
Ο Άνθρωπος που Γνώριζε το Άπειρο
- The Man Who Knew Infinity
- 2015
- Μ. Βρετανία
- Αγγλικά, Ταμίλ, Σανσκριτικά
- Βιογραφία, Δραματική, Εποχής, Ιστορική
- 12 Μαΐου 2016
Αποικιακή Ινδία, 1913. Ο Σιναβάσα Ραμανουτζάν είναι ένας 25χρονος υπάλληλος ναυτιλίας και παρά την έμφυτη ευφυίας του, απέτυχε στο κολέγιο λόγω της μανιώδους και μοναχικής του μελέτης των μαθηματικών. Πεπεισμένος να ακολουθήσει το πάθος του, στέλνει ένα γράμμα στον Τζ. Χ. Χάρντι, έναν διαπρεπή βρετανό καθηγητή μαθηματικών στο κολέγιο του Κέμπριτζ. Ο καθηγητής θα αντιληφθεί άμεσα το ταλέντο του νεαρού Ινδού και παρά τον σκεπτικισμό των συναδέλφων του, καλεί τον Σιναβάσα για να αποδείξει τις μαθηματικές θεωρίες του.
Σκηνοθεσία:
Matt Brown
Κύριοι Ρόλοι:
Dev Patel … Srinivasa Ramanujan
Jeremy Irons … G.H. Hardy
Devika Bhise … Janaki
Toby Jones … John Edensor Littlewood
Stephen Fry … Σερ Francis Spring
Jeremy Northam … Bertrand Russell
Kevin McNally … ταγματάρχης MacMahon
Enzo Cilenti … γιατρός
Dhritiman Chatterjee … Narayana Iyer
Shazad Latif … Chandra Mahalanobis
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Matt Brown
Παραγωγή: Matt Brown, Jon Katz, Edward R. Pressman, Sofia Sondervan, Jomon Thomas, Jim Young
Μουσική: Coby Brown
Φωτογραφία: Larry Smith
Μοντάζ: JC Bond
Σκηνικά: Luciana Arrighi, Rajeevan
Κοστούμια: Ann Maskrey
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: The Man Who Knew Infinity
- Ελληνικός Τίτλος: Ο Άνθρωπος που Γνώριζε το Άπειρο
Σεναριακή Πηγή
- Βιβλίο: The Man Who Knew Infinity του Robert Kanigel.
Παραλειπόμενα
- Αρχικά είχε επιλεχτεί ως πρωταγωνιστής ο R. Madhavan, μέχρι που οι παραγωγοί αποφάσισαν ότι ήθελαν ένα διεθνώς διάσημο όνομα στη θέση του.
- Έναν χρόνο πριν, το 2014, είχε προβληθεί στην Ινδία το Ramanujan, και πάλι βιογραφία του Srinivasa Ramanujan.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 12/3/2017
Ο Ντεβ Πατέλ είναι ένας ταλαντούχος ηθοποιός που ξέρει να κερδίζει το κοινό. Κι αυτό εκμεταλλεύεται πλήρως η ταινία του άπειρου στη δουλειά Ματ Μπράουν για να κερδίσει το στοίχημα. Αλλά το συγκεκριμένο στοίχημα είχε μεγαλύτερες αποδώσεις όταν βρίσκονταν υπό κατασκευή, οι οποίες δεν επιβεβαιώνονται επί του τάπητος. Η ιστορία του αυτοδίδακτου ινδού μαθηματικού παρέχει τόσο καλό υλικό, που στα χέρια ενός έμπειρου δημιουργού θα σάρωνε στα Όσκαρ. Ο Μπράουν όμως το κοιτάει επί του ασφαλούς, με μια ρηχή, επιφανειακή ματιά που είναι σαν να ξεχνάει σημαντικά περιστατικά από τη ζωή της νεαρής διάνοιας, μην αφήνοντας να απλωθεί με μια λογική ακρίβεια ο χαρακτήρας στο πανί. Η παρουσία δε του Τζέρεμι Άιρονς, περισσότερο σαν να φανερώνει την άμεση συγγένεια με το Finding Forrester και το Good Will Hunting, παρά προσθέτει σε ισχύ.
Βαθμολογία: