Ο πάτερ φαμίλιας Τζορτζ Μπανκς παθαίνει κρίση όταν η μονάκριβή του κόρη τού ανακοινώνει ότι πρόκειται να παντρευτεί. Μετά το πρώτο σοκ, διαδέχεται και δεύτερο σοκ, καθώς ο μπαμπάς της νύφης σιγά-σιγά διαπιστώνει πόσο ακριβά θα του στοιχίσει ο γάμος που οργανώνουν μάνα και κόρη.

Σκηνοθεσία:

Charles Shyer

Κύριοι Ρόλοι:

Steve Martin … George Stanley Banks

Diane Keaton … Nina Banks

Kimberly Williams-Paisley … Annie Banks

George Newbern … Bryan MacKenzie

Kieran Culkin … Matty Banks

Martin Short … Franck Eggelhoffer

Peter Michael Goetz … John MacKenzie

BD Wong … Howard Weinstein

Kate McGregor-Stewart … Joanna MacKenzie

Richard Portnow … Al

Martha Gehman … Andrea

Tom Irish … Ben Banks

Eugene Levy … τραγουδιστής σε οντισιόν

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Nancy Meyers, Charles Shyer

Παραγωγή: Carol Baum, Nancy Meyers, Howard Rosenman

Μουσική: Alan Silvestri

Φωτογραφία: John Lindley

Μοντάζ: Richard Marks

Σκηνικά: Sandy Veneziano

Κοστούμια: Susan Becker

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Father of the Bride
  • Ελληνικός Τίτλος: Ο Μπαμπάς της Νύφης

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: Father of the Bride του Edward Streeter.
  • Σενάριο: Ο Μπαμπάς της Νύφης (1950) των Albert Hackett, Frances Goodrich.

Παραλειπόμενα

  • Ριμέικ της κλασικής επιτυχίας του 1950 με τον ίδιο τίτλο. Από εκεί, ο Tom Irish επαναλαμβάνει τον ρόλο του Μπεν Μπανκς. Παραδόξως, αυτός είναι ο έσχατος ρόλος του σε ταινία, ενώ το 1950 είχε κάνει ντεμπούτο.
  • Κινηματογραφικό ντεμπούτο για την Kimberly Williams-Paisley.
  • Η Phoebe Cates χρειάστηκε να πει όχι για την Άνι, λόγω εγκυμοσύνης.
  • Όπως και στην πρώτη περίπτωση, είχαμε εμπορική επιτυχία (129 εκατομμύρια δολάρια τα κέρδη, με κόστος 20) που την ακολούθησε ένα σίκουελ.
  • Το 2018, ένα ακόμα ριμέικ βρέθηκε στο προσεχές πρόγραμμα του Disney+, αλλά το 2021 ήταν η Warner Bros. που το μετέτρεψε στη λάτιν εκδοχή του για το HBO Max.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 22/3/2016

Για να καταλάβετε πόσο διαχρονική είναι η “μεταφυσική” ανησυχία του γονέα για την τύχη του παιδιού του, ακόμα κι αν φεύγει με τις καλύτερες προοπτικές, φτάνει να σας πούμε ότι η ταινία είναι ριμέικ μιας κλασικής επιτυχίας του 1950. Και πάλι το πρώτο πρόσωπο αφήγησης είναι ο πατέρας που υπερβάλει στις αντιδράσεις του, και πάνω σε αυτό ο Στιβ Μάρτιν έχει χτίσει μια ολόκληρη καριέρα. Όμως, το χιούμορ είναι απλά ελαστικό, και αν δεν ήταν ο ασυγκράτητος Μάρτιν Σορτ σε δεύτερο ρόλο, μάλλον θα μιλούσαμε για πολύ χαλαρά αποτελέσματα ως προς αυτό. Το όλο πακέτο είναι ευχάριστο, ικανοποιητικό ως προς τον οικογενειακό του χαρακτήρα, ανταποκρίνεται στη γλυκιά απάτη του αμερικανικού ονείρου και χαίρει και της παρουσίας της συγκρατημένης εδώ (παραδόξως) Νταϊάν Κίτον. Μπορεί να μην έχουμε επιτυχία όμοια με της αυθεντικής ταινίας του Βιντσέντε Μινέλι, αλλά οι εισπράξεις επέτρεψαν κι εδώ ένα δεύτερο μέρος το 1995.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

21 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *