Ο Αντρέας είναι ιδιοκτήτης ενός μικρού μπακάλικου και ενός φτωχού δώματος σε ταράτσα, αλλά και λάτρης των αεροπλάνων που συχνά περνούν πάνω απ’ το κεφάλι του. Η Στέλλα είναι επίδοξη λαϊκή τραγουδίστρια και λάτρης της νυχτερινής ζωής. Ο έρωτάς τους δεν θα σταθεί εμπόδιο στην τάση φυγής της και η Στέλλα θα «εξαφανιστεί» κάπου στη Βόρεια Ελλάδα, ικανοποιώντας εν μέρει το όνειρό της και εξολοκλήρου τα «όνειρα» των αγριεμένων, για ποτό και γυναίκες, θαμώνων των τοπικών νυχτερινών κέντρων. Μην μπορώντας ο Αντρέας να αποδεχτεί μια ζωή χωρίς τη Στέλλα, παρατάει τη δουλειά του κι αναζητά τα ίχνη της.

Σκηνοθεσία:

Νίκος Παναγιωτόπουλος

Κύριοι Ρόλοι:

Νίκος Κουρής … Ανδρέας

Αθηνά Μαξίμου … Στέλλα

Ζωή Ναλμπάντη … Τζίνα

Κώστας Μαρκόπουλος … ο μποξέρ

Θανάσης Βισκαδουράκης … Μίλτος

Γιώργος Διαλεγμένος … Πόντικας

Γιάννης Ροζάκης … ο καθηγητής

Θάνος Αλεξανδρής … Αλεξανδρής

Τάκης Σπυριδάκης … μπουζουξής

Μαρίλλη Μαστραντώνη … Ιρίνα

Φωτεινή Μπαξεβάνη … Λίτσα

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Νίκος Παναγιωτόπουλος, Θάνος Αλεξανδρής

Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης

Φωτογραφία: Άρης Σταύρου

Μοντάζ: Ιωάννα Σπηλιοπούλου

Σκηνικά: Γιώργος Ανδριτσόγιαννος

Κοστούμια: Μαριάννα Σπανουδάκη

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Αυτή η Νύχτα Μένει
  • Διεθνής Τίτλος: Edge of Night

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: Αυτή η Νύχτα Μένει του Θάνου Αλεξανδρή.
  • Αποσπάσματα: Νέες Αθηναϊκές Ιστορίες του Χρήστου Βακαλόπουλου.

Κύριες Διακρίσεις

  • Β’ βραβείο καλύτερης ταινίας και βραβείο πρώτου γυναικείου ρόλου (Αθηνά Μαξίμου), δεύτερου γυναικείου ρόλου (Ζωή Ναλμπάντη), μουσικής, σκηνικών και ήχου στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας.

Παραλειπόμενα

  • Κινηματογραφικό ντεμπούτο για την Αθηνά Μαξίμου, αλλά και για τη Ζωή Ναλμπάντη και τον Θανάση Βισκαδουράκη.
  • Ο μποξέρ-συγγραφέας παίζει στο καζίνο ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι που ονομάζεται Night Owl (νυχτερινή κουκουβάγια). Η Νύχτα της Κουκουβάγιας ήταν το τελευταίο θεατρικό έργο του Γιώργου Διαλεγμένου, ο οποίος έχει έναν μικρό ρόλο στην ταινία.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Ο Σταμάτης Κραουνάκης έγραψε 6 τραγούδια για την ταινία, από τα οποία το ομώνυμο με τη φωνή της Δήμητρας Παπίου έγινε μεγάλη επιτυχία.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 5/1/2009

Μία ακόμη επιβεβαίωση πως στη χώρα μας υπάρχει ένα κινηματογραφικό είδος που μπορεί να διδάξει κάτι στο εξωτερικό, και αυτό είναι η ανθρώπινη τραγωδία («Στέλλα», «Ευδοκία», «Από την Άκρη της Πόλης» κτλ.). Εκτός από την ύπαρξη του καταραμένου ζευγαριού, όλα τα άλλα, που αφορούν τη βρώμικη νυχτερινή ζωή της επαρχίας, υπάρχουν στο αυτοβιογραφικό βιβλίο του Θάνου Αλεξανδρή, και στην οθόνη καταλήγουν να αποτυπώνονται με μια «ερεθιστική» πιστότητα. Τα επονομαζόμενα «σκυλάδικα», παρότι, δυστυχώς, μυρίζουν Ελλάδα, περικλείονται αυτόνομα σ` έναν δικό τους μικρόκοσμο με ιδιαίτερους κανόνες, συμπεριφορές, ανθρώπους. Ένας από τους κανόνες λέει πως όποιος «μπαίνει»… δεν βγαίνει! Εκεί θα εγκλωβιστεί η πρωταγωνίστρια (απίθανα όμορφη και ρεαλιστικά τραγική η Αθηνά Μαξίμου), υποχείρια πλέον των ονείρων της (σε αντίθεση αυτών των προσγειωμένα «φευγαλέων» που έκανε σαν ζευγάρι), και εκεί ο Αντρέας (εξίσου καλός ο Νίκος Κουρής) βάζει ένα στοίχημα να την απελευθερώσει, αντίθετα των κανόνων που όμως ποτέ δεν δέχτηκε ή παραδέχτηκε.

Η δύναμη της ταινίας εξαντλείται και ανανεώνεται μέσα σε αυτούς τους χώρους (η ιστορία του ζευγαριού κάποιες στιγμές παραμερίζεται επικίνδυνα) και η παραδείσια μουσική του Κραουνάκη (ξεπερνάει εδώ ακόμα και τον εαυτό του) περικυκλώνει τη συνείδηση του θεατή εκεί μέσα. Η φωτογραφία του Άρη Σταύρου, παρότι δεν αφήνεται από τη μανιέρα του μοντάζ σε ανάπτυξη, αριστεύει παράλληλα, και αφού καλύψαμε τα δέοντα για αυτί και μάτι… μπορούμε πλέον να παραγγείλουμε ακόμα ένα ουίσκι… και ας είναι «μπόμπα»!

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

11 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.