
Ο Στέφανος Αυγερινός είναι ένας άσημος υπάλληλος του ληξιαρχείου, που αποφασίζει να περάσει μόνος του τις λιγοστές μέρες της άδειας του στον Πόρο. Για κακή του τύχη, όμως, στο νησί περιμένουν την άφιξη του συνονόματού του διάσημου ποιητή, γνωστού για τις επιδόσεις του στο “ασθενές φύλο”.
Σκηνοθεσία:
Ορέστης Λάσκος
Κύριοι Ρόλοι:
Θανάσης Βέγγος … Στέφανος Αυγερινός
Κώστας Κακκαβάς … Στέφανος Αυγερινός
Ντίνα Τριάντη … Έλλη Παπαχριστοπούλου
Αθηνά Μερτύρη … Ερατώ
Περικλής Χριστοφορίδης … ο ξενοδόχος
Έφη Οικονόμου … Λίνα Παπαδοπούλου
Ζαννίνο … Αγαθοκλής Καραμουρτζούκος
Άγγελος Θεοδωρόπουλος … Άγγελος Στρείδης
Παναγιώτης Καραβουσιάνος … Τζακ
Χριστίνα Αποστόλου … Χριστίνα Κυπαρισσοπούλου
Μιρέλλα Τσάρου … Αντιγόνη
Φρατζέσκα Ευαγγελινού … Μαρίκα
Σόφη Ζαννίνου … ανιψιά της Ερατώς
Ντέπη Γεωργίου … ανιψιά της Ερατώς
Γιάννης Μωραΐτης … καφετζής
Δημήτρης Κατσούλης … γκρουμ
Μαίρη Λίντα … τραγουδίστρια
Μανώλης Χιώτης … τραγουδιστής
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Ναπολέων Ελευθερίου
Παραγωγή: Κώστας Στράντζαλης
Φωτογραφία: Γιώργος Τσακίρης
Μοντάζ: Γιώργος Τσαούλης
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μη αρκούντα στοιχεία.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Τύφλα Νάχη ο Μάρλον Μπράντο
- Διεθνής Τίτλος: Marlon Brando Doesn’t Even Come Close
- Ελληνικός Τίτλος: Ο Βέγγος Ερωτιάρης
- Εναλλακτικός Τίτλος: Ο Βέγγος και τα Μανούλια του
- Εναλλακτικός Τίτλος: Τύφλα να’χει ο Μάρλον Μπράντο
Σεναριακή Πηγή
- Θεατρικό: Ο Καρδιοκλέφτης του Ναπολέοντα Ελευθερίου.
Παραλειπόμενα
- Μία από τις λίγες ελληνικές ταινίες της δεκαετίας του 1960 που γυρίστηκαν εξολοκλήρου σε φυσικά σκηνικά. Ό,τι βλέπουμε είναι στον Πόρο (κυρίως στο ξενοδοχείο Χρυσή Αυγή -το σημερινό Golden View) και όχι σε κάποιο στούντιο.
- Με 230.117 εισιτήρια, ήρθε στη 16η θέση ανάμεσα σε 92 ελληνικές ταινίες της σαιζόν.
Μουσικά Παραλειπόμενα
- Μαίρη Λίντα και Μανώλης Χιώτης ερμηνεύουν μαζί το Δεν σε Ρωτώ για τ’ Όνομά σου και το Τέτοια Χαρά Δεν θα τη Βρεις.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 11/12/2015
Ίσα που ο αείμνηστος Θανάσης Βέγγος ξεκίνησε να δείχνει τα δόντια του στην παλαβή κωμωδία, κι εδώ έχουμε την πιο χαρακτηριστική του πρώιμη περίπτωση. Δεν είναι τόσο που ο μεγάλος κωμικός είναι ξεσαλωμένος, αλλά το όλο στόρι, κατά τα άλλα τετριμμένο, ξεσαλώνει μαζί του. Παρότι έχουμε σημεία με τον Κώστα Κακκαβά και την Ντίνα Τριάντη που μάλλον θα θέλαμε να προσπεράσουμε με το τηλεκοντρόλ, έχουμε κι αυτά όπου ο Βέγγος είναι το επίκεντρο σεξουαλικού παροξυσμού και το γέλιο εκεί είναι άφθονο. Ειδικά η παρουσία της Αθηνάς Μερτύρη καταγράφεται ως κλασική, με τη γνωστή «ποιητική» ατάκα «ήσυχο, ήσυχο το ποταμάκι» να μνημονεύεται ακόμα και σήμερα. Αν, από την άλλη, βγάζαμε τον Βέγγο και βάζαμε στη θέση του οποιαδήποτε άλλον κωμικό, ακόμα και καλό, ταινία δεν θα είχαμε…
Βαθμολογία: