Κερδίζοντας φήμη και κριτική επιτυχία από νεαρή ηλικία, ο Τόμας Γουλφ χαίρει ενός αστείρευτου συγγραφικού ταλέντου, αλλά και μιας προσωπικότητας που μπορεί να το κουβαλήσει. Ο Μαξ Πέρκινς είναι ένας από τους πλέον ευυπόληπτους εκδότες όλων των εποχών κι αυτός που ανακάλυψε, μεταξύ άλλων, τον Σκοτ Φιτζέραλντ και τον Έρνεστ Χέμινγουεϊ. Οι δύο άντρες αναπτύσσουν μια τρυφερή, όσο και πολύπλοκη σχέση. Η φιλία αυτή μέλει να αλλάξει τις ζωές αυτών των δύο ευφυών, αλλά τόσο διαφορετικών ανθρώπων για πάντα.

Σκηνοθεσία:

Michael Grandage

Κύριοι Ρόλοι:

Colin Firth … Maxwell ‘Max’ Perkins

Jude Law … Thomas Wolfe

Nicole Kidman … Aline Bernstein

Dominic West … Ernest Hemingway

Guy Pearce … F. Scott Fitzgerald

Laura Linney … Louise Perkins

Vanessa Kirby … Zelda Fitzgerald

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: John Logan

Παραγωγή: James Bierman, Michael Grandage, John Logan

Μουσική: Adam Cork

Φωτογραφία: Ben Davis

Μοντάζ: Chris Dickens

Σκηνικά: Mark Digby

Κοστούμια: Jane Petrie

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Genius

Ελληνικός Τίτλος: Ένας Χαρισματικός Άνθρωπος

Σεναριακή Πηγή

  • Βιβλίο: Max Perkins: Editor of Genius του A. Scott Berg.

Κύριες Διακρίσεις

  • Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Βερολίνου.

Παραλειπόμενα

  • Αρχικός Τόμας Γουλφ ήταν ο Michael Fassbender, αλλά αναγκάστηκε να αποχωρίσει από τις συνεχόμενες καθυστερήσεις στο ξεκίνημα των γυρισμάτων.
  • Παρότι δεν κόστισε πολύ (17 εκατομμύρια δολάρια), οι εισπράξεις του το έβαλαν μέσα, μια κι έφτασαν μόλις στα 5,7.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Νίκος Ρέντζος

Έκδοση Κειμένου: 2/1/2017

Το ταλέντο είναι μια περίεργη υπόθεση. Δεν αρκεί ένας άνθρωπος να είναι ταλαντούχος και να δουλεύει πάνω σε αυτό. Χρειάζεται πάντα κι ένας ακόμα που θα διακρίνει το ταλέντο, που θα δώσει χώρο, χρόνο, καθοδήγηση κι ένα γερό “σπρώξιμο” πολλές φορές και αυτός πρέπει να είναι εξίσου χαρισματικός. Μια τέτοια ιστορία μας διηγείται το Genius. Τη συνάντηση δύο εξαιρετικά χαρισματικών ανθρώπων και την ιδιότυπη σχέση μεταξύ τους.

Πρώτη σκηνοθετική δουλειά του Μάικλ Γκράντεϊτζ, το Genius μας μεταφέρει στην Αμερική του 1930 και συγκεκριμένα στη Νέα Υόρκη και στα γραφεία των εκδόσεων Σκρίμπνερς, όπου εργάζεται ως εκδότης ο Μαξ Πέρκινς, ο άνθρωπος που έχει ήδη ανακαλύψει την προηγούμενη δεκαετία το συγγραφικό ταλέντο των Φ. Σκοτ Φιτζέραλντ και Έρνεστ Χέμινγουεϊ. Το φιλμ του Γκράντεϊτζ εστιάζει στη σχέση του Πέρκινς με τον Τόμας Γουλφ, έναν από τους κορυφαίους συγγραφείς της Αμερικής και για πολλούς το μεγαλύτερο συγγραφικό ταλέντο της γενιάς του, και μας διηγείται τη σχέση μεταξύ τους. Ο χειμαρρώδης Γουλφ, η τεράστια ικανότητα του να “βγάζει” ποταμούς λέξεων από μέσα του και η προσπάθεια του Πέρκινς να κυριαρχήσει πάνω σε αυτό το φαινόμενο αλλά και η μετέπειτα σχέση τους εξετάζονται εδώ. Δεν υπάρχουν εξάρσεις στην ταινία, δεν υπάρχει χρώμα, όλα κινούνται σε ένα ήρεμο ρυθμό και επικρατεί στην ατμόσφαιρα μια παγωνιά, ένα μουντό τοπίο, που αποδίδει την πενιχρή εποχή για την Αμερική. Όλα αυτά βοηθούν το φιλμ μέχρι ένα σημείο αλλά απ’ την άλλη λειτουργούν σαν τροχοπέδη στη δημιουργία συναισθημάτων στο κοινό. Η εμπειρία μιας κινηματογραφικής προβολής (ή έστω μιας προβολής στο σπίτι) απαιτεί τη γέννηση συναισθημάτων και αυτό γίνεται μέσα από την αφήγηση, τις εικόνες, τις ερμηνείες, τη μουσική αλλά και το μοντάζ. Στο Genius έχουμε μια ψυχρή προσέγγιση μιας ενδιαφέρουσας ιστορίας, που θα μπορούσε σε άλλα σκηνοθετικά χέρια να έχει πάρει οσκαρικές προδιαγραφές αλλά ο Γκράντεϊτζ δεν καταφέρνει πολλά. Βασίζεται περισσότερο στη φήμη των ηθοποιών του και των προσώπων που υποδύονται αλλά δεν καταφέρνει να πάρει πολλά από αυτούς.

Οι Φερθ και Λο κρατούν τους δύο βασικούς ρόλους, με τον πρώτο να έχει την πιο ενδιαφέρουσα προσέγγιση του ρόλου, παίζοντας με έναν ατάραχο, αφαιρετικό τρόπο τον Πέρκινς, ενώ στον αντίποδα έχουμε την υπερβολική- σε σημεία- ερμηνεία του έτερου πρωταγωνιστή. Οι Νικόλ Κίντμαν υποδύεται την ερωμένη του Γουλφ και η Λόρα Λίνεϊ τη σύζυγο του Πέρκινς αλλά ο τρόπος που τις χειρίζεται ο σκηνοθέτης δεν είναι αντάξιος των ικανοτήτων τους.

Πού καταλήγουμε; Μια περίπτωση βιογραφικής ταινίας με το γνώριμο σύμπτωμα της ελλιπούς σκηνοθετικής καθοδήγησης. Υπάρχουν δυνατοί χαρακτήρες και μια καλή ιστορία να ακούσεις αλλά λείπει το κάτι παραπάνω που θα μας κρατήσει αδιάσπαστα την προσοχή στην οθόνη.

Βαθμολογία:


Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 9/4/2017

Μία από τις πολλές βιογραφίες που επαναπαύονται στην ισχύ των προσώπων που πραγματεύονται, χωρίς έναν σκηνοθέτη που θα πρόσθετε ένα προσωπικό χρώμα υπέρβασης. Το φιλμ του άπειρου Μάικλ Γκράντατζ δεν τολμάει σε κανένα σημείο, κι απλά εξιστορεί ως βιβλίο σχολείου όσα του προσφέρει η αρχική πηγή, το πολυσέλιδο δηλαδή βιβλίο του Σκοτ Μπεργκ. Ο Τόμας Γουλφ, όμως, ήταν γνωστός ως ταυτόχρονα ένας ήρεμος μα και πολυσύνθετος χαρακτήρας, που στο φιλμ παρουσιάζεται αρκετά μονότονα και μονοδιάστατα. Κυριότερα όλων, δεν περνάει το εγκεφαλικό «ρίσκο» που ζούσε ένας καλλιτέχνης εκείνων των χρόνων, με το έργο να κυλάει ανώδυνα. Αλλά κάτι οι ερμηνείες του Κόλιν Φερθ και της Νικόλ Κίντμαν, κάτι το εύκολο ενδιαφέρον που προκαλεί το θέμα, και η ταινία είναι από αυτές που χωρίς να κοπιάζει, βρίσκει το κοινό της.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

14 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *