Ο Θανάσης αδυνατεί να ξεπληρώσει το χρέος του στον Στέλιο. Όταν μαθαίνει πως κι ο Αποστόλης βρίσκεται στην ίδια θέση, του ζητά να συμμαχήσουν για να πετύχουν μια καλύτερη συμφωνία με τον Στέλιο. Κι ενώ βρίσκει κι άλλους πρόθυμους να τον ακολουθήσουν, δύο νεαροί μικροεγκληματίες φτάνουν στην πόλη για να εκφοβίσουν αυτούς που χρωστούν στον τοκογλύφο.

Σκηνοθεσία:

Δημήτρης Κανελλόπουλος

Κύριοι Ρόλοι:

Δημήτρης Λάλος … Θανάσης

Άρης Σερβετάλης … Αποστόλης

Γιάννης Βασιλώττος … Σωτήρης

Λευτέρης Πολυχρόνης … Παραδίσης

Δημήτρης Λιόλιος … Βαγγέλης

Δημήτρης Ξανθόπουλος … Μιχάλης

Κωνσταντίνος Σειραδάκης … Μήτσος

Κίμωνας Κουρής … Σβίγκος

Γιώργος Βαλαής … Στέλιος

Βιβή Πέτση … Γεωργία

Δήμητρα Κούζα … Μαρία

Armando Dauti … Κωστής

Βασίλης Βασιλάκης … Μάκης

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Δημήτρης Κανελλόπουλος

Παραγωγή: Κωνσταντίνα Σταυριανού, Ελίνα Ψύκου

Μουσική: Dejan Pejovic

Φωτογραφία: Στέλιος Πίσσας

Μοντάζ: Μυρτώ Καρρά

Σκηνικά: Μάχη Αρβανίτη

Κοστούμια: Χριστίνα Λαρδίκου

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Αγέλη Προβάτων
  • Διεθνής Τίτλος: Pack of Sheep

Κύριες Διακρίσεις

  • Βραβείο κοινού στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
  • Βραβείο δεύτερου αντρικού ρόλου (Άρης Σερβετάλης) στα βραβεία Ίρις. Υποψήφιο για καλύτερη ταινία, σκηνοθεσία, πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη, σενάριο, πρώτο αντρικό ρόλο (Δημήτρης Λάλος), φωτογραφία, μοντάζ, σκηνικά και ήχο .

Παραλειπόμενα

  • Μεγάλου μήκους σκηνοθετικό ντεμπούτο για τον Δημήτρη Κανελλόπουλο, που πέρα από κάποιες μικρού μήκους σκηνοθεσίες, ενεργοποιείται κυρίως στην ηχοληψία.
  • Γιάννης Βασιλώττος, Λευτέρης Πολυχρόνης και Βιβή Πέτση σε πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση.
  • Αλβανικά και σερβικά κεφάλαια βοήθησαν στην παραγωγή. Το συνολικό μπάτζετ ήταν στα 580 χιλιάδες ευρώ.
  • Με 4.602 εισιτήρια, ήρθε στην 6η θέση ανάμεσα στις ελληνικές ταινίες της χρονιάς.

Κριτικός: Φίλιππος Χατζίκος

Έκδοση Κειμένου: 4/12/2021

Αδυνατώντας να εξυπηρετήσει το χρέος του προς έναν τοπικό παράγοντα, ένας γεωπόνος αποφασίζει να συνασπιστεί με τους υπόλοιπους οφειλέτες του ίδιου δανειστή προκειμένου να θέσουν από κοινού τους όρους τους έναντι των ληστρικών επιτοκίων του. Η αντιμετώπιση των μπράβων του τοκογλύφου που έρχονται να εισπράξουν τα οφειλόμενα θα αποτελέσει αίνιγμα για την άμαθη ομάδα, με την κατάσταση να παίρνει σύντομα αναπάντεχη τροπή.

Ο Δημήτρης Κανελλόπουλος τοποθετεί την ταινία του στα βάθη της ελληνικής υπαίθρου. Αιχμαλωτίζοντας με επιτυχία το κλίμα μιας μικρής πόλης που μοιάζει να τελεί σε νεκρική ακαμψία, φτιάχνει ένα ιδιότυπο γουέστερν α λα ελληνικά, ποντάροντας στη χημεία της πρωταγωνιστικής του ομάδας (με μπροστάρη τον πειστικότατο Δημήτρη Λάλο) και στο απόκοσμο της φύσης που περιβάλλει τη δράση. Θυμίζοντας κάτι από τη δύσκαμπτη αύρα της επαρχίας του «Βασιλιά», η «Αγέλη Προβάτων» αποδιώχνει εξαρχής κάθε τι λαμπερό μπορεί να έχει η απεικόνιση της βίας.

Σ’ έναν χώρο όπου τίποτα δεν παραμένει στη σφαίρα του ιδιωτικού, όπου όλοι γνωρίζουν τα πάντα για όλους, η συγκρότηση της ομάδας (ή αγέλης κατά τον τίτλο) θα βασιστεί πάνω σε ένα κοινό έδαφος το οποίο μοιάζει ναρκοθετημένο από την πρώτη στιγμή. Ο κοινός τόπος των vigilantes δεν είναι τόσο οι οφειλές, όσο η επίκληση σε ένα φαύλο αίσθημα ανδρικής τιμής και αυτοκυριαρχίας που κάνει ο αυτόκλητος αρχηγός. Και αποδεικνύεται πολύ σαθρός για να στεγάσει της εσωτερικές αντιφάσεις αυτής της συμμαχίας.

Οι αντιήρωες έρχονται αντιμέτωποι με τους μπράβους, που αποτελούν την άλλη όψη του ίδιου νομίσματος. Δύο ξεπεσμένοι ψευτοπαλικαράδες, απρόθυμοι νταήδες απέναντι σε ανθρώπους από τους οποίους ελάχιστα διαφέρουν οι ίδιοι. Παραδομένοι από το δικό τους μετερίζι σε μια κατάσταση όπου η ηττημένη αρρενωπότητα όλων όσων εμπλέκονται σαρώνει τα πάντα.

Παρότι όμως ο έλληνας δημιουργός φιλοτεχνεί με υπόκωφη ένταση την ατμόσφαιρα που θυμίζει ένα επαρχιώτικο νουάρ και οδηγεί την ιστορία σε μια καλοφτιαγμένη σεκάνς ξεκαθαρίσματος εντός ενός απειλητικού δάσους, πολλές από τις σεναριακές επιλογές του απορρυθμίζουν τελικώς το φιλμ. Η αυθεντικότητα των διαλόγων (σημαντικό κατόρθωμα για μια ελληνική ταινία που εκτυλίσσεται στην περιφέρεια) δεν αρκεί για να διασώσει την αμηχανία στην εκτύλιξη της πλοκής που μοιάζει να στηρίζεται σε αρκετές βολικές επιλογές. Μοιραία, η ταινία δείχνει να μένει από καύσιμα, αφού οι θεματικές της μοιάζουν να εξαντλούνται αρκετά πριν την τελική στροφή. Παρόλα αυτά, η «Αγέλη Προβάτων» θα πρέπει να θεωρηθεί μια φιλότιμη προσπάθεια και μια σπάνια απόπειρα κίνησης εντός των ορίων του ιδιόμορφου ελληνικού γουέστερν.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

24 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *