
Η Μέρα των Ηρώων
- Patriots Day
- 2016
- ΗΠΑ
- Αγγλικά, Μανδαρινικά, Αραβικά
- Αστυνομική, Δραματικό Θρίλερ, Ιστορική, Πολιτικό Θρίλερ
- 27 Απριλίου 2017
Την επομένη μιας ανείπωτης τρομοκρατικής πράξης, ο αστυνόμος Τόμι Σόντερς ενώνει τις δυνάμεις του με γενναίους επιζώντες, ανθρώπους που ανταποκρίθηκαν πρώτοι και ερευνητές σε μια κούρσα ενάντια του χρόνου για να βρεθούν οι βομβιστές πριν αυτοί χτυπήσουν εκ νέου. Αναμειγνύοντας τις ιστορίες του ειδικού πράκτορα Ρίτσαρντ ΝτεςΛοριέρς, του αστυνομικού επίτροπου Εντ Ντέιβις και αστυνόμου Τζέφρι Πάγκλιζ και της νοσοκόμας Κάρολ Σόντερς, παρακολουθούμε ένα χρονικό αγωνίας γύρω από τον πλέον πολύπλοκο ανθρωποκυνηγητό στην ιστορία της επιβολής του νόμου, που ακολούθησε το τρομακτικό χτύπημα του μαραθώνιου της Βοστόνης το 2013.
Σκηνοθεσία:
Peter Berg
Κύριοι Ρόλοι:
Mark Wahlberg … αστυνόμος Tommy Saunders
Kevin Bacon … πράκτορας Richard DesLauriers
John Goodman … αστυνομικός επίτροπος Ed Davis
J.K. Simmons … αστυνόμος Jeffrey Pugliese
Michelle Monaghan … Carol Saunders
Alex Wolff … Dzhokhar Tsarnaev
Michael Beach … κυβερνήτης Deval Patrick
James Colby … αστυνόμος William ‘Billy’ Evans
Melissa Benoist … Katherine Russell
Lana Condor … Li
Jimmy O. Yang … Dun Meng
Rachel Brosnahan … Jessica Kensky
Khandi Alexander … Veronica
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Peter Berg, Matt Cook, Joshua Zetumer
Στόρι: Peter Berg, Matt Cook, Paul Tamasy, Eric Johnson
Παραγωγή: Dorothy Aufiero, Dylan Clark, Stephen Levinson, Hutch Parker, Michael Radutzky, Scott Stuber, Mark Wahlberg
Μουσική: Trent Reznor, Atticus Ross
Φωτογραφία: Tobias A. Schliessler
Μοντάζ: Gabriel Fleming, Colby Parker Jr.
Σκηνικά: Tom Duffield
Κοστούμια: Virginia Johnson
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Patriots Day
- Ελληνικός Τίτλος: Η Μέρα των Ηρώων
Σεναριακή Πηγή
- Βιβλίο: Boston Strong των Casey Sherman, Dave Wedge.
Παραλειπόμενα
- Τρία ήταν τα σενάρια που προτάθηκαν σε σχέση με το ίδιο γεγονός για τον κινηματογράφο, με τα δύο εντέλει να γίνονται ταινίες. Το ένα ήταν φυσικά το συγκεκριμένο, και το άλλο το Stronger: Με τη Δύναμη της Ζωής (με τον Jake Gyllenhaal). Αυτό που δεν πέρασε θα βασίζονταν και πάλι στο βιβλίο Boston Strong, αλλά θα είχε πρωταγωνιστή τον Casey Affleck και σκηνοθέτη τον Daniel Espinosa.
- Εκτός από το βιβλίο, υλικό αντλήθηκε κι από την εκπομπή 60 Minutes του CBS, όντας βέβαια η ταινία μια παραγωγή της CBS Films.
- Αρχικά ο Mark Wahlberg ήταν αντίθετος στο να συμμετέχει σε αυτή την ταινία και απέρριψε τον ρόλο. Αλλά όταν διάβασε το σενάριο, συνειδητοποίησε ότι ήταν από τους λίγους ηθοποιούς που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στο να γίνει το φιλμ όπως πρέπει, αλλάζοντας την απόφαση του. Ακόμα περισσότερο, συμμετείχε και στην παραγωγή.
- Ενώ η αμερικανική κριτική ήταν θετική επί της ταινίας, ο βοστονέζικος τύπος είχε διαφορετική άποψη. Εκεί μίλησαν για ωραιοποίηση των γεγονότων, αλλά κι επικέντρωση του σεναρίου σε έναν χαρακτήρα που ήταν καθαρά μυθοπλαστικός.
Κριτικός: Δημήτρης Μπαμπούλης
Έκδοση Κειμένου: 7/3/2017
Η ταινία ακολουθεί τα γεγονότα της βομβιστικής επίθεσης στον μαραθώνιο της Βοστόνης που έγινε το 2013. Μέσω βασικών προσώπων που συμμετείχαν στην υπόθεση, μας δείχνει όλη την επιχείρηση που στήθηκε για να ανακαλύψουν τους υπαίτιους του τρομοκρατικού χτυπήματος.
Μια ταινία που ακολουθεί αρκετά πιστά τα στοιχεία που έχουν γίνει γνωστά για την υπόθεση και σου δίνει μια εικόνα για το τι συνέβη. Επίσης, ασχολείται επιφανειακά και με κάποιες ιστορίες ανθρώπων, οι οποίοι είχαν τραυματιστεί στην τρομοκρατική επίθεση, πράγμα που βοηθάει στο να μην καταλήξει τετριμμένη και βαρετή η υπόθεση της καταδίωξης των δραστών. Όλα αυτά όμως, ακόμη και η υπόθεση, επισκιάζονται σε μεγάλο βαθμό από τον χαρακτήρα της προπαγάνδας και του πατριωτισμού που προσπαθούν να προβάλλουν οι δημιουργοί στην ταινία. Τα σημεία τα οποία περιέχουν προπαγάνδα φτάνουν να είναι εντελώς αποκρουστικά για τον θεατή που τα αντιλαμβάνεται.
O σκηνοθέτης της ταινίας Πίτερ Μπεργκ προσπαθεί για ακόμη μία φορά, μετά το «Ο Μόνος Επιζών», να συγκινήσει και να προκαλέσει το έντονο πατριωτικό αίσθημα των ομοεθνών του, βασιζόμενος σε μια αποδεδειγμένη, αυτή τη φορά, αληθινή ιστορία. Με αυτό τον τρόπο ίσως να προσπαθεί να αποκομίσει θετικά σχόλια και να καλύψει μέσω του αισθήματος αρκετά τεχνικά του λάθη.
Όσον αφορά το τεχνικό κομμάτι, στη διάρκεια της ταινίας δεν δίνεται ιδιαίτερη βάση στην ανάπτυξη των χαρακτήρων και στο υπόβαθρό τους, παρά μόνο στη συμβολή τους στην υπόθεση, με αποτέλεσμα να μην τους γνωρίζει ποτέ ο θεατής. Όσο ρηχοί είναι οι χαρακτήρες, τόσο ρηχοί είναι και οι ηθοποιοί που τους υποδύονται χωρίς να γίνεται κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια ερμηνείας, ούτε από ονόματα όπως ο Κέβιν Μπέικον και ο Τζον Γκούντμαν, με μόνη εξαίρεση τον Τζ. Κ.Σίμονς, ο οποίος δεν είναι εντελώς αδιάφορος. Επίσης, η σκηνοθεσία είναι η κλασική που χρησιμοποιείται σε αυτού του είδους ταινιών, η οποία αγγίζει αυτή των ντοκιμαντέρ, καθώς γίνεται χρήση πραγματικών εικόνων και βίντεο παράλληλα με αυτά του σκηνοθέτη.
Συνεπώς, το «Patriots Day» αποδεικνύεται τελικά μια προπαγανδιστική ταινία, πράγμα που γίνεται εύκολα αντιληπτό στα λόγια των πραγματικών πρωταγωνιστών των τότε γεγονότων στο τέλος. Επιπλέον, ακόμη κι αθέλητα η ταινία δείχνει πως μόνο αυτός είναι ο σκοπός της, αφού δεν είναι ιδιαίτερα προσεγμένη δομικά και τεχνικά, και η γενικότερη εικόνα της δίνει την εντύπωση μιας επιφανειακής δουλειάς.
Βαθμολογία:
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 3/12/2017
Κανείς δεν είπε ότι όλες οι προπαγάνδες είναι και κακογυρισμένες. Επίσης, κανείς δεν είπε ότι μια τέτοια ταινία δεν έχει τις ευκαιρίες να πατήσει πάνω σε αληθινά γεγονότα, τέτοια μάλιστα που δείχνουν να τη δικαιώνουν. Μα το να αγκαλιάσεις τη μία άκρη επειδή η άλλη αποκαλύπτει τη μαυρίλα της, απλά πηγαίνεις από το ένα άκρο στο άλλο, ξεχνώντας (ηθελημένα;) ότι η αλήθεια είναι πάντα στη μέση. Έτσι, η ταινία του Πίτερ Μπεργκ, ενός σκηνοθέτη με καλή διαγωγή επί του αμερικανικού πατριωτισμού, μπορεί να εκληφθεί από τη μία ως μια ορθά και παραδοσιακά φιλμαρισμένη ταινία «καταστροφής», αλλά από την άλλη είναι αδύνατον να προσπεραστούν όλες αυτές οι φανφάρες περί της ανωτερότητας της αμερικανικής φυλής. Εντέλει, σε εκείνο το τραγικό γεγονός του μαραθωνίου της Βοστόνης, θρηνούμε αθώους ανθρώπους ή εν δυνάμει στρατιώτες μιας υπερδύναμης;
Βαθμολογία: