H Μιράντα, η πλούσια και κακομαθημένη κόρη ενός αθηναίου επιχειρηματία, συνοδεύει τον πατέρα της στο Μεσολόγγι, όπου βρίσκονται οι ιχθυοκαλλιέργειες της οικογένειάς στις καλύτερες μεριές της λιμνοθάλασσας. Εκεί, και ενώ οι ντόπιοι ψαράδες προσπαθούν να ιδρύσουν συνεταιρισμό ώστε να μπορέσουν να αμυνθούν στην εκμετάλλευσή τους από τα αφεντικά, η Μιράντα θα ξελογιάσει ένα γοητευτικό και δυναμικό παλικάρι αναστατώνοντας τη ζωή και τη σχέση του με την Ασημούλα, την κοπέλα που αγαπούσε και σκόπευε να παντρευτεί.

Σκηνοθεσία:

Γιώργος Ζερβός

Κύριοι Ρόλοι:

Γιώργος Φούντας … Χρήστος Ραζής

Τζένη Καρέζη … Ασημούλα

Σόνια Ζωίδου … Μιράντα Καλιμπούκα

Ανδρέας Ζησιμάτος … Τσίτσουρας

Χριστόφορος Νέζερ … Ασημάκης

Ελένη Ζαφειρίου … Αλτάνα Ραζή

Χριστόφορος Χειμάρας … Κος Καλιμπούκας

Νίκος Φέρμας … τσιράκι του Καλιμπούκα

Κούλα Αγαγιώτου … κυρα-Βασίλω

Διονυσία Ρώη … κυρα-Γιαννούλα

Τάκης Χριστοφορίδης … αστυνόμος

Κώστας Παππάς … Γιώργης

Δημήτρης Βουδούρης … ψαράς

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Ιάκωβος Καμπανέλλης, Νίκος Τσεκούρας

Παραγωγή: Αντώνης Ζερβός, Γιώργος Ζερβός

Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις

Φωτογραφία: Γεράσιμος Καλογεράτος

Μοντάζ: Γιώργος Ζερβός

Σκηνικά: Μαριλένα Αραβαντινού

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Η Λίμνη των Πόθων
  • Διεθνής Τίτλος: Lagoon of Desire
  • Διεθνής Εναλλακτικός Τίτλος: The Lake of Desires

Σεναριακή Πηγή

  • ΘεατρικόΚαημοί της Λιμνοθάλασσας του Νίκου Τσεκούρα.

Κύριες Διακρίσεις

  • Επίσημη πρόταση της Ελλάδας για το ξενόγλωσσο Όσκαρ.

Παραλειπόμενα

  • Χαρακτηριστικό δείγμα νεορεαλιστικού σινεμά, που τη δεκαετία του 1950 είχε σημαντική παρουσία και στη χώρα μας, προερχόμενο από την Ιταλία.
  • Το θεατρικό του αθηναίου Νίκου Τσεκούρα είχε κάνει πρεμιέρα το 1956 σε δύο παραστάσεις στο Μεσολόγγι, στην όχθη της λιμνοθάλασσας, έχοντας γραφτεί υπό παραγγελία της  Ελληνικής Περιηγητικής Λέσχης επί τόπου μέσα σε τρεις εβδομάδες. Η σκηνοθεσία άνηκε στον Πέλο Κατσέλη, ενώ πρωταγωνιστούσε η Αλέκα Κατσέλη. Το είχαν παρακολουθήσει 15 χιλιάδες θεατές, με τον συγγραφέα να τιμάται με το χρυσό μετάλλιο της Ιερής Πόλης και να ανακηρύσσεται επίτιμος δημότης. Γράφοντας το σε μορφή σεναρίου, πριν το διασκευάσει ο Ιάκωβος Καμπανέλλης, έκανε το ντεμπούτο του και σε αυτό τον χώρο, γράφοντας μετά από δεκαετία ακόμα δύο σενάρια.
  • Τρίτη αλλά και έσχατη σκηνοθετική δουλειά για τον Γιώργο Ζερβό. Συνέχισε όμως ως παραγωγός, όντας συνιδιοκτήτης της Ανζερβός μαζί με τον αδελφό του, Αντώνη Ζερβό.
  • Πρώτη από τις τέσσερις κινηματογραφικές συνεργασίες του Ιάκωβου Καμπανέλλη με την Τζένη Καρέζη.
  • Το ντεμπούτο εδώ της Σόνια Ζωίδου έπαιξε σημαντικό ρόλο στην εμπορική επιτυχία της ταινίας. Όντας Σταρ Ελλάς του 1955 και ακολούθως υποψήφια για Μις Υφήλιος, σε μια εποχή που τα καλλιστεία ήταν μέγιστο κοσμικό γεγονός στη χώρα μας, η αισθησιακή της εμφάνιση σε σκηνές με τον Γιώργο Φούντα προκάλεσαν έντονες συζητήσεις. Αντί όμως οι συντηρητικές απόψεις που επικράτησαν να ζημιώσουν την καριέρα της, αντίθετα την απογείωσαν. Παρόλα αυτά δεν έμελλε να καθιερωθεί σε πρωταγωνιστικούς ρόλους και χρωστάει την αναγνωρισιμότητα της ως σήμερα κυρίως στο γεγονός ότι υπήρξε επί έτη κεντρική παρουσιάστρια της ελληνικής τηλεόρασης.
  • Η ταινία ξεκίνησε την πορεία της από τον Αύγουστο του 1957, συμμετέχοντας στο φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι. Ακολούθησε διανομή στη Δυτική Γερμανία και έπειτα έκανε εκκίνηση στις ελληνικές αίθουσες. Οι προβολές της θα επεκταθούν σε Αργεντινή και Σοβιετική Ένωση, με την ταινία να αναδεικνύεται μία από τις πρώτες διεθνείς επιτυχίες του ελληνικού σινεμά. Από πλευράς βραβείων, τιμήθηκε με αργυρό μετάλλιο στο φεστιβάλ του Κορκ της Ιρλανδίας.
  • Αυτή ήταν η πρώτη ταινία που πρότεινε ποτέ η χώρα μας για το Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας. Η επόμενη θα είναι σε 5 χρόνια.
  • Το 2024, το Μεσολόγγι τίμησε την ταινία που παρουσίασε με τόσο χαρακτηριστικό τρόπο για πρώτη φορά τη λιμνοθάλασσα στο σελιλόιντ, αφού ο γνωστός καλλιτέχνης γκράφιτι Γιώργος Παπαγεωργίου φιλοτέχνησε ολόκληρη την “πλάτη” μιας πολυκατοικίας με αυτοσχέδια αφίσα του φιλμ.
  • Έκοψε 110.194 εισιτήρια και ήρθε 2η ανάμεσα σε 31 ελληνικές ταινίες της σαιζόν.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Ο Μάνος Χατζιδάκις συνθέτει για την ταινία το τραγούδι Φεύγουν Καΐκια που ακούγεται εδώ από χορωδία. Η ίδια μελωδία θα γίνει αργότερα διάσημη από την Αλίκη Βουγιουκλάκη που θα την ερμηνεύσει με νέους στίχους του Αλέκου Σακελλάριου ως Φεύγουν τα Νιάτα στο Χτυποκάρδια στο Θρανίο.

Γκαλερι φωτογραφιων

37 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *