
Ο Τελευταίος Πρόσκοπος
- The Last Boy Scout
- 1991
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Αθλητική, Αστυνομική, Δράσης, Θρίλερ, Κωμωδία, Νουάρ
- 29 Φεβρουαρίου 1992
Ο Τζο Χάλενμπεκ, ένας αλκοολικός ντετέκτιβ, αναλαμβάνει την προστασία της Κόρι, μιας στριπτιζέζ που δέχεται επανειλημμένα απειλές κατά της ζωής της. Δυστυχώς, όμως, η Κόρι δολοφονείται, και ο Τζο ορκίζεται να βρει τον υπαίτιο. Με τη βοήθεια του Τζίμι Ντιξ, πρώην φίλου της Κόρι και πρώην παίκτη του αμερικανικού φούτμπολ, ξεκινά μια έρευνα που τον οδηγεί σε υψηλά ιστάμενους παράγοντες του αθλητικού χώρου.
Σκηνοθεσία:
Tony Scott
Κύριοι Ρόλοι:
Bruce Willis … Joseph Cornelius ‘Joe’ Hallenbeck
Damon Wayans … James ‘Jimmy’ Dix
Chelsea Field … Sarah Hallenbeck
Noble Willingham … Sheldon ‘Shelly’ Marcone
Taylor Negron … Milo
Danielle Harris … Darian Hallenbeck
Halle Berry … Cory
Bruce McGill … Mike Matthews
Kim Coates … Chet
Chelcie Ross … γερουσιαστής Calvin Baynard
Joe Santos … υπαστυνόμος Ben Bessalo
Tony Longo … Big Ray Walton
Frank Collison … Pablo
Morris Chestnut … φροντιστής αποδυτηρίων
Eddie Griffin … M.C.
James Gandolfini … μπράβος
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Shane Black
Στόρι: Shane Black, Greg Hicks
Παραγωγή: Michael Levy, Joel Silver
Μουσική: Michael Kamen
Φωτογραφία: Ward Russell
Μοντάζ: Stuart Baird, Mark Goldblatt, Mark Helfrich
Σκηνικά: Brian Morris
Κοστούμια: Marilyn Vance
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: The Last Boy Scout
- Ελληνικός Τίτλος: Ο Τελευταίος Πρόσκοπος
Παραλειπόμενα
- Ο Shane Black έγραψε το σενάριο έχοντας πρώτα κάνει ένα διάλειμμα δύο χρόνων από τη δουλειά, κι ενώ συνέρχονταν από τη διάλυση ενός δεσμού. Το σενάριο του όμως πουλήθηκε στη The Geffen Film Company με το ποσό ρεκόρ των 1,75 εκατομμυρίων δολαρίων. Σύμφωνα με τον Joel Silver, που ανέλαβε την παραγωγή, ο τίτλος αυτού του κειμένου ήταν Die Hard. Ο παραγωγός όμως ρώτησε τον σεναριογράφο αν θα μπορούσε να δανειστεί αυτό τον τίτλο για μια άλλη ταινία που δούλευε τότε, και είχε προσωρινά ονομαστεί Nothing Lasts Forever. Μιλάμε φυσικά για το Πολύ Σκληρός για να Πεθάνει. Σύμφωνα τώρα με τους Shane Black και Tony Scott, εκείνο το αρχικό σενάριο ήταν πολύ καλύτερο από αυτό που έφτασε εντέλει στις μεγάλες οθόνες.
- Η παραγωγική διαδικασία σημαδεύτηκε από καβγάδες ανάμεσα στους Joel Silver, Bruce Willis και Tony Scott. Ακόμα όμως χειρότερα, Willis και Damon Wayans μισούσαν το γεγονός της μεταξύ τους συνεργασίας. Το πρόβλημα συνεχίστηκε και κατά τη διαδικασία του post-production, με την αρχική μορφή του φιλμ να χαρακτηρίζεται ότι ήταν στα όρια της μη παρακολούθησης από το κοινό. Επί αυτού επιστρατεύτηκαν νέοι μοντέρ, που εκμεταλλεύτηκαν κάθε διαθέσιμο πλάνο που είχε τραβηχτεί, ώστε να μεταμορφώσουν το τελικό αποτέλεσμα. Τελευταίος ανάμεσα τους ήταν ο Stuart Baird, που είχε και το πρόσθετο βάρος να περικόψει κάθε ακραία βία, μια και η ταινία ως εκεί θα χαρακτηρίζονταν με το “ακατάλληλο για ανηλίκους” NC-17. Αυτό εξηγεί κι αρκετά απότομα κοψίματα των σκηνών που εμπεριέχουν σκοτωμό.
- Ο Mel Gibson ήταν στα υπόψιν για τον Τζίμι Ντιξ, ενώ ο Jack Nicholson ήταν η αρχικήγ επιλογή για τον Τζο.
- Στις ΗΠΑ οι εισπράξεις ήταν μέτριες, αλλά διπλασιάστηκαν από τις διεθνείς αγορές. Έτσι, ενώ το φιλμ κόστισε 43 εκατομμύρια δολάρια, κατάφερε να βγάλει 114,5, ενώ επιπλέον πήγε πολύ καλά στην αγορά του VHS.
Μουσικά Παραλειπόμενα
- Το φιλμ έβγαλε κι ένα σινγκλ με τον Bill Medley, που έχει τίτλο Friday Night’s A Great Night For Football.