1978, και η οικογένεια των Στιούαρτ παλεύει για να κρατήσει τη συνοχή της. Ο πατέρας, ο Κάμερον, έπαθε νευρικό κλονισμό, κάτι που του στοίχισε τη δουλειά του. Η μητέρα, η Μάγκι, δεν μπορεί να τα φέρει βόλτα. Παρά, λοιπόν, την αριστοκρατική καταγωγή του Κάμερον και την υψηλή μόρφωση και των δύο, η οικογένεια έχει βαρέσει πτώχευση. Η Μάγκι, τότε, δέχεται μια υποτροφία σε πανεπιστήμιο για μεταπτυχιακό στη Νέα Υόρκη και πρέπει να αφήσει τις δύο κόρες της, Φέιθ και Αμέλια, μόνες στη Βοστόνη με τον πατέρα τους, που δείχνει σημεία ανάρρωσης. Έτσι, ακολουθεί μια 18μηνη οδύσσεια, στην οποία ο Κάμερον είναι ο μόνος υπεύθυνος για τα δύο ευαίσθητα κοριτσάκια του.

Σκηνοθεσία:

Maya Forbes

Κύριοι Ρόλοι:

Mark Ruffalo … Cam Stuart

Zoe Saldana … Maggie Stuart

Imogene Wolodarsky … Amelia Stuart

Ashley Aufderheide … Faith Stuart

Keir Dullea … Murray Stuart

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Maya Forbes

Παραγωγή: Sam Bisbee, Bingo Gubelmann, Benji Kohn, Galt Niederhoffer, Wallace Wolodarsky

Μουσική: Theodore Shapiro

Φωτογραφία: Bobby Bukowski

Μοντάζ: Michael R. Miller

Σκηνικά: Carl Sprague

Κοστούμια: Kasia Walicka-Maimone

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Infinitely Polar Bear
  • Ελληνικός Τίτλος: Οικογενειακές Ανισορροπίες

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα πρώτου αντρικού ρόλου (Mark Ruffalo) στην κατηγορία κωμωδία/μιούζικαλ.

Παραλειπόμενα

  • Η Αμέλια Στιούαρτ είναι απλά μια μυθοπλαστική εκδοχή της δημιουργού της ταινίας, Maya Forbes. Η νεαρή που ερμηνεύει τον ρόλο, η Imogene Wolodarsky, είναι κόρη της. Η Wolodarsky έκανε εδώ ντεμπούτο, και δεν εμφανίστηκε ξανά σε ταινία. Αυτό δεν ίσχυσε για την Ashley Aufderheide, που κάνει κι αυτή το ερμηνευτικό της ντεμπούτο.
  • Το ανεξάρτητο φιλμ είχε κόστος 6,7 εκατομμύρια δολάρια. Τα έσοδα όμως περιορίστηκαν στα 2,1.

Κριτικός: Δημήτρης Κωνσταντίνου-Hautecoeur

Έκδοση Κειμένου: 25/7/2015

Χρόνια τον γνωρίζουμε, αλλά λίγες είναι οι φορές που ο Mark Ruffalo μας έδωσε την αφορμή να τον επαινέσουμε τόσο πολύ. Τα τελευταία χρόνια, ο αμερικανός ηθοποιός βρίσκεται ίσως στην κορυφαία φάση της καριέρας του, ταυτόχρονα ποιοτικά κι εμπορικά, και, μη σταματώντας να στηρίζει ανεξάρτητες παραγωγές (όπως η παρούσα, αλλά και το πρόσφατο «Παρ`το από την Αρχή»), εξακολουθεί να μας εκπλήσσει με κάθε νέα του πρωταγωνιστική ερμηνεία. Εδώ, τον συναντάμε στον ρόλο μανιοκαταθλιπτικού-διπολικού πατέρα («polar bear» προφέρει λάθος η μικρή κόρη του το «bipolar») με την ευθύνη της φροντίδας των δύο κορών του και την ανάγκη να ξανακερδίσει τη γυναίκα του.

Το φυσιολογικά βαρύ θέμα της μανιοκατάθλιψης αντιμετωπίζεται με τον πιο αισιόδοξο τρόπο από την πρωτοεμφανιζόμενη στη σκηνοθεσία Maya Forbes, σε μια ευαίσθητη δραμεντί που ευτυχώς αποφεύγει τις υπερβολικά μελοδραματικές ή εύπεπτες λύσεις. Η κηδεμονία γίνεται υπόθεση ωρίμανσης αμφότερων γονιού και παιδιών και η αδυναμία ένταξης του Ruffalo στο κοινωνικό του περιβάλλον αποτυπώνεται διασκεδαστικά όσο και πικρά. Η αγάπη και η αποδοχή είναι τα κεντρικά θέματα γύρω από τα οποία περιστρέφεται η ιστορία και οι χαρακτήρες, σε μια αναζήτησή τους σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο. Το τελευταίο στέκεται συχνά εμπόδιο στο πρώτο, με τις κοινωνικές διακρίσεις της δεκαετίας του 1970 να δίνουν εμμέσως πλην σαφώς την αφορμή μιας φεμινιστικής-αντιρατσιστικής κινηματογραφικής διάστασης.

Ξανά, όμως, είναι η αγάπη και η φροντίδα που επανέρχονται στο κινηματογραφικό προσκήνιο, μέσα από την αέναη μάχη τους με την προσπάθεια αποδοχής και συμβίωσης. Η Forbes δημιουργεί μια εξαιρετικά ζεστή και τρυφερή ιστορία που ακροπατεί επιτυχημένα ανάμεσα στο ρεαλισμό (η κινηματογράφηση επιδιώκει να μην εξωραΐσει την εικόνα) και στην ανάλαφρη διάθεση, η οποία δεν αξιοποιείται απερίσκεπτα. Συγκεκριμένα, το χιούμορ πηγάζει μέσα από την καθημερινότητα και τους χαρακτήρες και σπάνια υπερτονίζεται κινηματογραφικά, με εξαίρεση μια σινεφιλική αναφορά (στη «Λάμψη»), που όσο είναι αστεία, άλλο τόσο λειτουργεί ευφυώς και ουσιαστικά.

Έτσι, το «Οικογενειακές Ανισορροπίες» προσφέρει μια συγκινητικά τρυφερή, αισιόδοξη ματιά στις δυσκολίες των ανθρώπινων σχέσεων και αφήνει την αγάπη να κερδίσει με βαθιά, αν κι όχι απαραίτητα αξέχαστη, κινηματογραφική ευαισθησία.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

13 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *