Ο 19χρονος Τόνι από το Μπρούκλιν ζει για το σαββατοκύριακο όπου είναι ο βασιλιάς της ντίσκο. Παρά όμως τις επιδέξιες χορευτικές του κινήσεις και μακριά από την πίστα, η ζωή του είναι ανιαρή και δύσκολη. Μόνο όταν αναλαμβάνει να εκπαιδεύσει τη Στέφανι στον χορό, αλλάζουν τα πράγματα, αλλά κι αυτό δεν μπορεί να αποτρέψει την τραγική διάσταση των ζωών τους.

Σκηνοθεσία:

John Badham

Κύριοι Ρόλοι:

John Travolta … Anthony ‘Tony’ Manero

Karen Lynn Gorney … Stephanie Mangano

Barry Miller … Bobby C.

Joseph Cali … Joey

Paul Pape … Double J.

Donna Pescow … Annette

Val Bisoglio … Frank Manero Jr.

Lisa Peluso … Linda Manero

Sam Coppola … Dan Fusco

Fran Drescher … Connie

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Norman Wexler

Παραγωγή: Robert Stigwood

Μουσική: Barry Gibb, Maurice Gibb, Robin Gibb, David Shire

Φωτογραφία: Ralf D. Bode

Μοντάζ: David Rawlins

Σκηνικά: Charles Bailey

Κοστούμια: Patrizia von Brandenstein

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Saturday Night Fever

Ελληνικός Τίτλος: Πυρετός το Σαββατόβραδο

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Πυρετός τα Μεσάνυχτα (1983)

Σεναριακή Πηγή

  • Άρθρο: Tribal Rites of the New Saturday Night του Nik Cohn.

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Όσκαρ πρώτου αντρικού ρόλου (John Travolta).
  • Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ταινίας (κωμωδία/μιούζικαλ), πρώτου αντρικού ρόλου (John Travolta) στην ίδια κατηγορία, μουσικής και τραγουδιού (How Deep Is Your Love).
  • Υποψήφιο για Bafta μουσικής και ήχου.

Παραλειπόμενα

  • Βασίστηκε σε ένα άρθρο του 1976 στο περιοδικό New York, όπου όμως στα μέσα των 1990 ο συντάκτης του παραδέχτηκε ότι ήταν φτιαχτό. Πρωτάρης τότε στο ρεπορτάζ, ο Nik Cohn δεν ήταν ικανός να αντιληφθεί την υποκουλτούρα της εποχής, και βάσισε τον Τόνι σε μια γνωριμία του με έναν αντίστοιχο της βρετανικής υποκουλτούρας.
  • Η Donna Pescow θεωρούνταν ιδανική, αλλά ταυτόχρονα και πολύ όμορφη για τον ρόλο. Έτσι, αναγκάστηκε να πάρει 18 κιλά για να παίξει, τα οποία έπειτα έχασε αμέσως. Επίσης, ξαναπήρε την μπρουκλινέζικη προφορά της που είχε χάσει από τις σπουδές της στην Ακαδημία Δραματικών Τεχνών του Μανχάταν.
  • Ο John G. Avildsen είχε υπογράψει να το σκηνοθετήσει, αλλά απολύθηκε τρεις βδομάδες πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα. Ο λόγος ήταν μια έντονη διαφωνία με τον παραγωγό. Παρόλα αυτά, στο δωμάτιο του Τόνι υπάρχει αφίσα του Ρόκυ, της μεγάλης επιτυχίας του Avildsen.
  • Η ταινία χαρακτηρίστηκε ως R στην πρώτη προβολή της, αλλά το 1979 ξαναβγήκε με νέο μοντάζ και PG χαρακτηρισμό στα 112 λεπτά.
  • Το 2017, βγήκε το 4K director’s cut στα 122 λεπτά για το Blu-Ray.
  • Κόστισε 3,5 εκατομμύρια δολάρια, αλλά έβγαλε 237,1. Η τεράστια επιτυχία εκτόξευσε την ντίσκο σε μουσική ευρείας κατανάλωσης, και έκανε το όνομα του Travolta διάσημο παντού.
  • Η ιστορία του Τόνι Μανέρο συνεχίζεται στο Πυρετός τα Μεσάνυχτα (1983), που όμως δεν είχε ανάλογη επιτυχία.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Ένα από τα πλέον εμπορικά σάουντρακ όλων των εποχών (νούμερο 1 παγκοσμίως και πάνω από 20 φορές πλατινένιο) και 6 βραβεία Grammy. Κύριοι υπεύθυνοι για αυτό ήταν το γκρουπ των Bee Gees, με τραγούδια όπως τα: Stayin’ Alive, How Deep Is Your Love, Night Fever, More Than a Woman, Jive Talkin’ (το συγκεκριμένο δεν ακούγεται επί του φιλμ), You Should Be Dancing. Ακούγονται όμως και άλλες επιτυχίες, όπως τα: Night on Disco Mountain (David Shire), Boogie Shoes (KC and the Sunshine Band), K-Jee (MFSB) και Disco Inferno (The Trammps).

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Χάρης Καλογερόπουλος

Έκδοση Κειμένου: 29/9/2014

Η θρυλική ταινία των 1970 (δια χειρός Τζον Μπάνταμ), που ταυτίστηκε με την ντίσκο υποκουλτούρα και τη μουσική των Bee Gees, δεν χρειάζεται διαπιστευτήρια. Μας ενδιαφέρει ωστόσο να επισημάνουμε ότι διαθέτει ένα καλό δεύτερο επίπεδο κοινωνικού στοχασμού. Ο ήρωας Τόνι Μανέρο θέλει να ξεφύγει από τη λαϊκή μοίρα, διψάει για κοινωνική ανέλιξη και η γέφυρα του Μπρούκλιν, στο οποίο ζει, τον χωρίζει από το ονειρεμένο Μανχάταν. Στο συντηρητικό, μικροαστικό περιβάλλον του, οι γυναίκες χωρίζονται σε καλές κοπέλες για γάμο και σε «τσούλες» για διασκέδαση. Έτσι, δεν ενδίδει στις προτάσεις της παρτενέρ του γιατί «μετά δεν θα τη σέβεται». Ο ερχομός, όμως, μιας κοπέλας από την άλλη μεριά της πόλης, με χορευτικές επιδιώξεις και προχωρημένο μυαλό, θα τον φέρει μπροστά στην αντιμετώπιση των φαντασιακών του παγίδων.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

29 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.