγηση 2/10