Μετά την εξαφάνιση της μητέρας της, η Ενόλα Χολμς, αδελφή του Σέρλοκ, ψάχνει να τη βρει και γίνεται μια σούπερ ντετέκτιβ, πολύ καλύτερη από τον διάσημο αδελφό της, ξεσκεπάζοντας μια επικίνδυνη συνωμοσία γύρω από έναν μυστηριώδη νεαρό λόρδο.

Σκηνοθεσία:

Harry Bradbeer

Κύριοι Ρόλοι:

Millie Bobby Brown … Enola Holmes

Henry Cavill … Sherlock Holmes

Sam Claflin … Mycroft Holmes

Helena Bonham Carter … Eudoria Holmes

Burn Gorman … Linthorn

Adeel Akhtar … επιθεωρητής Lestrade

Louis Partridge … Tewkesbury

Susan Wokoma … Edith

Hattie Morahan … λαίδη Tewkesbury

David Bamber … Σερ Whimbrel Tewkesbury

Frances de la Tour … η γιαγιά του Tewkesbury

Claire Rushbrook … Κα Lane

Fiona Shaw … Δις Harrison

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Jack Thorne

Παραγωγή: Millie Bobby Brown, Paige Brown, Alex Garcia, Ali Mendes, Mary Parent

Μουσική: Daniel Pemberton

Φωτογραφία: Giles Nuttgens

Μοντάζ: Adam Bosman

Σκηνικά: Michael Carlin

Κοστούμια: Consolata Boyle

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Enola Holmes
  • Ελληνικός Τίτλος: Ενόλα Χολμς

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: The Enola Holmes Mysteries: The Case of the Missing Marquess της Nancy Springer.

Παραλειπόμενα

  • Πρωτόλεια κινηματογραφική σκηνοθεσία για τον Harry Bradbeer, μετά από χρόνια δουλειάς στη μικρή οθόνη.
  • Βασίζεται στο πρώτο βιβλίο της young-adult σειράς της Nancy Springer, που αριθμεί 6 κεφάλαια. Με την κυκλοφορία της ταινίας ανακοινώθηκε και η πρόθεση να υπάρξει σίκουελ (αυτό πράγματι ήρθε, το 2022).
  • Σε μικρότερη ηλικία, η Millie Bobby Brown είχε διαβάσει τα βιβλία και ήθελε να ερμηνεύσει την Ενόλα Χολμς, αλλά δεν ήταν ακόμα στην κατάλληλη ηλικία. Αυτή όμως αργότερα ήταν που είπε στον πατέρα της να αναλάβουν την παραγωγή μαζί με τη Legendary Pictures, με την οποία είχε ήδη συνεργαστεί.
  • Ο οίκος Conan Doyle έκανε μήνυση στο Netflix, επειδή αλλοιώνεται η εικόνα του Σέρλοκ Χολμς, παρουσιάζοντας τον, αντίθετα με τα βιβλία του Doyle, να φανερώνει αισθήματα.
  • Όταν η Warner Bros. δήλωσε αδυναμία να διανείμει την ταινία στις αίθουσες λόγω του κοροναϊού, το Netflix απέκτησε άμεσα τα δικαιώματα διάθεσης για την πλατφόρμα της.

Κριτικός: Νίκος Ρέντζος

Έκδοση Κειμένου: 25/9/2020

Περίπου 130 χρόνια έχουν περάσει από την πρώτη εμφάνιση του Σέρλοκ Χολμς, και μέχρι σήμερα ο φανταστικός ιδιοφυής ερευνητής, που δημιούργησε το μυαλό του Σερ Άρθουρ Κόναν Ντόιλ, τροφοδοτεί ένα σωρό ιστορίες! Μυθιστορήματα, ταινίες, σειρές, κόμικς, παιχνίδια, βιντεοπαιχνίδια κι αρκετά ακόμα προϊόντα υπάρχουν γύρω από το χαρακτήρα του Χολμς και φαίνεται ότι η δυναμική κρατάει γερά ακόμα. Η τελευταία ενσάρκωση του Χολμς μάς έρχεται από τον Χένρι Κάβιλ, στο Ενόλα Χολμς, αλλά εδώ ο ντετέκτιβ περνάει σε δεύτερο πλάνο, για να δώσει χώρο στη νεαρή έφηβη αδελφή του να μας διηγηθεί την πρώτη της περιπέτεια.

Ο Σέρλοκ Χολμς έχει λοιπόν έναν αδερφό, τον Μάικροφτ, όπως γνωρίζαμε ήδη από τις ιστορίες του Ντόιλ, και μια μικρή αδελφή, η οποία ζει ακόμα με τη μητέρα τους. Όταν η μητέρα εξαφανίζεται, ο Σέρλοκ και ο Μάικροφτ, που είναι κηδεμόνας της μικρής, επιστρέφουν στο πατρικό τους για να φροντίσουν την Ενόλα και να τη στείλουν σε ένα σχολείο που θα την εκπαιδεύσει κατάλληλα και θα την κάνει μια μικρή “κυρία”. Η Ενόλα όμως έχει μεγαλώσει διαφορετικά! Η μητέρα τους φρόντισε να της δώσει μια διαφορετική εκπαίδευση, μαθαίνοντάς την πολεμικές τέχνες, ακονίζοντας το μυαλό της με γρίφους και καλλιεργώντας ένα αρκετά ελεύθερο πνεύμα. Έτσι, η μικρή αφού βρίσκει ένα κρυπτογραφημένο μήνυμα από τη μητέρα της και ένα γερό κομπόδεμα, το σκάει και φεύγει όσο μπορεί πιο μακριά από τα αδέρφια της. Ο δρόμος της θα διασταυρωθεί με έναν νεαρό λόρδο, ο οποίος το έχει σκάσει από το σπίτι του και κάποιος τύπος τον κυνηγά για να τον σκοτώσει. Η Ενόλα, έχοντας αρκετά από τα χαρίσματα του Σέρλοκ, θα βοηθήσει τον λόρδο να ξεφύγει, και θα αναλάβει να λύσει τόσο τη δική του υπόθεση όσο και την εξαφάνιση της μητέρας της. Εμπόδιο σε όλα αυτά στέκεται ο επιθεωρητής Λεστράντ, τον οποίο έχει προσλάβει ο Μάικροφτ για να βρει την Ενόλα και να τη φέρει πίσω, αλλά και ο επίδοξος δολοφόνος του νεαρού λόρδου.

Η Ενόλα Χολμς είναι δημιούργημα της συγγραφέως Νάνσι Σπρίνγκερ και μετρά δεκατρία χρόνια ζωής και έξι βιβλία, τα οποία απευθύνονται σε εφηβικές ηλικίες. Χωρίς να έχω διαβάσει κάποια από τις ιστορίες της Σπρίνγκερ και κρίνοντας μόνο με βάση το φιλμ που σκηνοθέτησε ο Χάρι Μπράντμπιρ και έγραψε ο Τζακ Θορν, υποθέτω ότι η συγγραφέας εκτός από αστυνομικό μυστήριο έβαλε στις ιστορίες της κι αρκετά φεμινιστικά μηνύματα, τα οποία περνούν με ενδιαφέροντα τρόπο μέσα από τη βικτοριανή Αγγλία. Αυτό τουλάχιστον περνάει εκατό τοις εκατό στην ταινία, και είναι κύριος μοχλός κίνησης αρκετής δράσης αν κι αυτό από μόνο του δεν αρκεί για να κάνει τη δράση ενδιαφέρουσα.

Βασικό μειονέκτημα της ταινίας είναι το μουντό ύφος της εικόνας της, το οποίο ταιριάζει στο Λονδίνο της εποχής, αλλά φοβάμαι ότι δεν θα βοηθήσει το κοινό στο οποίο στοχεύει. Μπορεί στο χαρτί να διαβάζει ένας έφηβος τις περιπέτειες μιας νεαρής ντετέκτιβ στη βικτοριανή Αγγλία με ευκολία, αλλά όταν αυτές οπτικοποιούνται θεωρώ ότι θα πρέπει να είναι λίγο πιο φωτεινές. Αυτό σε συνδυασμό με τη χαλαρή προσέγγιση των σκηνών δράσης, δίνουν στην ταινία έναν αρκετά αδιάφορο τόνο. Ναι μεν καλή και προσεγμένη παραγωγή με ψηλά στάνταρ αλλά κάτι λείπει από την αφήγηση και το όραμα του Μπράντμπιρ. Τελευταίο αρνητικό, για να τελειώνουμε με δαύτα, η απόδοση του Κάβιλ ως Σέρλοκ Χολμς. Η εμφάνιση του Κάβιλ είναι πάντα θετική στην οθόνη, όμως εδώ δεν με πείθει ούτε στιγμή ούτε είναι ο Σέρλοκ Χολμς, τουλάχιστον όχι ο Χολμς που έχω εγώ στον νου μου, έστω κι αν αυτός δεν είναι πρωταγωνιστής αυτής της ιστορίας.

Θετικότατη η ερμηνεία της μικρής Μίλι Μπόμπι Μπράουν, που δείχνει να έχει γκάμα αρκετά μεγάλη και να μπορεί να σηκώσει μια ταινία πάνω της, ενώ ωραίες είναι οι στιγμές που σπάει τον “τέταρτο τοίχο” και μιλά μαζί μας. Πολύ καλός και ο Μάικροφτ του Σαμ Κλάφλιν, ενώ και η μικρή παρουσία της Έλενα Μπόναμ Κάρτερ, ως η μητέρα των τριών Χολμς, καλοδεχούμενη είναι.

Η απεικόνιση της εποχής και οι γοητευτικοί πρωταγωνιστές είναι λοιπόν τα στοιχεία που ανεβάζουν το επίπεδο ενδιαφέροντος του Ενόλα Χολμς, αλλά δυστυχώς η αφήγηση δεν ικανοποιεί και ο χρόνος κυλά τουλάχιστον αδιάφορα. Ωστόσο, έστω και δύσκολα νομίζω θα βρει κάποιο κοινό ανάμεσα στις μικρές κυρίες που θα ταυτιστούν με την ηρωίδα, αλλά γενικότερα φοβάμαι ότι θα ξεχαστεί σύντομα, παρά τις βλέψεις για επιστροφή της Ενόλα σε μελλοντική συνέχεια αυτής της ταινίας.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

20 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *