Ο Άιβάν Λοκ έχει εργαστεί πολύ σκληρά για να χτίσει μια καλή ζωή. Σήμερα, αυτή η ζωή καταρρέει γύρω του. Μπροστά στη μεγαλύτερη πρόκληση της καριέρας του, ο Άιβαν δέχεται ένα τηλεφώνημα που ξεκινάει μια σειρά γεγονότων που αναστατώνουν τη δουλειά του, την οικογένεια του, την ψυχή του. Τα επόμενα 90 λεπτά θα είναι μια κούρσα ενάντια στον χρόνο.

Σκηνοθεσία:

Steven Knight

Κύριοι Ρόλοι:

Tom Hardy … Ivan Locke

Olivia Colman … Bethan Maguire (φωνή)

Ruth Wilson … Katrina Locke (φωνή)

Andrew Scott … Donal (φωνή)

Ben Daniels … Gareth (φωνή)

Tom Holland … Eddie Locke (φωνή)

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Steven Knight

Παραγωγή: Guy Heeley, Paul Webster

Μουσική: Dickon Hinchliffe

Φωτογραφία: Χάρης Ζαμπαρλούκος

Μοντάζ: Justine Wright

Κοστούμια: Nigel Egerton

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Locke

Ελληνικός Τίτλος: Σε Λάθος Χρόνο

Κύριες Διακρίσεις

  • Βραβείο μοντάζ στα Ευρωπαϊκά Βραβεία. Υποψήφιο για σκηνοθεσία, αντρική ερμηνεία (Tom Hardy) και σενάριο.

Παραλειπόμενα

  • Όλη η ταινία είναι υπό την οπτική εντός ενός BMW X5, και με μοναδικό ερμηνευτικό ρόλο τον Tom Hardy.
  • Ο Tom Hardy γύρισε όλη του συμμετοχή μέσα σε 6 ημέρες. Αλλά δεν ήταν ένα συνηθισμένο γύρισμα, αφού κάθε βράδυ η ταινία γυρίζονταν δύο φορές, υπό τη μορφή μονόπλανου, αλλά και με τρεις κάμερες μόνιμα ανοιχτές. Οι υπόλοιποι ηθοποιοί που απλά ακούγονται από τηλέφωνο, βρίσκονταν σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου.
  • Το κρυολόγημα του ήρωα γράφτηκε επί τόπου στο σενάριο, επειδή έτυχε να κρυολογήσει ο ηθοποιός.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Γιώργος Δαβίτος

Έκδοση Κειμένου: 25/2/2014

Δεν μπορώ να πιστέψω ότι παρακολούθησα για 85 λεπτά έναν άνδρα να οδηγεί το αυτοκίνητο του το βράδυ και δεν βαρέθηκα. Δεν υπάρχει ουσιαστικά κανένας λόγος να αποκαλύψω περισσότερες λεπτομέρειες για την πλοκή του «Locke», αφού η μισή διασκέδαση της ταινίας είναι η ανακάλυψη του τι συμβαίνει στη ζωή του Ivan (ο κεντρικός χαρακτήρας), μέσω της αδιάκοπης ροής τηλεφωνικών κλήσεων που κάνει και δέχεται στον δρόμο, ενώ η άλλη μισή προέρχεται από την παρακολούθηση ενός ανθρώπου, απομονωμένου στον μικρό χώρο ενός αυτοκινήτου καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει μυριάδες ζητήματα.

Έχοντας πάντα στο μυαλό του τον Tom Hardy για τον πρωταγωνιστικό ρόλο, το έργο είναι γραμμένο και σκηνοθετημένο από τον Steven Knight (υποψήφιος για Όσκαρ σεναρίου για το «Βρώμικα Όμορφα Πράγματα») και δεν είναι τίποτα περισσότερο ή λιγότερο από ενενήντα υπνωτικά λεπτά ενός ηθοποιού σε ένα αυτοκίνητο καθώς οδηγεί και μιλάει με διάφορους ανθρώπους. Χάρη στη μαεστρία τόσο του Hardy ερμηνευτικά όσο και του Knight σκηνοθετικά, η ταινία είναι ένα συγκλονιστικό δράμα με επίκεντρο έναν πολύπλοκο χαρακτήρα και μια αφήγηση που αποφεύγει κλισέ, διαθέτει χιούμορ και βρίθει ειλικρινής συγκίνησης.

Χωρίς να έχει ανάγκη τα φίδια και την άμμο του «Buried», τον ωκεανό του «Όλα Χάθηκαν» ή το ξέφρενο μοντάζ του Joel Schumacher στο «Τηλε…Φονικός Θάλαμος», η πιο απλή ιδέα γίνεται στα επιδέξια χέρια του Knight μια ποιητική κι έντονα συναρπαστική μελέτη ενός χαρακτήρα και μια σύγχρονη παραβολή της τιμής και των συνεπειών. Μεγάλο μερίδιο της επιτυχίας του έργου επιμερίζεται ο Tom Hardy, που χάρη στον νατουραλισμό του, οποιαδήποτε έκφραση ή κίνηση διαθέτει τεράστια σημασία στη σκιαγράφηση της προσωπικότητα του κεντρικού χαρακτήρα. Μια άψογη, οσκαρικών διαστάσεων ερμηνεία από όποια πλευρά κι αν το δεις. Πέρα από τον Hardy, υπάρχει μια πληθώρα θαυμάσιων άγγλων ηθοποιών, όπως οι Olivia Colman, Ben Daniels και Ruth Wilson, που κάνουν καταπληκτική δουλειά ως φωνές στην άλλη άκρη του τηλεφώνου, ενώ τέλος εύσημα πρέπει να δοθούν στον Χάρη Ζαμπαρλούκο (φωτογραφία) και τον Justine Wright (μοντάζ) που βοήθησαν ώστε μια ταινία γυρισμένη σε ένα αυτοκίνητο να είναι τόσο απολαυστική.

Εντέλει, το «Locke» είναι ένα συμπαγές επιβλητικό δράμα, γραμμένο, σκηνοθετημένο, παιγμένο κι επιμελημένο με φινέτσα. Κάθε πτυχή του μπορεί να υπερηφανεύεται για τη δημιουργία μιας μοναδικής και μαγευτικής ταινίας με ψυχή στα θεμέλια της.

Βαθμολογία:


Κριτικός: Χάρης Καλογερόπουλος

Έκδοση Κειμένου: 15/3/2015

Σπάνια περίπτωση ταινίας, όπου ένας άνθρωπος στο τιμόνι του αυτοκινήτου του μιλά απ’ το κινητό με κόσμο και… τίποτα άλλο, με αποτέλεσμα συγκλονιστικό. Αυτό που παρακολουθούμε είναι, σε πρώτο επίπεδο, το δράμα της επικοινωνίας με τους άλλους με την ίδια φόρτιση και βαρύτητα όπως αν ήταν όλοι μπροστά μας. Σε δεύτερο επίπεδο, είναι μια περιπέτεια του ανθρώπου που «ορίζει και φυλάει Θερμοπύλες», με το «ορίζει» να πλουτίζει το δραματικό επίπεδο. Ο Τομ Χάρντι δίνει ρέστα εσωτερικής ερμηνείας, πάνω σε ένα σενάριο σοφά μελετημένο απ’ τον ούτως ή άλλως δυνατό βρετανό σεναριογράφο Στίβεν Νάιτ («Eastern Promises» του Κρόνεμπεργκ), που αυτή τη φορά αναλαμβάνει και τη σκηνοθεσία. Τα 85 λεπτά του φιλμ, μέσα στο αυτοκίνητο, περνάνε χωρίς να το καταλάβεις και κρατώντας σε αιχμάλωτο αυτής της πορείας, κυριολεκτικά και μεταφορικά.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

10 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *