
Bad Guy
- Nabbeun Namja
- 2001
- Νότια Κορέα
- Κορεατικά
- Αισθηματική, Γκανγκστερική, Δραματική, Δραματικό Θρίλερ, Ερωτική, Σινεφίλ
- 17 Ιουνίου 2005
Ο Χαν-Κι, μέλος μιας συμμορίας γκάνγκστερ στην περιοχή με τα κόκκινα φώτα, βλέπει στον δρόμο την Σουν-Χουά, παλιά συμφοιτήτρια από το κολέγιο. Έλκεται αμέσως από την κοπέλα και την κοιτά επίμονα και παθιασμένα. Εκείνη τον αντιμετωπίζει με παγωμένη, αδιάφορη έκφραση. Έξαλλος από θυμό, την αναγκάζει να τον φιλήσει κι εκείνη τον απωθεί βίαια. Ο Χαν-Γκι σχεδιάζει και πετυχαίνει την εκπόρνευσή της. Τη φυλακίζει σε ένα δωμάτιο και την παρακολουθεί κάθε βράδυ από ένα κρυφό παράθυρο. Μέρα με τη μέρα εκείνη μαραζώνει και ο άντρας υποφέρει. Ανάμεσα στην αγάπη και το μίσος, τη λύπηση και την απόγνωση, ο Χαν-Κι και η Σουν-Χουά γίνονται ένα.
Σκηνοθεσία:
Kim Ki-duk
Κύριοι Ρόλοι:
Jae-Hyun Cho … Han-ki
Won Seo … Sun-hwa
Yun-tae Kim … Yun-tae
Choi Deok-moon … Myeong-su
Kim Jeong-yeong … Eun-hye
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Kim Ki-duk
Παραγωγή: Seung-jae Lee
Μουσική: Ho-jun Park
Φωτογραφία: Cheol-hyeon Hwang
Μοντάζ: Sung-Won Hahm
Σκηνικά: Seon-ju Kim
Κοστούμια: Jeong Hong-joo
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Nabbeun Namja
- Ελληνικός Τίτλος: Bad Guy
- Διεθνής Τίτλος: Bad Guy
Κύριες Διακρίσεις
- Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Βερολίνου.
Παραλειπόμενα
- Η κριτικές ήταν είτε του άνω είτε του κάτω, αλλά η αυξανόμενη φήμη που έχτιζε ο Kim Ki-duk έφερε έσοδα από τις καλλιτεχνικές αίθουσες ανά τον κόσμο (πρώτη εμπορική επιτυχία για τον κορεάτη δημιουργό). Βοήθησε πολύ και η συζήτηση που άνοιξε για την ειλικρινή απεικόνιση επί του φιλμ των γκάνγκστερ και της πορνείας.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 20/5/2007
Ο κινηματογράφος του Kim Ki-Duk χαρακτηρίζεται από τη σκληρότητα των εικόνων, αλλά και τον έρωτα που γεννιέται μέσα από τις ακραίες καταστάσεις που παρουσιάζει. Εδώ η γυναίκα είναι το σύμβολο της θυσίας, και η κάθοδος της στην κόλαση των κόκκινων φαναριών συνδυάζεται με τη σιωπηλή συνειδητοποίηση αυτής και ημών των ιδίων για την κοινωνία που δεχόμαστε να αναπαράγουμε. Ο «ποιητής του υποκόσμου» όμως δεν θα μείνει εκεί, δεν θα κάνει απλώς ένα μάθημα ευαισθητοποίησης. Η ιστορία θα εξελιχθεί σε ένα παιχνίδι φροϋδικών συμβολισμών, με απρόσμενη κατάληξη (όπως και στο Νησί) τον υπέρ πάντων έρωτα.
Αν αφαιρέσετε το χλιαρό ξεκίνημα και κάποια επιμέρους σεναριακά σημεία κάμψης, και αφεθείτε στο -αυξανόμενης έντασης- παιχνίδι του σκηνοθέτη, μπορείτε να απολαύσετε μια δημιουργία σιωπής και έντονου συναισθηματισμού. Αν αρνηθείτε εξαρχής για τους προσωπικούς σας λόγους τις εικόνες που βλέπετε, αφήστε το στα μισά…
Βαθμολογία: