Ο Μαρκ και η Κέλι Ράντνερ είναι ένα καθωσπρέπει ζευγάρι που ζει σε μια καθωσπρέπει συνοικία των προαστίων. Η ζωή τους κυλάει ήρεμα και μεγαλώνουν το μωρό τους, ώσπου ακριβώς απέναντι τους έρχεται κι εγκαθίσταται μια αδελφότητα φοιτητών. Αρχικά, το ζευγάρι βλέπει ευχάριστα τους νέους «cool» γείτονες, ώσπου σταδιακά η ζωή τους γίνεται μια σκέτη κόλαση.

Σκηνοθεσία:

Nicholas Stoller

Κύριοι Ρόλοι:

Seth Rogen … Mac Radner

Zac Efron … Teddy Sanders

Rose Byrne … Kelly Radner

Christopher Mintz-Plasse … Scoonie Schofield

Dave Franco … Pete Regazolli

Ike Barinholtz … Jimmy Blevins

Carla Gallo … Paula Faldt

Craig Roberts … Gary ‘Assjuice’

Jerrod Carmichael … Garfield ‘Garf’

Lisa Kudrow … πρύτανης Carol Gladstone

Hannibal Buress … αστυνόμος Watkins

Halston Sage … Brooke Shy

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Andrew Jay Cohen, Brendan O’Brien

Παραγωγή: Evan Goldberg, Seth Rogen, James Weaver

Μουσική: Michael Andrews

Φωτογραφία: Brandon Trost

Μοντάζ: Zene Baker

Σκηνικά: Julie Berghoff

Κοστούμια: Leesa Evans

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Neighbors
  • Ελληνικός Τίτλος: Ανυπόφοροι Γείτονες
  • Διεθνής Εναλλακτικός Τίτλος: Bad Neighbours

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Παραλειπόμενα

  • Πριν ακόμα βρεθεί κάποιο στούντιο να το αναλάβει, κι ενώ δεν υπήρχε καν έτοιμο σενάριο (παρά μόνο στόρι), ο Seth Rogen και ο Zac Efron είχαν ήδη προσεγγισθεί για τους πρώτους ρόλους. Τη μάχη την έδωσαν η Universal με τη New Line Cinema, με τελικό νικητή την πρώτη, και με τη συγγραφή του σεναρίου να ξεκινάει από αυτό το στάδιο.
  • Οι δύο σεναριογράφοι εμπνεύστηκαν το θέμα τους από τον φόβο που είχαν για την ενηλικίωση (αμφότεροι έκαναν εδώ το ντεμπούτο τους στο σινεμά). Το αρχικό τους στόρι όμως ήθελε τον χαρακτήρα του Rogen να συνυπάρχει με μια κολεγιακή αδελφότητα. Ο Nicholas Stoller το βρήκε αυτό πολύ κοντινό με το Σχολικές Αναμνήσεις (Old School) του 2003 και του άλλαξε τελείως την κατεύθυνση του.
  • Αρχικά ήταν να τιτλοφορηθεί ως Townies.
  • Όλοι οι ηθοποιοί δέχτηκαν περικοπές μισθού για να βοηθήσουν τη δημιουργία της ταινίας, και ιδιαίτερα οι δύο πρωταγωνιστές.
  • Οι Nick Offerman και Megan Mullally είχαν μια γκεστ συμμετοχή ως γονείς του Σκούνι, αλλά η σκηνή κόπηκε στο μοντάζ.
  • Τα γυρίσματα διήρκησαν μόλις 38 ημέρες.
  • Για κάποιες εκτός των ΗΠΑ διανομές (Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Μεγάλη Βρετανία και Ολλανδία), ο τίτλος άλλαξε σε Bad Neighbours, ώστε να μην υπάρχει σύγχυση με την πετυχημένη σαπουνόπερα από την Αυστραλία (στις ΗΠΑ η σειρά δεν είχε καμία επιτυχία).
  • Απίθανη η εισπρακτική πορεία, με έσοδα 270,7 εκατομμύρια δολάρια, κι ενώ το φιλμ κόστισε μόλις 18.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 6/5/2014

Συμπαθητικά ξεκίνησε την καριέρα του ο Nicholas Stoller, αλλά ταινία με ταινία υποκύπτει ολοένα και σε περισσότερες συμβάσεις. Και μη μου πείτε ότι η πρόκληση στη χολιγουντιανή κωμωδία δεν αποτελεί εδώ και χρόνια σύμβαση! Ποντάροντας στο λεγόμενο «σκατολογικό χιούμορ», το φιλμ είναι φίσκα στη βωμολοχία και την προκλητική εικόνα, ακόμα ένας διάδοχος των αδελφών Farrelly, αλλά κι ενός σωρού ταινιών από τα τέλη των 1970 έως σήμερα. Κι εκεί έγκειται το μεγαλύτερο πρόβλημα του φιλμ: είναι τραγικά κλισέ. Το κείμενο των δύο πρωτάρηδων σεναριογράφων περικλείεται από ένα τόσο κοινότυπο στόρι, που προσωπικά με αγανάκτησε. Υπάρχει μια δόση περισσότερης πρωτοτυπίας σε επιμέρους διαλόγους (όλους από το «καθωσπρέπει» ζευγάρι), αλλά και κάνα-δύο αστεία που δεν αποτυγχάνουν, κυρίως αυτό με τις «εκτοξεύσεις». Αλλά τι να το κάνεις όταν αυτό που επιδιώκει να ονομαστεί καινό, είναι πιο παλιό κι από τον μπαμπά Belushi…

Ο Seth Rogen δεν θυσιάζει τον εαυτό του στην όλη μετριότητα και παρασύρει τη Rose Byrne σε ένα ταιριαστό ντουέτο. Μαζί, αγγίζεται και μια εικόνα του σύγχρονου νέου στην ενήλικη πια ζωή του, αλλά όχι κι ότι το σενάριο ασχολείται ιδιαίτερα με τη σατιρική πλευρά της όλης κατάστασης. Από την άλλη, όλοι οι φοιτητές, που λογικά θα ήταν η παλαβή πλευρά του νομίσματος, είναι βαρετοί, με μπροστάρη έναν Zac Efron που νομίζει ότι παίζει σε δράμα. Μάλιστα, η επιμέρους ιστοριούλα ανάμεσα σε αυτόν και τον Dave Franco παρασέρνει προς το φινάλε την ταινία σε ολοένα και βαρετότερες καταστάσεις. Ο Stoller μοιάζει να έχει θέμα και ως προς την προσέγγιση της σύγχρονης νεολαίας, πλάθοντας κάτι που μοιάζει με παλιότερη γενιά, παρά με κάτι το εξελιγμένο, ακόμα και τεχνολογικά. Οι φίλοι των διαδόχων των Farrelly μπορούν να βρουν εδώ στοιχεία ικανοποίησης, αλλά κι αυτοί μάλλον θα συμφωνήσουν πως κάτι έχει χαθεί στην πορεία…

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

16 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *