Στη μεταπολεμική κοινωνία ενός αόριστου μέλλοντος, σ’ ένα σωφρονιστικό ίδρυμα γεμάτο εγκληματίες, οι δεσμοφύλακες με επικεφαλής τη διευθύντρια της φυλακής έχουν βρει έναν αποτρόπαιο τρόπο να περνάνε την ώρα τους: αναγκάζουν τους κρατούμενους να παίρνουν μέρος σε αγώνες όπου μονάχα ένας μπορεί να βγει ζωντανός. Ένας πρώην κατάδικος και δεινός οδηγός σε αγώνες ταχύτητας, που θεωρεί πως πλέον η ζωή του έχει πάρει τον δρόμο της, βρίσκεται ξαφνικά κατηγορούμενος για έναν φόνο που ποτέ δεν διέπραξε και καταλήγει στο ίδρυμα. Εκεί, προκειμένου να επιβιώσει, πρέπει να συμμορφωθεί με τους αποτρόπαιους κανόνες της φυλακής και να παίξει κυριολεκτικά το παιχνίδι τους, με έπαθλο τη ζωή και κατ’ επέκταση την ελευθερία του. Από τη θέση του οδηγού πια ενός θηριώδους αυτοκινήτου οπλισμένου με πολυβόλα, ένας απελπισμένος άνθρωπος καταστρέφει τα πάντα στο πέρασμά του για να στεφθεί νικητής στο πιο παράξενο άθλημα του πλανήτη.

Σκηνοθεσία:

Paul W.S. Anderson

Κύριοι Ρόλοι:

Jason Statham … Jensen Garner Ames

Joan Allen … Claire Hennessey

Tyrese Gibson … Joseph ‘Machine Gun Joe’ Mason

Ian McShane … Coach

Natalie Martinez … Case

Max Ryan … Slovo Pachenko

Jason Clarke … Κος T. Ulrich

David Carradine … Niles York/Frankenstein (φωνή)

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Paul W.S. Anderson

Παραγωγή: Paul W.S. Anderson, Jeremy Bolt, Paula Wagner

Μουσική: Paul Haslinger

Φωτογραφία: Scott Kevan

Μοντάζ: Niven Howie

Σκηνικά: Paul D. Austerberry

Κοστούμια: Gregory Mah

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Death Race
  • Ελληνικός Τίτλος: Κούρσα Θανάτου

Άμεσοι Σύνδεσμοι

  • Έτος 2000: Κούρσα Θανάτου (1975)
  • Κούρσα Θανάτου 2 (2010)
  • Κούρσα Θανάτου: Κόλαση (2013)
  • Death Race: Η Αναρχία (2018)

Σεναριακή Πηγή

  • Διήγημα: The Racer του Ib Melchior.
  • Σενάριο: Έτος 2000: Κούρσα Θανάτου των Robert Thom, Charles B. Griffith.

Παραλειπόμενα

  • Ριμέικ του camp-classic Έτος 2000: Κούρσα Θανάτου (Death Race 2000) του 1975, που με τη σειρά του βασίστηκε σε διήγημα του Ib Melchior. Παρόλα αυτά, ο Anderson είχε πει ότι προτιμούσε να θεωρείται πρίκουελ.
  • Ως σχέδιο, ξεκίνησε με τίτλο Death Race 3000 το 2005, και με παραγωγούς τους Tom Cruise, Paula Wagner. Έπειτα, ο παραγωγός του ορίτζιναλ, ο θρυλικός Roger Corman, είπε ότι είχε συμφωνήσει να παίξει τον πρώτο ρόλο ο Tom Cruise. Αλλά η Paramount, που το είχε αναλάβει εξαρχής, έσπασε τη συμφωνία της με την εταιρία παραγωγής του διάσημου σταρ, και το ανέλαβε η Universal Studios. Όμως, ο Cruise δεν ενέκρινε κανένα από τα τρία πρώτα σενάρια, και προτίμησε να αποχωρίσει.
  • Για το φιλμ χρησιμοποιήθηκαν 35 αυτοκίνητα και μια ομάδα 85 μηχανικών που τα επισκεύαζαν συνεχώς κατά τα γυρίσματα.
  • Ο Paul W.S. Anderson σχεδίαζε επί 14 χρόνια αυτή τη διασκευή.
  • Υπήρξαν τρία σίκουελ, αλλά όλα ήταν για την αγορά του βίντεο.
  • Στην unrated edition στο Home Cinema, η διάρκεια είναι 111 λεπτά.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 12/9/2008

Ο άνθρωπος που έθεσε τον ορισμό στην έννοια cult, ο μοναδικός Roger Corman, δεν απομακρύνθηκε από τον χώρο του κινηματογράφου ποτέ. Απλά πρέπει να γυρίσουμε στο 1990, για να βρούμε τη συμπαθητική του σκηνοθεσία στο Φρανκενστάιν Δεσμώτης, και πιο πριν κάποιες παραγωγές του στα 1970. Μια από τις τελευταίες είναι και το Έτος 2000: Κούρσα Θανάτου του Paul Bartel (Τρώγοντας τον Ραούλ), με τους David Carradine, Sylvester Stallone. Πολύ δυναμική b-movie, για την εποχή της, και άμεσος πρόγονος του Κούρσα Θανάτου που είναι το κάτι-σαν ριμέικ…

Τον βρετανό Paul W.S. Anderson, για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, δεν τον σεβόμουνα. Χωρίς να έχει κάνει κάποιο δημοφιλές όνομα, έχει σκηνοθετήσει μια σειρά από μικρά blockbuster και θεωρείται στις ΗΠΑ από τους εξπέρ του είδους. Από τα Mortal Combat, Ο Βετεράνος του Μέλλοντος, Resident Evil και Άλιεν Εναντίον Κυνηγού, μάλλον προτιμούσα το Σκάφος του Τρόμου (1997). Εδώ, όμως, και τηρουμένων πάντα των αναλογιών, πιστεύω ότι κάνει την καλύτερη του δουλειά.

Το κυριότερο θετικό της Κούρσας Θανάτου είναι ότι διατηρεί, σε πολύ μεγάλο βαθμό, αυτήν την b-movie αισθητική του παλιού. Έχει τη χαλαρότητα στη φωτογραφία που δεν το αφήνει να «αστράψει», έχει τον αντικομφορμισμό στην κύρια θεματολογία του, αποφεύγει τον βασικό σούπερ-ήρωα, και δίνει την απαραίτητη δόση βίας που χαρακτηρίζει τις ταινίες που δεν ενδιαφέρονται να βγουν «κατάλληλες». Χωρίς να είναι η δυναμικότερη ταινία δράσης με αυτοκίνητα, καταφέρνει να μεταδώσει αρκετά από τον ίλιγγο της γρήγορης καύσης βενζίνης.

Επί του συνόλου, μαζί με το Doomsday είναι μια καλή πρόταση για mainstream κινηματογράφο έντασης, που δεν μυρίζει έντονα Χόλιγουντ. Χωρίς να περιμένετε κάτι το ποιοτικότερο, εκτός του ότι είναι μια καλή αναβίωση της b-movie, θα περάσετε μιάμιση ώρα καθαρής δράσης και δεν θα εκνευριστείτε από το θέμα. Ο Jason Statham είναι η απάντηση στο τέλμα των μυωδών ηρώων, αφού έχει κάτι το αντί-ηρωικό που λειτουργεί ευχάριστα. Ειδικά οι λάτρεις του αυτοκινήτου επιβάλλεται να «γκαζώσουν» για τις αίθουσες που προβάλλεται η ταινία. Μόνο, καλό είναι να αφήσουν την ερωτική τους συντροφιά για μετά την προβολή, αν δεν θέλουν στην ώρα της κορύφωσης να ακούσουν… «Τζέισον, Τζέισον»…

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

15 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *