
Όταν ένας τεράστιος τυφώνας χτυπά τη Φλόριντα, η Χέιλι αγνοεί τις εντολές εκκένωσης για να αναζητήσει τον αγνοούμενο πατέρα της. Αφού τον εντοπίσει σοβαρά τραυματισμένο στο υπόγειο του πατρικού της, οι δυο τους θα παγιδευτούν από τα ορμητικά νερά που πλημμυρίζουν όλο και περισσότερο το σπίτι. Καθώς ο χρόνος που τους απομένει για να ξεφύγουν από την ισχυρή καταιγίδα εξαντλείται, η Χέιλι και ο πατέρας της ανακαλύπτουν ότι η ανερχόμενη στάθμη των υδάτων είναι το λιγότερο που πρέπει να φοβούνται.
Σκηνοθεσία:
Alexandre Aja
Κύριοι Ρόλοι:
Kaya Scodelario … Haley Keller
Barry Pepper … Dave Keller
Ross Anderson … Wayne Taylor
Anson Boon … Stan
Morfydd Clark … Beth Keller
Colin McFarlane … ο κυβερνήτης
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Michael Rasmussen, Shawn Rasmussen
Παραγωγή: Alexandre Aja, Craig J. Flores, Sam Raimi
Μουσική: Max Aruj, Steffen Thum
Φωτογραφία: Maxime Alexandre
Μοντάζ: Elliot Greenberg
Σκηνικά: Alan Gilmore
Κοστούμια: Momirka Bailovic
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Crawl
- Ελληνικός Τίτλος: Διαφυγή
Παραλλειπόμενα
- Η ταινία δανείστηκε έμπνευση από ένα αληθινό περιστατικό με αλιγάτορα, κατά τη διάρκεια του τυφώνα Φλόρενς.
- Ο Alexandre Aja είχε το αρχικό σενάριο στα χέρια του το 2017, αλλά το έγραψε σχεδόν από την αρχή, μια και δεν το είχε βρει απόλυτα ικανοποιητικό. Το κρίσιμο σημείο που αλλάχτηκε ήταν ότι ο Aja το προσάρμοσε στο ύφος της μίας μικρής τοποθεσίας, κάνοντας το πιο “κλειστοφοβικό”. Και μόνο όμως για να το διαβάσει, αρνήθηκε να αναλάβει άλλη ταινία της Lionsgate.
- Ήταν η πρώτη ταινία της Paramount που έκανε γυρίσματα στη Σερβία, με τον πρωθυπουργό τότε της βαλκανικής χώρας, τον Aleksandar Vucic, να επισκέπτεται το πλατό.
- Η Rodeo FX ήταν υπεύθυνη για τους αλιγάτορες, μια κι όλοι είναι ψηφιακοί.
- Η Paramount Pictures προτίμησε να μη γίνουν προβολές για τους δημοσιογράφους, αλλά παρόλα αυτά η μετέπειτα κριτική του δεν ήταν αρνητική. Έγιναν όμως προβολές για το κοινό, και ήταν αυτές που άλλαξαν το αρχικό φινάλε (είχαν εξαρχής γυριστεί δύο εκδοχές αυτού).
- Κρατώντας το μπάτζετ σε επίπεδα b-movie για τα χολιγουντιανά στάνταρ (15 εκατομμύρια δολάρια), και με τον χαρακτηρισμό του R να το βαραίνει, το φιλμ ευτύχησε να βγάλει 91,5.
- Το 2021, ο Aja αποκάλυψε ότι το σενάριο για ένα σίκουελ είχε ήδη γραφτεί.
Κριτικός: Σπύρος Δούκας
Έκδοση Κειμένου: 19/9/2019
Παραδοσιακό b-movie επιβίωσης από τον Alexandre Aja, έναν εκτελεστή-σκηνοθέτη περιορισμένων απαιτήσεων, που συνήθως δεν απογοητεύει όσον αφορά το απενοχοποιημένο fun (Piranhas). Εδώ βέβαια η σοβαροφάνεια περισσεύει, αλλά πρόκειται για μια απόλυτα συνταγογραφημένη περίπτωση, που αν και δεν έχει κάτι ουσιαστικό ή νέο να δώσει, έχει τουλάχιστον υλοποιηθεί με μια σεβαστή «αυτοεκτίμηση».
Θα έλεγα ότι μιλάμε κατά βάση για περιπέτεια, που αγγίζει τα PG-13 όρια, με ολίγη από horror. Το σκοτεινό, κλειστοφοβικό περιβάλλον του υπογείου και η τραγική μοίρα όσων επιχειρούν να βοηθήσουν τους πρωταγωνιστές, είναι τα στοιχεία που θέτουν τα πλαίσια του τρόμου. Κατά τα άλλα, έχουμε έναν καθαρόαιμο αγώνα επιβίωσης πατέρα και κόρης, που παλεύουν ενάντια σε κροκόδειλους παγιδευμένοι σε ένα πλημμυρισμένο υπόγειο, με ένα ισχνό δραματουργικό background να ενισχύει τη μεταξύ τους σχέση (εκείνη είναι κολυμβήτρια, και ο πατέρας της την εκπαίδευε από παιδί).
Ο Aja ξέρει τους κανόνες του είδους, ακολουθεί απολύτως την πεπατημένη, επιστρατεύοντας το ένα κλισέ μετά το άλλο, αλλά το κάνει και με μια σοβαρότητα που είναι ικανή να σε κερδίσει, αν και φυσικά ξέρεις εκ των προτέρων τι πρόκειται να δεις. Αν σας αρέσει λοιπόν αυτή η συνταγή, δεν υπάρχει λόγος να μην περάσετε καλά.
Βαθμολογία: