Ο ταλαντούχος στη ρομποτική Χίρο Χαμάντα βρίσκεται στο επίκεντρο μιας εγκληματικής συνωμοσίας που λαμβάνει χώρα στην υψηλής τεχνολογίας πόλη του Σαν Φρανσόκιο. Με τη βοήθεια του πιστού του ρομπότ Μπέιμαξ, ο Χίρο ενώνει τις δυνάμεις του με μια μάλλον απρόθυμη ομάδα που μάχεται για πρώτη της φορά το έγκλημα και με μόνη αποστολή το να σώσουν την πόλη.

Σκηνοθεσία:

Don Hall

Chris Williams

Κύριοι Ρόλοι:

Ryan Potter … Hiro (φωνή)

Scott Adsit … Baymax (φωνή)

Daniel Henney … Tadashi (φωνή)

T.J. Miller … Fred (φωνή)

Jamie Chung … Go Go (φωνή)

Damon Wayans Jr. … Wasabi (φωνή)

Genesis Rodriguez … Honey Lemon (φωνή)

James Cromwell … Robert Callaghan (φωνή)

Alan Tudyk … Alistair Krei (φωνή)

Maya Rudolph … Cass (φωνή)

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Jordan Roberts, Robert L. Baird, Daniel Gerson

Παραγωγή: Roy Conli

Μουσική: Henry Jackman

Μοντάζ: Tim Mertens

Σκηνικά: Paul A. Felix

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Big Hero 6
  • Ελληνικός Τίτλος: Οι Υπερέξι

Σεναριακή Πηγή

  • Σειρά κόμικς: Big Hero 6 των Steven T. Seagle, Duncan Rouleau.

Κύριες Διακρίσεις

  • Όσκαρ καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων.
  • Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων.
  • Υποψήφιο για Bafta καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων.

Παραλειπόμενα

  • Τεχνική: Computer-animated (ψηφιακό)
  • Βασίζεται σε σειρά κόμικς της Marvel και είναι η πρώτη σύμπραξη της εν λόγω εταιρίας με το τμήμα κινουμένων σχεδίων της Walt Disney, μετά το “πάντρεμα” τους το 2009. Πρακτικά όμως δεν συνεργάστηκαν σε κανέναν τομέα, ούτε καν στην επανέκδοση των κόμικς (αυτή έγινε από ιαπωνική εταιρία), ενώ αποφασίστηκε ότι η ταινία δεν θα έχει σχέση με το σύμπαν ταινιών της Marvel.
  • Έντονες ήταν οι επιρροές από τη μάνγκα κουλούρα καθ’ όλο τον σχεδιασμό της ταινίας. Διόλου τυχαία, και το κόμικ τοποθετούνταν στο Τόκυο, που εδώ ενώθηκε με το Σαν Φρανσίσκο (San Fransokyo).
  • Με 165 εκατομμύρια δολάρια κόστος, το φιλμ έβγαλε 657,8.
  • Το 2017, το κανάλι της Disney παρουσίασε το Big Hero 6: The Series, που είναι σίκουελ της ταινίας, ενώ το Baymax! (2022) στο Disney+ είναι spin-off. Παραμένει πάντα ανοιχτό το ενδεχόμενο για κινηματογραφικό σίκουελ.
  • Η ταινία βγήκε και τρισδιάστατη.
  • Και στα ελληνικά, με τις φωνές των: Παναγιώτης Αποστολόπουλος (Χίρο), Πυγμαλίων Δαδακαρίδης (Μπέιμαξ), Στέλιος Ψαρουδάκης (Ταντάσι), Σταύρος Σιούλης (Φρεντ), Νεφέλη Τουλιάτου (Γκόγκο), Φοίβος Ριμένας (Γουασάμπι), Δάφνη Μανούσου (Ξινομελένια), Ντίνος Σούτης (καθηγητής Κάλαχαν/Γιοκάι), Χρήστος Θάνος (Άλιστερ Κρέι), Χρύσα Διαμαντοπούλου (θεία Κας), Χρήστος Συριώτης (στρατηγός/εκφωνητής/Χίθκλιφ), Λουκία Μανδάλη (Άμπιγκεϊλ), Ανδρεάς Ευαγγελάτος (αξιωματικός), Χάρις Κυριακίδη (διαιτητής), Ακίνδυνος Γκίκας (Γιάμα/ο πατέρας του Φρεντ), Σωτήρης Βόινας, Δημήτρης Σκούρτης, Θεώνη Φύτρου, Αθανασία Μπάτζιου. Σκηνοθετική επιμέλεια: Ακίνδυνος Γκίκας. Μετάφραση: Ελένη Κουβοπούλου.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Η αμερικανική ροκ μπάντα των Fall Out Boy συνεισφέρει με το Immortals.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 6/11/2014

Ας πούμε, περίεργος συνδυασμός Disney παραγωγής και λογικής με Marvel εικόνα, μια και η πρώτη προωθεί την αθωότητα και η δεύτερη φλερτάρει με το πιο ενήλικο κοινό, που όμως λειτουργεί αυστηρώς στα πλαίσια της οικογενειακής ψυχαγωγίας. Για την ακρίβεια, η πρώτη είναι που επιβάλει εδώ τους κανόνες, με τη δεύτερη να παρωδείται αναίμακτα. Οι «Υπερέξι» δεν θα συμπεριληφθούν ποτέ στο πάνθεον των αγαπημένων υπερ-ηρώων, όπως πέτυχαν οι συγγενικοί «Απίθανοι» της Pixar, γιατί δεν έχουν τον στόμφο του «υπέρ». Ναι, έχουν δράση, έχουν υπερ-ικανότητες, αλλά δεν είναι πονηρεμένοι ώστε να αποφύγουν τα πολλά οικογενειακά μηνύματα/κλισέ και να παίξουν με τους κωδικούς που θα τους έκαναν αρεστούς εξίσου σε ένα ανήλικο κι ένα ενήλικο κοινό. Ενοχική απόλαυση, όμως, προσφέρουν και στους μεγάλους.

Βέβαια, ποιος είπε ότι η ομάδα των έξι ηρώων κάνει κάποιο λάθος επί των προθέσεων της; Το χιούμορ είναι σχετικά αμβλυμμένο στα πρότυπα της εταιρίας του ποντικού, οι επιρροές από μάνγκα και Marvel είναι απαλειμμένες με μια επίστρωση παιδικότητας, και το χαριτωμένο υπερτερεί του «υπέρ» επί του συνόλου. Είναι όμως ιδανική ως προς τους στόχους της κι αυτοί δεν είναι άλλοι από το να εγκριθεί ταυτόχρονα από όλες μα όλες τις ηλικιακές ομάδες. Αν χάνει πόντους στις μεγαλύτερες, είναι για να μην «εξοστρακίσει» τις μικρότερες, ακόμα κι αυτές που μόλις πάτησαν σε τάξη. Επιστρέφοντας στις μάνγκα επιρροές, αν υπήρχε Όσκαρ σκηνογραφίας για καρτούν (υπάρχει κατηγορία στα βραβεία Annie, όμως), θα το έπαιρνε και θα έφευγε. Ως προς αυτό τον τομέα, η ταινία καθίσταται θαυμαστή από εξ άπαντες. Παντρεύει με όρους «Μπλέιντ Ράνερ» το Σαν Φρανσίσκο με το Τόκιο, έστω κι αν όλο αυτό νοηματικά δεν παραπέμπει πουθενά. Και ποιος, πάλι, είπε ότι επιβάλλεται να βλέπουμε αριστουργήματα κάθε μέρα; Η ουσία είναι να μη μας υποτιμούν ως θεατές, τόσο εμάς, όσο και τα παιδιά μας.

Οι δημιουργοί των «Υπερέξι» δεν παίρνουν τα μεγάλα ρίσκα, τα οποία χαρακτηρίζουν, πχ, την Pixar. Αλλά διεκπεραιώνουν τη δουλειά τους στην εντέλεια, εντός των ορίων που έχουν προδιαγράψει όταν ακόμα βρίσκονταν στο προσχέδιο.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

21 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *