
Zack Snyder’s Justice League
- Zack Snyder's Justice League
- Justice League: The Snyder Cut
- 2021
- ΗΠΑ
- Αγγλικά, Ιταλικά, Ρωσικά, Φινλανδικά
- Δράσης, Επιστημονικής Φαντασίας, Έπος, Περιπέτεια, Υπερήρωες
Οπλισμένος από την επανάκτηση της πίστης του για την ανθρωπότητα και εμπνευσμένος από την πράξη ανιδιοτέλειας του Σούπερμαν, ο Μπρους Γουέιν στρατολογεί μια νέα σύμμαχο, την Νταϊάνα Πρινς, για να αντιμετωπίσουν τον μεγαλύτερο των εχθρών. Μαζί, πλέον, ο Μπάτμαν, ο Σούπερμαν και η Wonder Woman κινούνται γρήγορα και βρίσκουν σύμμαχους κι άλλους υπεράνθρωπους για να αντιμετωπίσουν τη νέα απειλή. Αλλά παρά την ιστορική, όσο κι απρόσμενη δημιουργία της λίγκας των υπερηρώων, μπορεί να είναι ήδη αργά για να σώσουν τον πλανήτη από μια καταστροφή κοσμογονικών διαστάσεων.
Σκηνοθεσία:
Zack Snyder
Κύριοι Ρόλοι:
Ben Affleck … Bruce Wayne/Batman
Henry Cavill … Kal-El/Clark Kent/Superman
Gal Gadot … Diana Prince/Wonder Woman
Ezra Miller … Barry Allen/The Flash
Jason Momoa … Arthur Curry/Aquaman
Ray Fisher … Victor Stone/Cyborg
Amy Adams … Lois Lane
Jeremy Irons … Alfred Pennyworth
Diane Lane … Martha Kent
Joe Morton … Silas Stone
Connie Nielsen … βασίλισσα Hippolyta
J.K. Simmons … αστυνόμος James Gordon
Ciaran Hinds … Steppenwolf (φωνή)
Willem Dafoe … Nuidis Vulko
Jesse Eisenberg … Lex Luthor
Jared Leto … Joker
Amber Heard … Mera
Joe Manganiello … Slade Wilson/Deathstroke
Lisa Loven Kongsli … Menalippe
Harry Lennix … Calvin Swanwick/Martian Manhunter
Kiersey Clemons … Iris West
Ryan Zheng … Ryan Choi
Peter Guinness … DeSaad (φωνή)
Ray Porter … Uxas/Darkseid (φωνή)
Marc McClure … αστυνομικός Jerry
Ingvar Sigurdsson … ο δήμαρχος
David Thewlis … Ares
Billy Crudup … Henry Allen
Robin Wright … Antiope
Ann Ogbomo … Philippus
Michael McElhatton … Black Clad Alpha
Carla Gugino … A.I. Kelor (φωνή)
Russell Crowe … Jor-El (φωνή)
Kevin Costner … Jonathan Kent (φωνή)
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Chris Terrio
Στόρι: Zack Snyder, Chris Terrio, Will Beall
Παραγωγή: Charles Roven, Deborah Snyder
Μουσική: Junkie XL
Φωτογραφία: Fabian Wagner
Μοντάζ: David Brenner, Dody Dorn
Σκηνικά: Patrick Tatopoulos
Κοστούμια: Michael Wilkinson
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Zack Snyder’s Justice League
- Ελληνικός Τίτλος: Zack Snyder’s Justice League
- Διεθνής Εναλλακτικός Τίτλος: Justice League: The Snyder Cut
Άμεσοι Σύνδεσμοι
- Σούπερμαν: η πλήρης λίστα ταινιών
- Μπάτμαν: η πλήρης λίστα ταινιών
- DC Extended Universe: η πλήρης λίστα ταινιών
- Justice League (2017)
Σεναριακή Πηγή
- Σειρά κόμικς (χαρακτήρες): Justice League του Gardner Fox.
Παραλειπόμενα
- Πρόκειται για το director’s cut της ταινίας του 2017, πέμπτης του DC Extended Universe. Ο Zack Snyder είχε αναλάβει σκηνοθέτης, αλλά αναγκάστηκε να αποχωρίσει λόγω του θανάτου της κόρης του, με τον Joss Whedon να ολοκληρώνει την ταινία, χωρίς το όνομα του να μπει στα κρέντιτ. Οι αλλαγές όμως σε σχέση με το υλικό που είχε έτοιμο ο Snyder ήταν καταλυτικές, και σύμφωνα με πολλούς ήταν αυτές που στοίχησαν στην ταινία την καλλιτεχνική κι εμπορική αποτυχία (κάποιοι κριτικοί μίλησαν για ταινία “Φρανκενστάιν”). Αυτό είχε οδηγήσει τη Warner Bros. να επανεξετάσει το εν λόγω σύμπαν, και να επικεντρωθεί σε ατομικές ταινίες για τον κάθε έναν ήρωα.
- Οι φαν ήταν αυτοί που έθεσαν ανοιχτά ότι θα ήθελαν να δουν το αρχικό όραμα του Snyder (είχαν άμεσα μαζευτεί 180 χιλιάδες υπογραφές), υπό το hashtag #ReleaseTheSnyderCut. Και παρότι κάτι τέτοιο θεωρούνταν απίθανο, η Warner Bros. αποφάσισε τον Μάρτιο του 2019 να γίνει πραγματικότητα.
- Η αρχική επιλογή ήταν να γίνει μια μίνι σειρά τεσσάρων ωριαίων επεισοδίων για την πλατφόρμα του HBO Max.
- Ο Zack Snyder αποκάλυψε ότι δεν πήρε καθόλου χρήματα για το director’s cut. Κι αυτό επειδή, όπως δήλωσε: “Δεν ήθελα να έχω υποχρέωση σε κανέναν, και μου επέτρεψε να διατηρήσω τις διαπραγματευτικές μου δυνάμεις με αυτούς τους ανθρώπους πολύ ισχυρά”. Βέβαια, εσωτερικές πηγές της WarnerMedia ανέφεραν ότι μια και πρόκειται για director’s cut και όχι για κάποια νέα παραγωγή, ο δημοφιλής σκηνοθέτης βρίσκονταν υπό το καθεστώς του συμβολαίου που είχε ήδη υπογράψει για την ορίτζιναλ εκδοχή.
- Ο Snyder είπε ότι πότε δεν είδε την ολοκληρωμένη δουλειά του Joss Whedon, μετά κι από προτροπή των Christopher Nolan και της συζύγου του, Deborah Snyder, που εμφανώς του υπονόησαν ότι επρόκειτο για ποιοτικό ναυάγιο. Τα στοιχεία δείχνουν ότι από την αρχική δουλειά του Snyder είχε επιβιώσει μονάχα ένα 25% όσων είχε γυρίσει, με όλα τα υπόλοιπα να γυρίστηκαν εκ νέου από τον Whedon (από αυτά, δεν κρατήθηκε τίποτα στη νέα εκδοχή).
- Ακολούθησε και μια ασπρόμαυρη εκδοχή, με τίτλο Justice Is Gray.
- Δέκα ημέρες πριν την επίσημη έναρξη στην πλατφόρμα του HBO Max, το φιλμ έγινε από λάθος διαθέσιμο σε κάποιους που επέλεγαν να δουν το Tom & Jerry. Αυτό διήρκησε για μία ώρα.
Μουσικά Παραλειπόμενα
- Ο Junkie XL είχε ολοκληρώσει τη δουλειά του για το ορίτζιναλ φιλμ, πριν όμως τον αντικαταστήσουν με τον Danny Elfman κατά την αποχώρηση του Snyder. Όταν ανέλαβε εκ νέου το 2020, αποφάσισε η παλιότερη μουσική του να αποτελέσει απλά τη βάση για ένα ολοκαίνουργιο θέμα, που συνολικά διαρκεί 4 ώρες και 20 λεπτά.
- Η διασκευή του Hallelujah (Leonard Cohen) από την Allison Crowe ακούγεται στους τίτλους τέλους, ως φόρος τιμής στην Autumn Snyder, την κόρη που έχασε ο σκηνοθέτης κατά τα γυρίσματα του φιλμ του 2017.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 21/3/2021
Τσάμπα τόσος κόπος κι αναμονή. Ακόμα κι αν δεν χρειάζεται να κρατήσετε πλέον στη συλλογή σας το ορίτζιναλ, μια κι αυτό είναι σίγουρα καλύτερο, αν κάποιος περίμενε ένα θαύμα, αυτό δεν γίνεται ποτέ. Και είναι το «φάντασμα» του Joss Whedon που εκδικείται τον Snyder, που τον «κάρφωσε» στους φαν της DC για την ελλιπή δουλειά του, μια και το σενάριο, που πλέον υπογράφει μόνος του ο Chris Terrio, είναι που και πάλι κάνει τη μεγάλη ζημιά.
Όσο φιλότιμα σκοτεινότερη και πιο αιματηρή κι αν είναι αυτή η εκδοχή, ο κεντρικός της κορμός είναι ένα στόρι που πλησιάζει στο να το χαρακτηρίσεις σχηματικό. Και είναι πιο ενοχλητικό εδώ αυτό παρά στο φιλμ του 2017, μια κι εκεί η μικρότερη διάρκεια έκρυβε την απουσία ουσιαστικής ροής. Όχι, καμία σκηνή από το director’s cut δεν είναι περιττή, αλλά αυτό ωφελεί αποκλειστικά το ξεδίπλωμα της δράσης και την ανάπτυξη κάποιων ηρώων που πριν έμοιαζαν σαν «τσόντες».
Δεν ξέρω βέβαια αν πρέπει να χαρώ που εντέλει μάθαμε περισσότερα για τον Φλας και τον Σάιμποργκ, αφού ακόμα κι έτσι μάλλον πρέπει να περιμένουμε τη δική τους ταινία για να μάθουμε αν αληθινά αξίζουν τον κόπο. Πιο πολύ υποβιβάζουν κι άλλο την κουραστική παρουσία εδώ του Ben Affleck ως Μπάτμαν, που αναλαμβάνει μετά κόπου και ιδρώτα τον ρόλο τού αντι-Iron Man, και ρίχνει στα τάρταρα τον θρυλικό ήρωα υπό την παρουσία της «επί των φαν νέμεσις» του, του Σούπερμαν (αδικεί υπερβολικά την ταινία η μικρή παρουσία του Henry Cavill). Τυπικό το αντίο λοιπόν του Affleck στον ρόλο, που φανερά χάρηκε που ξεφορτώθηκε. Από την άλλη, καλά κρατούν Gal Gadot και Jason Momoa, αν και δεν χρειάζονταν ιδιαίτερα η εδώ παρουσία τους για να δούμε ότι ταίριαζαν γάντι με τους ρόλους τους.
Να το δούμε όμως και πιο δίκαια το όλο ζήτημα; Μεγάλη η χάρη για τους φίλους των υπερηρώων (όχι μόνο της DC) μια τετράωρη υπερ-περιπέτεια μπουκωμένη στη δράση, ειδικά όταν αυτή η τελευταία έχει και κάποια σημεία εξτρά αξιομνημόνευτα. Τσάμπα δεν πήγαν τα χρήματα της Warner, ούτε χαμένη θα βγει από αυτή την πιο ογκώδη παρουσία της σύναξης των ηρώων της. Ακόμα όμως κι αν υπάρχουν λόγοι που αλλάζουν το γνωστό τοπίο προς το καλύτερο, δεν κρύβεται ότι και πάλι είμαστε χαμηλότερα από τα στάνταρ της αντίστοιχης σύναξης της Marvel. Και η διαφορά τους έρχεται από τη φαιά ουσία που κατανάλωσαν για εκείνη οι σεναριογράφοι (όχι επί του συνόλου, αλλά στα περισσότερα σημεία του μαρβελικού σύμπαντος), που ακόμα κι αν είναι λίγο αστείο να αναζητάς φιλοσοφία μέσα σε κάτι που κοιτάει πρωτίστως προς την τσέπη σου, όπως και να κάνουμε την έχουν ψάξει πιο πολύ σε θέματα βάθους. Κι από την άλλη, δεν φταίει η Marvel που αναζητάς αντιστοιχίες στην DC με το σύμπαν εκείνης, η αίσθηση πως εκείνο προπορεύεται -και κοπιάρεται…- είναι ολοφάνερη.
Και ένα τελευταίο. Αγαπητέ κύριε Snyder, σας αγαπάμε, σας εκτιμάμε, αλλά γιατί μας το κάνατε τετράγωνο το έργο; Όσο κι αν αυτό πιστεύατε ότι θα δώσει μεγαλύτερη στόχευση στους χαρακτήρες, μήπως όσα αφορούν την ευρεία οθόνη είναι εντέλει αυτά που αξίζουν αληθινά να αναφερθούν κι εδώ; Με το ζόρι να αυτοανακηρυχτείς auteur, δεν στέκει…
Βαθμολογία:
Η συγκεκριμένη ταινία είναι στην ουσία μια ευκαιρία για εύκολη αρπαχτή για την Warner αφού στην ουσία είναι η ίδια ταινία με αυτήν του 2017, απλά με διαφορετικό μοντάζ και σκηνές παραπάνω. Αν ήθελαν ας την έβγαζαν από την αρχή έτσι και όχι μετά από 4 χρόνια επειδή δεν είχαν τίποτα άλλο να βγάλουν.1/5, γιατί πολύ απλά δεν είμαι πρόβατο να ξαναμασάω τον ίδιο σανό!!!
φαινεται οτι εισαι μυρωδιας