Ένα νεαρό κορίτσι που είναι παθιασμένο με το σχέδιο μόδας, βρίσκει έναν μυστηριώδη τρόπο να μεταφέρεται στη δεκαετία του 1960, όπου συναντάει έναν φιλόδοξο τραγουδιστή. Όμως το περιβόητο «swinging-London» των ‘60 είναι πολύ διαφορετικό απ’ ό,τι ξέρουμε, και οι συνέπειες από το ταξίδι στον χρόνο είναι ολέθριες.

Σκηνοθεσία:

Edgar Wright

Κύριοι Ρόλοι:

Thomasin McKenzie … Eloise ‘Ellie’ Turner

Anya Taylor-Joy … Sandie

Matt Smith … Jack

Diana Rigg … Δις Collins

Rita Tushingham … Margaret ‘Peggy’ Turner

Terence Stamp … ο γκριζομάλλης τζέντλεμαν

Michael Ajao … John

Jessie Mei Li … Lara

Synnove Karlsen … Jocasta

James Phelps … Charles

Oliver Phelps … Ben

Margaret Nolan … μπαργούμαν

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Edgar Wright, Krysty Wilson-Cairns

Στόρι: Edgar Wright

Παραγωγή: Tim Bevan, Eric Fellner, Nira Park, Edgar Wright

Μουσική: Steven Price

Φωτογραφία: Chung-hoon Chung

Μοντάζ: Paul Machliss

Σκηνικά: Marcus Rowland

Κοστούμια: Odile Dicks-Mireaux

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Last Night in Soho
  • Ελληνικός Τίτλος: Συνέβη στο Σόχο

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Bafta καλύτερης βρετανικής ταινίας και ήχου.

Παραλειπόμενα

  • Η Thomasin McKenzie άφησε το Top Gun: Maverick για να πρωταγωνιστήσει εδώ.
  • Πρώτη ταινία του Edgar Wright με γυναίκα στον κεντρικό ρόλο.
  • Τυχαίνει να είναι το κύκνειο άσμα για δύο βρετανίδες ερμηνεύτριες που έλαμψαν μέσα στα 1960. Την Diana Rigg και τη Margaret Nolan.
  • Ο Edgar Wright δήλωσε ως επιρροές του την Αποστροφή του Roman Polanski και το Μετά τα Μεσάνυχτα του Nicolas Roeg.
  • Τα γυρίσματα είχαν ολοκληρωθεί μέσα στο 2019, και η διανομή είχε ανακοινωθεί για τον Σεπτέμβριο του 2020. Η πανδημία όμως προκάλεσε την αναβολή κυκλοφορίας για ένα έτος.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Η Anya Taylor-Joy ερμηνεύει το κλασικό Downtown (Petula Clark) ειδικά για την ταινία.

Κριτικός: Δημήτρης Μπαμπούλης

Έκδοση Κειμένου: 29/10/2021

Η Ελοΐζ είναι μια νεαρή κοπέλα που έχει μεγαλώσει στην επαρχία και έχει απίστευτη αδυναμία στην εποχή και τη μουσική των ‘60s. Όταν θα γίνει δεκτή σε σχολή του Λονδίνου για να σπουδάσει σχέδιο μόδας, θα ενθουσιαστεί, γιατί το επαγγελματικό της όνειρο θα συνδυαστεί με την εμπειρία να μένει στο Λονδίνο. Μόλις φτάσει εκεί θα ανακαλύψει ότι μπορεί να μεταφερθεί πίσω στη δεκαετία του ’60 με μετεμψύχωση μέσω της Σάντι, μιας νεαρής γυναίκας που θέλει να γίνει τραγουδίστρια. Τότε θα ανακαλύψει ότι δεν είναι όλα όπως τα ονειρευόταν…

Ο Edgar Wright επιλέγει να δημιουργήσει μια ταινία αρκετά διαφορετική από τις προηγούμενες του. Πρώτη φορά στο είδος του μυστηρίου και του θρίλερ, μετά από μια σειρά από feel-good δημιουργήματα (Cornetto trilogy, Scott Pilgrim, Baby Driver) ρισκάρει σε ένα είδος που δεν έχει ξαναπατήσει, αλλά που ήθελε να κάνει εδώ και αρκετά χρόνια, όπως έχει δηλώσει. Το Συνέβη στο Σόχο είναι γραμμένο πάνω σε μία playlist τραγουδιών από τα ‘60s, μια εποχή που ο δημιουργός λατρεύει τόσο αυτήν όσο, προφανώς, τα τραγούδια της. Μας καλεί όμως να ζήσουμε σε αυτήν; Όχι! Ο Edgar Wright εμπνέεται από αυτή την εποχή για να μας μιλήσει για την παλαιολαγνεία και τους κινδύνους της. Με αρκετή κυνικότητα μάς δηλώνει ότι μια ονειρεμένη -στο μυαλό μας- εποχή, σίγουρα έχει και τους εφιάλτες της.

Η ταινία είναι -απολύτως- διασκεδαστική με κυρίαρχο στοιχείο το εξαιρετικό μοντάζ της και τα εμπνευσμένα πλάνα του Wright, τα οποία στην πλειονότητα τους είναι δημιουργημένα με πρακτικά εφέ. Η ταινία σε κατευθύνει μέσα σε αυτή την εναλλαγή εποχών, μέσα από μια μυστήρια μετεμψύχωση της Ελοΐζ με τη Σάντι, τη γυναίκα που επιδιώκει να γίνει τραγουδίστρια στα ‘60s. Το στόρι μάς κατευθύνει μέσα σε ένα όνειρο που σταδιακά μετατρέπεται σε εφιάλτης, ο οποίος ζωντανεύει. Όσο πιο βαθιά στον εφιάλτη βουτά η Ελοΐζ, τόσο πιο έντονη γίνεται η σύγχυση της. Ο θεατής βιώνει αυτή την κλιμάκωση σε όλη την διάρκεια της ταινίας, και σε αυτό εδώ το σημείο βρίσκεται και μία ένσταση. Η ανάπτυξη του στόρι αυτού περιέχει πολλές σεκάνς, μέχρι να φτάσει στο τέλος του νήματος. Κάποιες από τις σκηνές αυτές είναι κάπως περιττές, καθώς ο θεατής μπορεί να κατανοήσει από πολύ νωρίς τι συμβαίνει, με αποτέλεσμα να υπάρχει ένα διάστημα επανάληψης που δεν προσφέρει τίποτα παραπάνω στην εξέλιξη της πλοκής.

Όπως όμως προαναφέρθηκε, η σκηνοθεσία είναι ιδιαίτερα εμπνευσμένη, όπως και η φωτογραφία, με τις σκηνές που εναλλάσσονται οι πρωταγωνίστριες να είναι ιδιαίτερα ευρηματικές και οπτικά άρτιες. Η ταινία κινείται μέσα σε μια χρωματική εναλλαγή μπλε και κόκκινου, καθόλου τυχαία, καθώς αυτό έχει και μια συνεισφορά στην πλοκή και δημιουργεί μια ατμόσφαιρα, ευχάριστη και παράλληλα απειλητική και στα δύο χρονικά σημεία. Θετική επίσης είναι η καλή ισορροπία χιούμορ και σασπένς στη διάρκεια της ταινίας, χωρίς το ένα να κουκουλώνει το άλλο, αλλά να παρουσιάζονται μέσα στο σενάριο με αρμονία. Επιπλέον, αρμονικά ο λάτρης της ποπ κουλτούρας Edgar Wright καταφέρνει να δέσει στο σενάριο μέχρι και κάποια πιο horror στοιχεία. Όσον αφορά τις ερμηνείες είναι όλες τους μετρημένες. Οι δύο πρωταγωνίστριες, Thomasin McKenzie και Anya Taylor Joy, μεταφέρουν την προσωπική «κατάβαση» των ρόλων τους ιδιαίτερα ομαλά, ενώ ο Matt Smith είναι εξαιρετικός σε έναν ρόλο που έχει κάποιες απαιτήσεις στην εξέλιξη του μέσα στην πλοκή.

Το Συνέβη στο Σόχο είναι ξεκάθαρα μια ταινία δημιουργού, ένα προσωπικό όνειρο που υλοποιείται, και αυτό μεταφέρεται στον θεατή. Από τα τραγούδια και τα χρονικά σημεία που χρησιμοποιούνται, τις σκηνές χορού, το σασπένς, τα horror στοιχεία, αλλά και τις αποκαλύψεις-ανατροπές στο τέλος, η ταινία εγγυάται ότι θα σε διασκεδάσει. Μπορεί να υπάρχει σε κάποια σημεία μια επανάληψη που να μουδιάζει για λίγο τον ρυθμό της, αλλά δύσκολα κάποιος θεατής μπορεί να φύγει από την αίθουσα μετά τη θέαση της ανικανοποίητος.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

15 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *