Στη Βιέννη του 1820, η Μαντώ Μαυρογένους συνάντα μια ομάδα ελλήνων φοιτητών και μιλάνε για την επανάσταση που πρόκειται να γίνει. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, ο θείος της τη μυεί στη Φιλική Εταιρεία. Η Μαντώ πουλά την προίκα της και εξοπλίζει δικό της καράβι και στρατό με σκοπό να βοηθήσει την επανάσταση. Γνωρίζει τον ηγέτη της Φιλικής Εταιρείας, Δημήτριο Υψηλάντη, και δημιουργεί σχέση μαζί του, αλλά συναντά τις αντιρρήσεις των πολιτικών αρχηγών του αγώνα, και κυρίως του Ιωάννη Κωλέττη που φοβάται μήπως οι δυο νέοι θελήσουν να γίνουν οι πρώτοι βασιλείς του νέου έθνους. Για να διαλύσει τη σχέση τους, χρησιμοποιεί την όμορφη ζωγράφο Νίκη Καλογερά, που μόλις ήρθε από το Παρίσι.

Σκηνοθεσία:

Κώστας Καραγιάννης

Κύριοι Ρόλοι:

Τζένη Καρέζη … Μαντώ Μαυρογένους

Πέτρος Φυσσούν … πρίγκιπας Δημήτριος Υψηλάντης

Άλκης Γιαννακάς … Σάλας

Ελένη Ερήμου … Νίκη Καλογερά

Σταύρος Ξενίδης … Ιωάννης Κωλέττης

Λαυρέντης Διανέλλος … γερο-μάντης

Γιώργος Μοσχίδης … Δρ Αφεντάκης

Κάκια Παναγιώτου … Ζαχαράτη Μπάτη

Θόδωρος Έξαρχος … πάτερ Μαύρος

Αθηνόδωρος Προύσαλης … Κωνσταντής

Δημήτρης Μπισλάνης … καπετάνιος

Μίλτος Κοντέας … Νικόλας

Ντίνος Καρύδης … Leon Barat

Τιτίκα Βλαχοπούλου … Ειρήνη

Τίμος Περλέγκας … οπλαρχηγός

Θάνος Παπαδόπουλος … συναγωνιστής

Δημήτρης Παπαγιάννης … γραμματέας

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Νίκος Καμπάνης, Κώστας Καραγιάννης

Παραγωγός: Κώστας Καραγιάννης, Αντώνης Καρατζόπουλος

Μουσική: Κώστας Καπνίσης

Φωτογραφία: Βασίλης Βασιλειάδης

Μοντάζ: Ανδρέας Ανδρεαδάκης

Σκηνικά: Πέτρος Καπουράλης

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μη αρκούντα στοιχεία.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Μαντώ Μαυρογένους
  • Διεθνής Τίτλος: Manto Mavrogenous

Παραλειπόμενα

  • Προηγήθηκε το 1959 η θεατρική εκδοχή του Γεωργίου Ρούσσου ως βιογραφία της εθνικής ηρωίδας, με τίτλο Μαντώ Μαυρογένους: Προδομένος Λαός. Η Μαίρη Αρώνη ήταν εκεί στον ομώνυμο ρόλο και ο Ανδρέας Μπάρκουλης σε αυτόν του Υψηλάντη. Το ίδιο έργο ανέβηκε και μετά την πτώση της χούντας, αυτή τη φορά με την Αλίκη Βουγιουκλάκη πρωταγωνίστρια, και τον Νικήτα Τσακίρογλου ως Υψηλάντη.
  • Το χαμηλό μπάτζετ δεν επέτρεψε μια παραγωγή στα πρότυπα του Παπαφλέσσα, και για αυτό δεν υπάρχουν εκτενείς μάχες.
  • Σε πολύ μικρούς ρόλους εμφανίζονται και οι: Μάκης Δεμίρης, Γιώργος Κυριακίδης, Γιάννης Φύριος, Ρίτα Άντλερ, Αντώνης Αντωνίου.
  • Με 201.626 εισιτήρια, ήρθε 20η ανάμεσα στις ελληνικές ταινίες της περιόδου 1971-72.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 13/3/2011

Υπάρχει η «ηρωική» οπτική με την οποία μπορείς να ξεκαρδιστείς στα γέλια. Η παραγωγή δεν είναι κάτι το σπουδαίο και το σενάριο «τραβάει κουπί» πάνω στα τετριμμένα που μαθαίνουμε στο σχολείο, παρά αναζητά ιστορικές αλήθειες. Η Τζένη Καρέζη όμως γράφει δική της ιστορία ως Μαντώ Μαυρογένους, ικανή να σε σκιάξει με το βλέμμα της. Είναι από τα λίγα ελληνικά ηρωικά έργα που μπορεί να σε συγκινήσουν, και σε αυτό φυσικά βοηθάει ο έρωτας των δύο ηρώων και η τελική σκηνή. Πλούσιο και το επιτελείο ηθοποιών, όπως συνηθίζονταν στις αντίστοιχες παραγωγές, αλλά ενώ αυτόνομα ο καθένας κάνει καλή δουλειά, ως σύνολο δεν έχεις αυτή την ταινία ερμηνειών που θα ξεκολλούσε το χολωμένο δράμα.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

9 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *